Fladskærms tv

Nu prøver jeg lige at skrive her,da jeg ikke aner ret meget om fladskæme,vil jeg høre hvad i vil anbefale hvis jeg skal have et tv nu, til ca 5000-6000 kr og 37"-40".
Håber i har nogen foreslag

Tømreren

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

Nu prøver jeg lige at skrive her,da jeg ikke aner... Vis hele indlægget
65 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Som et bidrag til diskussionen om hvilken skærmtype, der har den bedste kvalitet kan jeg da tilføje, at producerrummene i DR-byen har analoge "rørmonitorer" fordi de kan justeres så de giver det skarpeste billede, bedste kontrast og mest naturtro farver.
Lars ON.... det er lige netop helt rigtigt.

Men der er jo gået mode i "flade" TV skærme.... og det er billedkvaliteten også ofte...altså flad....

Helt enig i dine betragtninger....

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Skrevet af Dopamine på 08 jan 2010 20:47
Jacko

Forbrugerrådets uafhængige testorgan "Tænk" har lavet en stor test af diverse fladskærme (LCD, LED(LCD) og plasma), og en af de billigere LCD 42" skærme anbefaler de som "bedste køb for pengene"

Det drejer sig om Philips 42PFL5604H og det koster omkring 5000kr. Den eneste klage er lidt langsom opstart ellers klarer skærmen sig fint på de fleste punkter inkl. de tekniske test af billedekvaliteten.

Desværre har de ikke forstand til det de laver. så den test er ikke mere retvisende end en våd søndagsberlinger brugt som kompas.

Jeg må indrømme at jeg ikke kan se deres berettigelse. lidt ligesom energisparerådet begynder at "informere" om hvordan man skal vaske tøj. Det har de heller ikke forstand på. resultatet er at folks underbukser ikke bliver vasket ved en høj nok temperatur til at slå bakterierne ihjel.

Jacob
Det svarer jo til at en flok tilfældige, såkaldte motorjournalister skal kåre Årets (kedeligste) Bil.

Det har de brugt megen tid på, siden 1969...
Og den ene mere kedelige kasse er blevet kåret, efter den anden.

Men det var "bedste køb til prisen".... hva´ faen´ er det for noget vrøvl

Og sådan er det vel også med TÆNK.....

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Skrevet af jbr på 08 jan 2010 22:35
Det svarer jo til at en flok tilfældige, såkaldte motorjournalister skal kåre Årets (kedeligste) Bil.

Det har de brugt megen tid på, siden 1969...
Og den ene mere kedelige kasse er blevet kåret, efter den anden.

Men det var "bedste køb til prisen".... hva´ faen´ er det for noget vrøvl

Og sådan er det vel også med TÆNK.....

Desværre
De er ikke så gode.
problemet er at de skal kunne alt fra tv til barbermaskiner over vaskemaskiner... Det er bare for bredt.

Jacob
Annonce
Tænk er glimrende..

Denne tråd er fx et godt eksempel på, hvorfor Tænk fungerer - for mig i hvert fald.

Der er en, der lovpriser plasma som det eneste saliggørende og overlegen. Der opremses godt nok flere positive og negative sider ved de to teknologier, men plasma er alligevel teknisk overlegen og det er jo fakta! Vi har store vinduespartier, hvor vores fjernsyn er lokaliseret, så der er meget lysindfald - mange plasmaskærme reflekterer meget lys, så i vores situation er plasma ikke aktuelt, heller ikke selv om, jeg kunne få en lidt mere dyb og naturlig sort og mørke detaljer - så en komplet subjektiv anbefaling af plasma, der er kedelig og ikke meget anvendelig, når man skal lave en lidt mere seriøs vurdering.

Disse "hvad skal jeg købe tråde" er næsten altid underholdende, fordi de er fulde af subjektive lovprisninger af egne indkøb - hvilket jo er meget menneskeligt, og man bliver selvfølgelig inspireret, men jeg tror, det er begrænset, hvem der går ud og køber en plasmaskærm, fordi den jo er teknisk overlegen, eller fordi en anden skriver "bedste køb til prisen" - det gør jeg i hvert fald ikke, og her fungerer Tænk godt, idet jeg får en mere objektiv vurdering af et produkt, der er fri for lovprisninger fra producenten og personlige nyanskaffelser.

Der bliver argumenteret, at Tænk ikke er gode, fordi de favner for bredt - det kunne være interessant at få dette uddybet lidt.?

Jeg er læge, og inden for lægevidenskaben bliver der forsket og testet i tusindvis og atter tusindvis af komplet forskellige emner. Hvis man skulle sammenligne, så bliver der forsket i mange helt forskellige emner på det medicinske fakultet på Århus universitet, men jeg tvivler på, der er mange, der ville påstå, at det nobelprisvindende universitet - der er et af de bedste i verden - er dårligt fordi, det favner bredt.
Det er let at teste mange forskellige emner, man skal bare bruge gennemprøvede metoder og testdesign, og det er jo samme fremgangsmåde, de bruger på Tænk. Fx bliver alle fladskærme testet inden for de samme parametre.
Så jeg synes at Tænk er godt til at hjælpe med at "luge" ud i den enorme forbrugsjungle, der findes, og at de tester forskellige emner, det er uden betydning, for de enkelte tests "gyldighed"

På samme måde er "bedste køb til prisen" ("Tænk anbefaler" er noget andet) jo heller ikke så svær at forstå :-) Hvis man har en række sammenlignlige fladskærme omkring samme prisniveau, og en af skærme scorer bedre i brugervenlighed, følsomhed af digitaltuner, laboratorietest for billede, tilslutningsmuligheder osv... men det betyder selvfølgelig ikke, at netop denne skærm eller nogen af de andre tests er noget for dig, men det er fint med en retningspil, og mange gange finder de noget, der er direkte dårligt.

Nå, nu har jeg vist saliggjort Tænk nok for i dag... tilbage til anbefalinger af fladskærme :-)
Dopamine... hvis du er læge, er det vist på tide, at du får udskrevet lidt sovemedicin til dig selv
Selv læger, bliver trætte ved ½ - 2 tiden om natten...
Det har i dit tilfælde betydet, at du ikke har kunnet finde ud af at læse de tidligere indlæg i tråden. Alternativt, ikke har kunnet huske hvad der tidligere er skrevet i tråden.
Og det er jo typisk ved træthed, at det første der svigter er koncentrationen og hukommelsen
Nå, spøg til side...

Som du vil kunne se, har jeg tidligere skrevet at jeg har BÅDE et LCD OG et Plasma TV.
Så din lommefilosofi omkring menneskelig lovprisning af egne indkøbte produkter, kan du godt pakke sammen.

Det er cool facts, at det forholder sig som tidligere indlæg har redegjort for... det kan, hverken lysindfald i en tilfældig forbrugers dagligstue, eller TÆNK lave om på. Selvom I gerne ville.

Det der måske bør laves om, er din boligindretning, således at du får din TV skærm placeret, som f.eks. ergonomer tilråder, at man har sin monitor til PC placeret. Altså således, at der ikke kommer lysindfald fra vinduer på skærmen.

For selvom du vælger en mat LCD skærm, vil det stadig give dig en forringelse af de visuelle oplevelser, at have lysindfald på din skærm.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hej: Ja, det er sjovt med en debat der kører helt af sporet.

Jeg vil ref. til indslag nr. 1 i denne tråd hvor en bruger spørger om anbefaling af køb her og nu i prisklassen 5000,- og op til 7000,- så må opgaven være at finde et TV i denne prisklasse. Det er så hamrende ligegyldigt hvad der komme udenfor denne opgave.

Hvis det er LCD så er der jo i næsten alle modeller et panel fra Samsung - så det er jo kun teknikken indeni der kan være forskellig. Samsung laver udmærkede fjernsyn (forhandles vist forøvrigt også i Hifi Klubben) hvor jeg selv kommer af og til og disse modeller de sælger viser absolut gode billeder.

Nå, men det var bare for at minde om hvad opgaven gik ud på.

 

træmand... jeg synes det er urkomisk, at du refererer til 1. indlæg, og så ikke kan læse hvad der står i det

Det er jo et fantastisk forum, der kan komme vidt omkring, på et simpelt spørgsmål.
Hvis man kan hjælpe og rådgive mennesker med yderligere oplysninger er det da fantastisk.

Det er den store styrke ved LDS. Vi kommer tit langt omkring i trådene... det bliver du nok nødt til at lære

Fortsat god weekend....

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hej: JBS: Har læst indlægget og UPS en tastefejl indsneg sig omkring prisen, men skidt - her hos mig lever jeg fint med det.

Det er netop problemet med LDS - et simpelt spørgsmål bliver til en hel roman - og ja der er meget at lære, men behøver man det.

Sidste besøg og kan I så have en fortsat debat indtil i bliver blå.


 

Der er yderligere 25 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis