Fladskærms tv

Nu prøver jeg lige at skrive her,da jeg ikke aner ret meget om fladskæme,vil jeg høre hvad i vil anbefale hvis jeg skal have et tv nu, til ca 5000-6000 kr og 37"-40".
Håber i har nogen foreslag

Tømreren

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

Nu prøver jeg lige at skrive her,da jeg ikke aner... Vis hele indlægget
65 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Jacob Antenne på 12 jan 2010 19:06
Jeg vil sige det samme her som jeg siger til mine kunder. Glem alle de smarte finesser en skærm har. som lyd, modtager osv. få en god skærm der kan vise et billede. intet andet hører hjemme i en skærm.
lyd skal ud gennem rigtige højtalere, billede og lyd skal modtages af en multi boks.
multiboksen kan så indeholde dobbelt modtager, hdd optager, blueray/hd dvd drev og et usb stik til ferie billederne. så er man kørende.
Tænk over det. en fjernbetjening til det hele. det er da enkelt.

Hej Jacob.....
det lyder da interessant ,men hvis man vil have en 37-40 tommer skærm kan det vel ikke gøres billigere end de 5000,- eller ?...jeg tænker ,hvis der som du siger er bedre med en multiboks og en skærm....kunne du evt ,give nogen eksempler på hvilke modeller og priser det  kunne være.

Tømreren

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

Dumle
Hvad der er bedst/mest lækkert er ikke nødvendigvis det der er billigst set over 2 år.

Hvis kvaliteten skal være god og det skal være en gennemført løsning så koster sådanne et sæt omkring 55K
Det vil så være et sæt bestående af 6 (BW, minipod osv.) højtalere, marantz/onkyo reciver, en 46-50" skærm (LG, Pioneer eller Sony), et mediecenter (hjemmesnedkereret) og en RF fjernbetjening.
Takket være flash hukommelse er mediecentret klart før skærmen syntes den er vågen nok til et billede.

Det lyder af mange penge og det er det også. Men dels er der uhyggeligt meget arbejde i det og dels har man en onsite garanti som er blandt de bedre.

Jacob
Jeg har fået at vide, at et 32" fladskærm laver sådanen mærkelig skævvridning i formattet... Er der nogen af Jer der kan be,- eller afkræfte dette?

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Skrevet af Jacko på 15 jan 2010 12:54
Jeg har fået at vide, at et 32" fladskærm laver sådanen mærkelig skævvridning i formattet... Er der nogen af Jer der kan be,- eller afkræfte dette?

Det har intet med størrelsen at gøre men noget med det panel den har og den billedstyring der sidder i skærmen. man kan dog i 95% af tilfældene vælge den rigtige indstilling og få fjernet denne forvrængning.

Jacob
Hej Jacob... Lyder godt...
Det var min svoger der sagde det... Undrede mig også.

Bliver nok denne model,- den er til 4000 i Bilka Ser fin ud til vores behov
http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=0600121830

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Annonce
Så er der lidt mere at tage hensyn til:

http://ing.dk/artikel/105746-25-mio-tv-ubrugelige-om-faa-aar


Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 22 jan 2010 13:59
Så er der lidt mere at tage hensyn til:

http://ing.dk/artikel/105746-25-mio-tv-ubrugelige-om-faa-aar

tjah, den refererede jeg jo også selv til lidt længere oppe i tråden.

I mellemtiden har jeg overvejet, om ikke hastigheden på den teknologiske udvikling betyder, at vi uanset hvornår vi overvejer at købe ny elektronik så vil der altid være noget nyere ude i horisonten. Hvis man altid skal tage hensyn til "det der kommer" får man jo aldrig købt noget, så en gang imellem må man vel bare acceptere, at det man køber begynder at være forældet et par dage efter man har slæbt det ud fra butikken.

Begrebet "fremtidssikret" eksisterer ganske enkelt ikke længere i forhold til elektronik.

Lars ON.... fuldstændig korrekt... ofg sådan har det været de sidste 20 år.. mindst!

Har selv betalt 25 K for et 42 " TV for 6 år siden. Og det var et super tilbud.

For 8 år siden kostede skærmen 75 K.
Året efter 50 K
Og da jeg købte 25 K.

I dag kan du købe et der kan det samme for 6-7 K

Og sådan er det, hvis du vil have "top of the pops"

Men det er jo lidt kedeligt på bankbogen, hvis man vil ligge i spidsen hele tiden, ikk´?

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hej
Så er jeg her igen,jeg har efter at have set en del købt nedenstående tv.

http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/W40PFL8664H*Wupti1/WKDL40W5500_(Wupti1).html

Men har så set idag i Bilka at de sælger et sony 40 tommer LED,nedenstående model til 6900,00 kr

http://www.sony.dk/product/t32-ex-series/kdl-40ex600#pageType=TechnicalSpecs

Har i nogen for og imod de 2 tv"er samlignet med hinanden.

mvh Tømreren

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis