Fladskærms tv

Nu prøver jeg lige at skrive her,da jeg ikke aner ret meget om fladskæme,vil jeg høre hvad i vil anbefale hvis jeg skal have et tv nu, til ca 5000-6000 kr og 37"-40".
Håber i har nogen foreslag

Tømreren

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

Nu prøver jeg lige at skrive her,da jeg ikke aner... Vis hele indlægget
65 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
der er noget der heder produktion, skrotning og genanvendelse. alt det skal regnes med.


Nej, det er der ingen, der regner med i det samlede billede af en bils miljøbelastning fra start til slut. Oven i købet plæderes der for, at en bils levetid skal være så kort som muligt, uden smålig skelen til de faktorer du der nævner.
Det er så uendelig plat og tjener kun til at fremme køb og smid væk kulturen.
Derfor tager jeg også den standende miljødebat med et stort gran salt, og kører med god samvittighed videre i mine gamle biler.
Når alt kommer til alt, handler det mest om at flå så mange penge op af lommerne på folk som muligt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej: Specielt til (JBR) - Det kan godt være, at du mener, at LCD ikke kan gengive sort som sort og hvid som hvid. Dette er der ihvertfald ikke nogen problemer med på min Sony. Faktisk er der en meget høj koncentration af S og H, hvilket giver et fantastisk dybdeperspektiv. Sony Bravia Engine 2, som er den teknik, der er på min Sony, er medvirkende til den høje kvalitet. Min Sony er snart 2 år, så Bravia Engine er sikkert forbedret siden.

Og ja, jeg er glad for mit køb (selvom jeg sikkert har betalt alt for meget for den).

Til din oplysning kan jeg sige, at jeg selv optager HD video på en Sony HVR Z1, og disse optagelser står klokkerent på skærmen.

Til alle andre - bedøm jeres køb med øjnene - ikke noget faglitteratur hvor producenterne sikkert har betalt for bedømmelsen af deres test.

 

Jacob... jeg så godt, at du skrev under 10.000 Kr.
Nu er debatten dog drejet lidt i en anden retning.
Så grundlæggende tror jeg at vi er enige omkring LCD/Plasma problematikken.
LCD/Plasma under 10.000 Kr. ligger tæt, specifikationsmæssigt... med en fordel til Plasma.
Over 10.000 Kr.... eller for den sags skyld 20 K... er der ingen tvivl.
Og så synes jeg der blev lidt stille omkring det med Greenpeace/strømforbruget... men det er OK.
Hvis du ikke lige har fulgt med i udviklingen af Plasma, kunne du jo ikke vide det.

træmand... det er sørme ikke noget jeg mener.
Altså det med sort gengivelse og tekniske specifikationer.
Det er cool facts.
At du så vælger at bringe konspirationsteorier omkring tests af div. forskellige TV typer ind i debatten... det kan jo ikke tages seriøst.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Skal også ud og have fat i et... Kan jo ligeså godt købe sådan et fladskærm. Vores gode gamle Sony, vil desværre kun tænde hver 20 gange man forsøger

Men har absolut heller ingen anelse om det der med fladskærm,- må ærligt indrømme at det interessere mig absolut ikke. Og bliver sgu kun endnu mere forvirret af denne tråd Kan man overhovedet få et ordentlig fladskærm, i en prisklasse på 3-4000 kr?

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Annonce
Skrevet af Jacko på 08 jan 2010 18:09
Skal også ud og have fat i et... Kan jo ligeså godt købe sådan et fladskærm. Vores gode gamle Sony, vil desværre kun tænde hver 20 gange man forsøger

Men har absolut heller ingen anelse om det der med fladskærm,- må ærligt indrømme at det interessere mig absolut ikke. Og bliver sgu kun endnu mere forvirret af denne tråd Kan man overhovedet få et ordentlig fladskærm, i en prisklasse på 3-4000 kr?

Få skiftet lytterne i strømforsyningen. så virker den 95% sikkert som den skal igen.

Jacob
Jacko... det kan du godt. Og så er det nok lidt hip som hap, om du køber det ene eller det andet.

Men som tidligere anbefalet, skal du se flere skærme samtidig i en opstilling, for at vurdere det du synes bedst om.

Hvis det så koster mere end det du har budgetteret med, så må du vælge om... alternativt betale noget mere.

Du kan naturligvis ikke regne med at få noget "state of the art" TV udstyr for 3-4 K. Men det siger vel næsten sig selv.

Havde selv engang et Philips TV, med nogenlunde samme problem som dit Sony.

Dengang var det fordi lodningerne i high-power delen ikke var lavet fagmæssigt korrekt fra fabrikken. Men problemet med et TV på 15 år, er jo at der er forholdsvis lidt garanti på det

Jeg løste problemet ved at lodde alle lodninger i denne del af TV´ et om. Så virkede det igen.
Pointen er... tjek om der er kolde lodninger på printene...

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Få skiftet lytterne i strømforsyningen. så virker den 95% sikkert som den skal igen.
Få skiftet lytterne i strømforsyningen. så virker den 95% sikkert som den skal igen.


Okay.. Spørgsmålet er om det kan betale sig? Det er ca 8-9 gammel... temmelig dyrt, godt tv... Men har ikke selv købt det, fik det fra min svoger, da han ville havde et fladskærm for et par år siden. Han havde ikke haft det problem med det... Det startede i det små, en sjælden gang, efter det blev transporteret fra Aalbårg til Odense. Nu efter nytår, hvor det har været trukket ud, er det gået helt i koks med det

JBR : I det prisleje regner jeg heller ikke med at få state of the art. Dog regner med, at det er muligt at kunne få et af "samme" billedkvalitet som det 8-9 gammel analoge vi har. For mig, betyder det ikke så meget om det nyeste nye, bare jeg kan se noget tv ind imellem
Kolde lodninger på printerne... Tja... Ane rjeg intet om Må melde helt pas på sådan noget

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Jacko

Forbrugerrådets uafhængige testorgan "Tænk" har lavet en stor test af diverse fladskærme (LCD, LED(LCD) og plasma), og en af de billigere LCD 42" skærme anbefaler de som "bedste køb for pengene"

Det drejer sig om Philips 42PFL5604H og det koster omkring 5000kr. Den eneste klage er lidt langsom opstart ellers klarer skærmen sig fint på de fleste punkter inkl. de tekniske test af billedekvaliteten.
Jacko.... det er sjovt du nævner det.

Langt de fleste...nye,  analoge TV laver bedre billeder end mange fladskærme

Så det kan være at du bliver kedeligt overrasket over kvaliteten af fladskærme i det prisleje du taler om.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Der er yderligere 35 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis