Gravy seperator

Hejsa LDSer
Jeg leder med lys og lygte efter en skilletragt til køknet men kan kun finde dem i udlandet, er der nogen her der ved hvor man kan skaffe en i DK

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Hejsa LDSer Jeg leder med lys og lygte efter en... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der findes da en autoriseret separator i det der hvide franske porcelænskøkkengrej, som man vist nok kalder noget i retning af "pyllivyt"

Med venlig hilsen
ktm

ktm... det er nok den her du tænker på...

http://shop.magasin.dk/Sovseskiller...lt,pd.html

Sovseskiller.... sjovt navn, det er jo ellers det man ikke ønsker sovsen skal gøre...

Hjemme hos os kan vi bare ikke sige det der navn, og bestemt ikke huske hvordan det staves...så vi har valgt at kalde det for "Pyllevut"... og sjovt nok ved alle hvad vi mener

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Lige bestemt!
Jeg kiggede undrende på konen igennem et års tid, da jeg ikke fattede en brik af, hvad det var hun sagde, når hun og andre talte indforstået om dette fænomen. Alle andre end jeg, vidste ganske udmærket, hvad det var for noget sært noget.
Men nu er den fesen ind. Nu mangler jeg blot at lære at stave til det.

Med venlig hilsen
ktm

Så landede min gravy seperator, lige ids nok til at blive indviet under tilberedningen af nytårs middagen Glæder mig til at afprøve den.

Hø..hø... hvordan kan man dog glæde sig til at prøve en vandkande

Godt Nytår.....

Med venlig hilsen

Jan

Annonce
jbr: Din sammenligning må jeg konstatere at være lidt som at bruge den forkerte skruetrækker... kan bruges men ofte noget bøvl og ødelagt skrue

Den virkede over alt forventning, den var så let at bruge og virkede utrolig precis...og den si der var med var kanon til at få klumperne væk. Alt i alt nok de bedste 2,5£ jeg længe har givet ud Den vil jeg få meget glæde at fremover.

Hvordan kommer du så af med al den fedt, der bliver skummet af?
Jeg står med flere liter andefedt, efter 2 ænder stegt til jul.
Jeg bryder mig ikke meget om tanken med at hælde det i køkkenvasken og hælde det i skraldespanden er også noget gris, hvis det da ikke ligefrem er frostvejr.

Med venlig hilsen
ktm

ktm... er det ikke en diesel Land Rover du har... så hælder du det da bare på den...

Med venlig hilsen

Jan

Problemet er at i koldt vejr, stivner fedtet, men ellers skulle det jo nok kunne lade sig opføre.
Land Roveren er nu en slap benziner, men jeg har en gammel Range Rover VM turbodiesel. Jeg ved ikke om den vil knurre eller rappe, hvis den får lidt andefedt! Tror iøvrigt at det kan afstedkomme en trist duft?

Med venlig hilsen
ktm

Æ do da helt tovli ! Andefedt kan søreme bruges igen til en bedre sovs, du kan også blande det med svinefedt og en god dusk timian. Det er bare det bedste mums under en go gammel ost der stort set selv kan kravle op på brødet. Eller bare en go humbel rugbrød med fedtet og groft salt, det er lige så godt som lakridser
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis