Fladskærms tv

Nu prøver jeg lige at skrive her,da jeg ikke aner ret meget om fladskæme,vil jeg høre hvad i vil anbefale hvis jeg skal have et tv nu, til ca 5000-6000 kr og 37"-40".
Håber i har nogen foreslag

Tømreren

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

Nu prøver jeg lige at skrive her,da jeg ikke aner... Vis hele indlægget
65 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af jbr på 05 jan 2010 19:49
Er enig i betragtningerne, bortset fra, at et Plasma TV laver langt det bedste billede.
Men det kan du jo selv konstatere, ved at læse div. rapporter og tests, fra folk der har forstand på den slags.

Som Lars On skriver, koster det måske lidt mere energi... indtil videre, og hvis man køber ældre Plasma teknologi... den nye bruger lige så lidt som LED osv. men kvalitet, kan i dette tilfælde altså resultere i, at der må lidt flere kroner op af kassen... også, igen måske, alt efter valg, på energiforbrugssiden.


Kunne du ikke lige forklare det til den nye plasma teknologi ? Greenpeace vil være dig taknemmelig.
Faktum er at der bliver forsket så meget i LCD teknik at man idag hvis man kigger tv under 10.000kr får et bedre billed med LCD end Plasma.

Jacob
Jacob... du er fuld af vrøvl...... læs faglitteraturen omkring kvaliteten, og bl.a. også det link jeg tidligere har lagt i denne tråd.

Og så bør du nok lige droppe sarkasmen og Greenpeace vittighederne... den med strømforbruget kan du også læse om, bl.a. her:

http://www.pcworld.dk/art/10688?a=category&i=211

Uagtet alle vores enigheder, eller uenigheder, er den bedste måde at finde det rigtige fjernsyn, som jeg har anvist.

I øvrigt rager det mig en fjer, hvad folk køber... det er jo deres egne penge de bruger.
Og så skal de jo købe det de synes er bedst.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Vi har lige købt et LG 42 plasma til 5100 (via internettet) og selv om signalet hives ned med en 20 år gammel antenne, sendes videre igennem fordeler boks, sløjfes i et antennestik, og tages fra dvd optageren, ja så står programmerne stadig knivt skarp. Jeg har selv brugt oceaner af tid på at finde det rigtige tv og jeg vil ligesom JBR sige, at plasma er det eneste rigtige valg hvis du går efter en moniter til at vise det billede som der skal vises. Og med det mener jeg, at plasma er bedre til at vise billedet uden at nuancere det, så det kommer tættest på det billede som producenten af filmen ville have det. LCD kan mange gange, umiddelbart, vise et bedre billed, men det er fordi der sker en masse elektronisk justering undervejs, sådan at det fremstår bedre, men det er så en annelse farvet i forhold til hvordan det er i virkeligheden er optaget.
Dog skal man huske på, hvilke ens prioteter er. Er det daglidags antenne kiggeri er det LCD / LED man skal vælge. Er det derimod mange mere film man går efter, ja så er det eneste rigtige Plasma. Og så er "krigen" da skudt igang
Husk blot på, at mange har også svært ved at sige hvorfor en bil "der kører bedst bil". En stor Mercedes eller en Porche

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Hej: For at slutte mig til krigen som nok mere er smag end teknik så kan jeg oplyse, at mit Sony 40" fuld HD progessiv model X som er ved at være et par år viser nogle fantastiske billeder. Jeg ser meget naturfilm og især de optagelser BBC laver er simpelthen bare i en klasse jeg ikke har set magen.

Jeg valgte dette TV hos min Sony forhandler fordi jeg syntes dette viser detaljer jeg ikke hidtil har set og med fremtidens HD udsendelser må selv et LCD fjernsyn som dette nemt kunne overraske selv tilhængere af plasma TV.

Som skrevet så er det nok mere smag end teknik folk skal vælge TV efter - og så er der jo også lige så mange øjne som der er mennesker.

Hvad er bedst? Afgør det med dine egne øjne - og så også pengepungen.


 

MLU og træmand... det er forholdsvis simpelt. LCD kan ikke slå et Plasma TV.

Træmand... læs faglitteraturen. Du udtaler dig mod bedre vidende.
Se evt. tidligere links i denne tråd.


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Annonce
Hej: Hvad skal jeg bruge faglitteraturen til? Jeg udtaler mig ikke om bedre vidende - jeg konstaterer blot at mine øjne ser anderledes - derfor kan man stikke teknik et bestemt sted hen.

Jeg har valgt Sonyen, min nabo en philips og det skulle ikke undre mig om om de længere nede ad gaden har valgt noget andet - mennesker opfatter tingene meget forskelligt derfor kan du heller ikke fastslå at et plasma TV kan slå et LCD.

Hvad med lyd? Hvad lyder bedst - klassisk musik eller pop? Nej, nogen syntes bedre om datteren end moderen, andre omvendt eller måske begge dele.

Hav en god dag.

 

Inden for de sidste par år har LCD teknologien indhentet Plasma, og man skal være hhv. plasma/LCD fanatiker for at sige, at det ene er bedre end det andet. Der findes masser af infomation om dette på nettet.

Jeg har selv en af Philips' LCD 42" topmodeller fra 9000 serien og med digitalt signal står billedet simpelhen fantastisk. Sort er noget af det mest troværdige "LCD sort" på denne skærm (generelt fra Philips topmodeller). Jeg sammenlignede flere plasmaskærme direkte ved siden af mit LCD tv, da jeg skulle overveje, hvad jeg skulle købe. Plasma laver et ganske fint billede, men jeg synes plasmaskærmen reflekterer lys på en irriterende måde, så man kan se alt muligt andet end selve billedet - jeg har en HP PC med samme problem, hvor man kan se alle lamper og vinduer i huset reflekteret i skærmen, når jeg bruger den..

Jeg vil anbefale Sony KDL-40W5500 eller Panasonic Viera TX-p42g10e TV
Også kan du også gå i 7 og 8-serien Samsungs de ville være i din prisklasse også, men jeg ved ikke meget om dem. Pris kloge de ser godt . do alittle researchon www.Pricerunner.dk  or see  specs here

Sony KDL-40W5500 LCD TV
Panasonic Viera TX-p42g10e LC TV

Harware Pro

træmand.... jeg er glad for, at du synes godt om dit køb.
Når jeg skriver, at Plasma kan slå LCD, er det et teknisk faktum. Det du skriver om den enkeltes mening, om hvilket billede der er bedst, har jeg skrevet om tidligere.
Og ja, man skal vælge det der passer ens øjne bedst.

dopamine... LCD TV er kommet tættere på Plasma, når vi taler tekniske specifikationer. Men indhentet det... nej!
Tjek de links jeg tidligere har offentliggjort... samt tidligere indlæg.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Skrevet af jbr på 05 jan 2010 20:57
Jacob... du er fuld af vrøvl...... læs faglitteraturen omkring kvaliteten, og bl.a. også det link jeg tidligere har lagt i denne tråd.

Og så bør du nok lige droppe sarkasmen og Greenpeace vittighederne... den med strømforbruget kan du også læse om, bl.a. her:

http://www.pcworld.dk/art/10688?a=category&i=211

Uagtet alle vores enigheder, eller uenigheder, er den bedste måde at finde det rigtige fjernsyn, som jeg har anvist.

I øvrigt rager det mig en fjer, hvad folk køber... det er jo deres egne penge de bruger.
Og så skal de jo købe det de synes er bedst.

Så læs hvad jeg skriver.
skærme som er i almindelig handel til priser almindelige mennesker vil betale.

Desværre bliver informationer misforstået, fejlfortolket og misbrugt. En af de bedste bud på dette er Toyota prius. en bil der af mange opfattes som miljø venlig. Det er den ikke. dens miljøbelastning kan sammenlignes med en mercedes S 500.
og hvordan så det jo der er noget der heder produktion, skrotning og genanvendelse. alt det skal regnes med.

Jacob
Der er yderligere 45 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis