Virker Aluthermo Quattro

Hej.

Er der nogen på tråden som har prøvet Aluthermo Q  om den virker efter hensigten.

PE

Hej. Er der nogen på tråden som har prøvet... Vis hele indlægget
117 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af pev på 31 dec 2009 15:03

Polobjørn.

Jeg laver de indlæg jeg har lyst til herinde. Syne bare det er mærkelig selvom man har lavet gode test af produktet, så er der alligevel en stor del som stadig ikke vil tro at det virker.
Jeg synes lige du/i skulle udforske hvad varme og kulde egentlig består af inde man udtaler sig negativt om produktet.

Varme og kulde "består" ikke af noget. En given temperatur er udtryk for hvor hurtigt atomerne vibrerer... Jo koldere, jo langsommere er vibrationen. Ved det absolutte nulpunkt (-273,15 C) vibrerer de ikke.
Isolering er et udtryk for hvor hurtigt (eller i husejeres interesse hvor langsomt) vibrationfrekvensen mellem ude og inde udlignes. Overfor denne udligning er det simpel logik at to stykker sølvpapir med bobleplast imellem ikke isolerer bedre end en tilsvarende tykkelse rockwool, når det sidder inde i en væg, da varmetabet gennem en væg sker ved konduktion.
Det eneste dit vidunderfolie er effektivt imod er nemlig infrarød stråling. Derfor ville det skulle sidde indenfor væggen for at virke. For i modsætning til dine påstande går infrarød stråling ikke går igennem materialer, men afsættes i og opvarmer disse. En reflekterende overflade inderst ville forhindre dette. Men jeg ser ikke at du har foreslået at folk skal tapetsere deres stuer med folien?
Skrevet af Tusse67 på 31 dec 2009 16:09

Varme og kulde "består" ikke af noget. En given temperatur er udtryk for hvor hurtigt atomerne vibrerer... Jo koldere, jo langsommere er vibrationen. Ved det absolutte nulpunkt (-273,15 C) vibrerer de ikke.
Isolering er et udtryk for hvor hurtigt (eller i husejeres interesse hvor langsomt) vibrationfrekvensen mellem ude og inde udlignes. Overfor denne udligning er det simpel logik at to stykker sølvpapir med bobleplast imellem ikke isolerer bedre end en tilsvarende tykkelse rockwool, når det sidder inde i en væg, da varmetabet gennem en væg sker ved konduktion.
Det eneste dit vidunderfolie er effektivt imod er nemlig infrarød stråling. Derfor ville det skulle sidde indenfor væggen for at virke. For i modsætning til dine påstande går infrarød stråling ikke går igennem materialer, men afsættes i og opvarmer disse. En reflekterende overflade inderst ville forhindre dette. Men jeg ser ikke at du har foreslået at folk skal tapetsere deres stuer med folien?

Hej.

Prøv at læse lidt længere. Læs det med reflektion en ekstra gang og se at ca 75% af temperaturen er reflektion.

Synes nogle skulle prøve at montere et stykke omkring  nogle varmerør, og så mål differencetemperaturen, så fås der et godt billede af hvor godt Aluthermoen er, har selv lige prøvet det,  forskellen var 11 grader berdre hvor Aluthermoen var monteret.

PE

"Jeg laver de indlæg jeg har lyst til herinde. Syne bare det er mærkelig selvom man har lavet gode test af produktet, så er der alligevel en stor del som stadig ikke vil tro at det virker."

Hvilke test ???? Har du noget dokumentation ?
Skrevet af pev på 31 dec 2009 17:18

Prøv at læse lidt længere. Læs det med reflektion en ekstra gang og se at ca 75% af temperaturen er reflektion.

Synes nogle skulle prøve at montere et stykke omkring  nogle varmerør, og så mål differencetemperaturen, så fås der et godt billede af hvor godt Aluthermoen er, har selv lige prøvet det,  forskellen var 11 grader berdre hvor Aluthermoen var monteret.

Det lyder umiddelbart som ufortyndet vrøvl! Det er du nødt til at uddybe! Du kan kun reflektere intrarød stråling. At påstå at du kan reflektere konvektionsvarme er det rene fup. Den eneste måde du kan lave superisolering på kun 10 mm er vha vacuum. Men det har ikke en skid med reflektion at gøre.
PEV!

Hvor mange gange har du startet en tråd her i gruppen hvor du begynder med at efterlyse folk der har positive erfaringer med det produkt du forhandler, og derefter bliver pissesur når vi tvivler på dit vidunderprodukts fantastiske egenskaber?

Kan du i øvrigt forklare hvordan det er muligt at få 4 lag alufolie og tre lag skumplast til at koste 150 kr/m2?

Annonce
Skrevet af akselj på 01 jan 2010 11:59
PEV!

Hvor mange gange har du startet en tråd her i gruppen hvor du begynder med at efterlyse folk der har positive erfaringer med det produkt du forhandler, og derefter bliver pissesur når vi tvivler på dit vidunderprodukts fantastiske egenskaber?

Kan du i øvrigt forklare hvordan det er muligt at få 4 lag alufolie og tre lag skumplast til at koste 150 kr/m2?

Hej Akselj

Jeg er absolut ikke pisse-sur, absolut ikke tværtimod, jeg forstår bare ikke hvordor der stadig er nogle få som skal ødelægge noget optimistisk af når vi har beviserne for at det virker efter hensigten, glem så at jeg forhandler produktet, det er slet ikke det jeg sidder her for!  
Jeg forstår ikke at i som er så stivnakket, at i ikke prøver skidtet så fattig er det da ingen som er vel  

Hvorfor lægges der så alufolie på kød fra ovnen, hvorfor så ikke lægge en plastfolie på i stedet?

Prøv også at kigge på det beskyttelsesklæde som Falck bruger

Som afslutning herpå, så forstår jeg ikke at man stadig er så stivnakket ikke at tro på produktet selvom der er nogle som skriver positivt om det.

PE

Skrevet af Tusse67 på 31 dec 2009 22:45

Det lyder umiddelbart som ufortyndet vrøvl! Det er du nødt til at uddybe! Du kan kun reflektere intrarød stråling. At påstå at du kan reflektere konvektionsvarme er det rene fup. Den eneste måde du kan lave superisolering på kun 10 mm er vha vacuum. Men det har ikke en skid med reflektion at gøre.

Hej Tusse

Jeg synes at du blander tingene sammen, prøv produktet, så bliver du betydelig klogere.

PE

Skrevet af pev på 01 jan 2010 13:08

Hej Tusse

Jeg synes at du blander tingene sammen, prøv produktet, så bliver du betydelig klogere.

Beklager... Et sådant fupprodukt har ikke min interesse! Du har i øvrigt ikke, mig bekendt, leveret et ord af den omfattende dokumentation for dette produkts vidundervirkning? Dine inhabile lovprisninger alene kan ikke bruges til en tøddel (ej heller de engangsbrugere der tilfældigvis opstår når du skal bruge lidt rygstød for dit salgsgang, har min interesse).

Det er fuldstændig lige meget om det virker eller ej.. Vi gider bare ikke folk der skal nasse gratis reklame på disse sider.. Henvend dig til Admin af siden og så køb din reklameplads.
Så kan vi andre bruge siderne til det de er beregnet til.. nemlig gør det selv.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

PEV.

Forstår du da slet ikke at vi ikke gider at se på dine dårligt skjulte reklamer.

Hvis dine reaktioner ikke tyder på at du er sur over vore negative reaktioner, så er vi meget dårlige til at forstå dit sprog.

Hvorfor lægges der så alufolie på kød fra ovnen, hvorfor så ikke lægge en plastfolie på i stedet?

Fordi det er svært at skrabe Rockwool af stegen.

Prøv også at kigge på det beskyttelsesklæde som Falck bruger

Der har du ret, men der er vel heller ikke nogen der har påstået at dit produkt er værdiløst,men at det ikke opfylder bygningsreglementets krav, og ikke isolerer som producenten påstår, ved indpakning af en chocktruet person er der brug for noget der isolerer uden at fylde, og da dit produkt svarer til ca 50 mm almindelig isolering er det fint til netop det formål.
Der er yderligere 97 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis