Fladskærms tv

Nu prøver jeg lige at skrive her,da jeg ikke aner ret meget om fladskæme,vil jeg høre hvad i vil anbefale hvis jeg skal have et tv nu, til ca 5000-6000 kr og 37"-40".
Håber i har nogen foreslag

Tømreren

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

Nu prøver jeg lige at skrive her,da jeg ikke aner... Vis hele indlægget
65 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
træmand.... så sneg der sig endnu en tastefejl ind...... aliaset er jbr...
Nå, men skidt med det...

Det kan jeg fint leve med.

Hvis der skal en roman til at dække emnet fyldestgørende... ja så må vi jo have en roman

Og hvis du bliver træt af os... ja så er der sikkert meget andet at tage sig til, ikk´?
Men jeg synes nu du skal blive... her er så hyggeligt

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Jeg har ikke en døjt forstand på denne materie, men jeg synes da egentlig det giver mig en nyttig indsigt, at debatten bevæger sig ud af forskellige tangenter.
Selv har jeg oplevet ved skift fra et ca. 20 år gammelt B&O fjernsyn, som den gang regnedes for et lidt bedre TV, til et billigt no name fladskærms TV fra Aldi, at jeg har fået et bedre billede, hvor jeg nu kan se at de pæne mennesker på TV, også har bumser, knaster, rynker som normale mennesker. Om det så er en fordel, skal jeg ikke afgøre!
Billedet er i alle tilfælde tydeligere og apparatet fylder meget mindre, og det er i grunden ikke så galt.
En ting har jeg med sorg og smerte erfaret, og det er at programmerne ikke er blevet bedre

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej: JBR - Nej jeg er bestemt ikke træt af nogen nejda, men jeg syntes bare ikke man kan diskutere ting man ikke har fysisk til stede - så hellere møde op til en demo aften ol. i en butik hvor der bliver vist emner.

Som sagt af mig tidligere - ser og hører folk forskelligt.

Nå, men jeg vil til at arbejde - er igang med noget renovering i kælderen.

 

Jeg har fundet to eksempler, med min sparsomme viden og i den prisklasse jeg umiddelbart har penge til (har selvfølgelig ikke set dem live):

http://www.elgiganten.dk/product/radio-tv/tv/32PFL5404H/philips-32-lcd-tv

http://www.elgiganten.dk/product/radio-tv/tv/LE32B535WXXE/samsung-32-lcd-tv

Samsungen er dog ikke på lager

Jeg har selv en formodning om hvad der er bedst ud fra det tekniske... Men vil gerne lige hører Jeres mening

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Jeg kender ikke skærmene, men jeg har været inde på Tænk og checke :-)

Philips beskrives som et udmærket tv, der ligger mellem de bedre skærme, i den prisklasse, scorer fint på de fleste punkter undtagen lyden, der ikke er optimal.

Samsungskærmen findes ikke, men jeg har kigget på de andre LE32B... modeller og de scorer også godt på de fleste punkter, dog har de alle ret dårlige bemærkninger vedrørende lyden, og det anbefales at slutte skærmen til et stereoanlæg.

Jeg tror ikke, du går galt i byen med nogle af de skærme, du har fundet, så du må ned og se (og høre) dem live - det er nok det vigtigste..
Annonce
En særdeles ukyndig udi teknik og ikke særlig gode øjne må konkluderer - i krigen mellem plasma og lcd - Man skal være SORTseer for at nyde et plasma-tv :-)

Vil iøvrigt blot nikke anerkendende til dopamine's argumenter - menneskeligt at opfatte egne indkøbte produkter som værende de bedste - derved ophøjer man (3.person ental) sin egen dømmekraft.

Mener alvorligt min gamle fiat er jordens bedste bil - kan godt via Einsteins relativitet-teori - den 3. forøvrigt - bevise min påstand og det er de facto sandheden..

www.milady.dk  - Danmarks eneste S30 hjemmeside - Vi sejler som vinden blæser

Iflg. HIFi klubben mener de at Plasma er foran LCD / LED fordi de kan lave rent sort...
http://www.hifiklubben.dk/produkter/fladskarm/plasma-tv/

Og dette er da en uvildig instans

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Skrevet af MLU på 11 jan 2010 09:03
Iflg. HIFi klubben mener de at Plasma er foran LCD / LED fordi de kan lave rent sort...
http://www.hifiklubben.dk/produkter/fladskarm/plasma-tv/

Og dette er da en uvildig instans


meningen med smileyen er forhåbentlig at sætningen skal opfattes ironisk, for at hævde at sælgeren af produktet er uvildig er vel lige i overkanten. 

(dermed ikke sagt at jeg nødvendigvis er uenig i deres vurdering af billedkvaliteten)

Modtager man via antenne bør man måske lige klappe hesten et øjeblik før man belåner friværdien til en ny væg til væg fladskærm. Ellers bør man i hverttilfælde sikre, at skærmen kan bruges til DVB-T2 , som angiveligt er standarden om et par år, hvis man vil undgå at skulle have en dekoderboks.

Jeg vil sige det samme her som jeg siger til mine kunder. Glem alle de smarte finesser en skærm har. som lyd, modtager osv. få en god skærm der kan vise et billede. intet andet hører hjemme i en skærm.
lyd skal ud gennem rigtige højtalere, billede og lyd skal modtages af en multi boks.
multiboksen kan så indeholde dobbelt modtager, hdd optager, blueray/hd dvd drev og et usb stik til ferie billederne. så er man kørende.
Tænk over det. en fjernbetjening til det hele. det er da enkelt.

Jacob
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis