Virker Aluthermo Quattro

Hej.

Er der nogen på tråden som har prøvet Aluthermo Q  om den virker efter hensigten.

PE

Hej. Er der nogen på tråden som har prøvet... Vis hele indlægget
117 svar
 Følg tråden
Der er 100 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skal dit folie også monteres i vacuum?
Skrevet af pev på 23 dec 2010 17:11
Hej venner, har lige en lille julehyggelæsning til jer, hvis i da tør

http://www.nbi.ku.dk/spoerg_om_fysik/fysik/varmeiso/

Go læsehygge  og nissen har har ikke været på spil

Ingen nisser her endnu for det der har du linket til før i andre tråde hvor du forholdt dig ligeså "godt" til spørgsmål og kritik som du vedbliver at gøre her 

Kunne være rart at vide om du for en gangs skyld har tænkt dig at forholde dig til den måde som alle andre ingeniører inklusive dem bag artiklen regner på den slags??

Vidste du at de regelsæt der blev formuleret (med stærk argumentation og bevisførelse gennem både teori og praksis - modsat visse andre!) blev brugt til at give det første seriøse bud på hvad bla solens overflade temperatur er? (slutningen af 1800-tallet).

Den relevante regel for denne kontinuerlige farce er: E = sT^4 

Dvs at den infrarøde stråling er AFHÆNGIG af temperaturen i fjerde potens - ergo: lille temperaturforskel = lille infrarød stråling = spild af penge at købe refleksiv isolering når man bor i danmark.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Jeg har fulgt diverse debatter om emnet i et par år og besluttede til trods for alle de kloge hoveders advarsler at prøve den reflektive isolering.
For en ordens skyld skal nævnes at det drejer sig om et andet fabrikat end aluthermo, selvom jeg ikke tror at det gør nogen forskel.

importøren af Produktet lovede en isolerings effekt svarende til 200 mm rockwool.
- At den ekstra udgift, pga. højere m2 pris ville tjene sig hjem iløbet af 2 år (100 m2)
samt at det var lettere at montere.
- At han havde thermofotograferet det og udledt en effekt svarende til 250mm rockwool,
plus diverse andre lovprisninger.

Undervejs i monteringsprocessen har jeg haft besøg af importøren for at sikre korrekt montage, så der er ikke noget galt her.

Praksis viste dog noget helt andet.
Der er ingen tidsbesparelse ved selve montagen.
Der er en vis isoleringseffekt. det ville der også være i en rulle husholdningsfilm, men jeg vurderer udfra hvormeget jeg skal fyre for at holde varmen at det svarer til, optimistik set 100mm rockwool.

Jeg har efterfølgende fået thermofotograferet igen og fotografen der er tidligere forhandler af samme produkt og kammerat med importøren erkender også at det ikke er i orden.
Importøren er nu også lidt ked af det hele, men hans firma som jeg købte det af er nu lukket og han fortsætter salget af produktet med et nyt firma han har startet.

Konklusion: Hold fingrene væk fra reflektiv isolering hvis du bor i dk.

Jeg tør ihvertilfælde ikke eksperimentere mere da det bliver for dyrt i længden.

Mvh.
Det var nu lidt synd for PEV, og så lige her op til Julen!

Herligt at nogen trods advarsler tør og gider eksperimentere og videregive resultatet!!

God Jul osv til dig og alle andre inkl. PEV

Med venlig hilsen
ktm

Annonce
I LDS ånden....

En stor rulle bobleplast og en rulle alukraft - så kører det for dig ;-)

Rigtig glæde jul til alle...også PEV :-)

Mvh.

René

Hej igen.

Vil det sige at i ikke tror hvad lektor Malte Olsen fra Niels Bohs Institutet har af beskrivelse/forskningsresultat af Aluminium, hvad skal vi da bruge dem til hvis ikke den forskning dur, måske det var bedre at de kloge her i lav-det-selv belv ansat som forskere

Pointet er at der sidder flere på toppen som sidder og nedbryder produktet.

Har lige selv udført en test af aluthermoen og den virkede 100% efter producentens anviste tal.

PE

Koncentrer dig nu hellere om din julegrød PEV

Med venlig hilsen
ktm

Ja, Aluthermo virker i den grad :-) Hej Alle ! Jeg er ny herinde, men måtte lige ind og hjælpe med lidt afklaring omkring Aluthermo. Jeg har aktivt brugt Aluthermo i byggerier både nybyggeri & Annekser. Ideelt set er det korrekt at aluthermo virker bedst med luft på begge sider af materialet, men det er tilstrækkeligt med ca. 10 mm luft. Men man kan også godt , f.eks på den ene side montere materialet direkte på en flade, men man mister så noget isolationsværdi. Jeg har altid anvendt Aluthermo i kombination med f.eks mineraldiulds materialer (mest for at tage tung lyd). Jeg har f.eks også stået for indretningen af nye "temperarede vin-rum" i eksisterende 70ér boliger. Her isolerede vi med aluthermo direkte på betonklaplag under gulvstrøer og var enormt mærkbart. Indtil 2011 var jeg faktisk også forhandler af materialet, men da importøren i Nyborg, godt presset af 2 større aktører, bl.a 2.T.BYG på sjælland, valgte at presse et minimums årligt tvangskøb ned over os små forhandlere - ja, så måtte jeg stå af, desværre. Importøren Adflexion tjener ellers rigeligt på materialet i forvejen? Der er også andre lignende produkter på markedet bl.a amerikanske reflectix + andre i kina. Men for tvivlerne så kig mere på vores hjemmeside casatrendsgroup.com under byggeri for info, galleri & dokumentation
Sikke en afklaring på en gammel tråd - det var ca ligeså behageligt at læse det indlæg som at blive ringet op af en tele-sælger midt i aftensmaden....

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis