udfald på TV

Her efter ændringer til digitalt TV har vi købt et nyt fladskærms TV, vi har tagantenner, men kanalerne DR1, DR2, og TV2, falder hele tiden ud - især lige efter vi har tændt TVet.
Når det har hoppet ud og ind 5-10 min, er det lige som det stabilicerer sig.
Har du et bud på årsagen til problemet?
27 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej: Oplever lidt også, men det er mere sådan nogle striber eller firkanter - lige som om signalet forsvinder kortvarigt. Nogle gange hvis der kommer en støjende knallert forbi (eller stor lasvognstog), kan det ske, ellers ser det fint ud.

Har desværre ikke fundet årsagen, men skulle en TV-tekniker komme forbi denne tråd, så har han da et par problemer at svare på.

 

Hej: Jeg har en 3-delt antenneopsætning. FM-VHF-UHF som er samlet i en mastforstærker og ført ned i et kabel. Det skilles så nede i modtagestedet vha en lille box med coax for TV og FM.

Sådan har det været i 25 år - og det har der ikke været nogen problemer med. Jeg ved så godt, at det nu kun er UHF og FM antennerne der bruges, men har ikke lavet noget om.

Det er faktisk først efter 1. november at disse støjproblemer er opstået, har kørt digitalt på et nyt SONY TV i 2 år og der var ikke problemer før 1. november. Jeg har i luftlinje ca. 3-4 km til TV masten ved Videbæk.


 

Jeg vil købe en ny UHF antenne og køre kablet lige ind i tv´et men prøv lige at sætte et kabel i den gammel uhf antenne og direkte ind i tv´et. Jeg tager også Videbæk på kanal 40 uden problemer.
Hej: Har lige kigget på antennen, den peger mod Viborg, fordi at signalet fra Videbæk masten altid var for kraftig i den analoge tid - der var mange skygger, men min TV-forhandler 2tal i Herning, mener ikke at dette burde betyde noget så han ville ikke nødvendigvis vende antennen da han mente den sagtens kunne tage signalet ind bagfra på den afstand.

Jeg vil prøve en dag at trække et testkabel. Heldigvis sidder antennerne inde på loftet omkring 10 meter i højden fra jordoverfladen.

 

Annonce
Prøv lige at dreje den mod Videbæk inden du trækker et kabel. Jeg tog også Videbæk for der var skygger fra Viborg
Det var mig der startede tråden, og jeg bor på Thurø ved Svendborg.
Fint nok at også andre bøvler med, og søger at løse det samme problem, for løsninger er måske den samme.
Men måske nogen kan sige noget spec. for min geografiske situation?
Hej: Ja det er da fint med forskellige indlæg om problemet og selvfølgelig, kan der godt være geografiske problemer.

Kan du se et eller andet sted i din menuopstilling på modtager (extern box eller TV) om du har fuld signal. Hvis ikke, kan du sagtens opleve at billedet flipper ud.

Jeg har hele tiden fuld signal, så det problem jeg har er, at som nomaden er inde på at mit antenneudstyr er af ældre dato og derfor er mere støjfølsomt og derfor giver min modtager problemer, men kun kortvarigt. Det du oplyser til os er, at dit billede forsvinder og kommer hvilket godt kan tyde på, at du ikke har fuld signal - så det skal du lige få målt og du kan se det på din modtagers tekniske opstilling under menuen.

Det er ihvertfald mit bud på netop dit problem nede ved Svendborg.

 

@træmand - Tak for dit svar. Her i juledagene kommer der nogle yngre og mere nørdede familiemedlemmer på besøg, og så kan de få lov at tolke det man kan se via fjernbetjeningen.
Hej: Ja - det kan godt være lidt indviklet med alle de menuer afhængig af udstyret.

Jeg kan ihvertfald sige, nogen gange når jeg skifter kanal så siger mit TV i en tekst at der ikke er signal, men så finder den det alligevel og i ventetiden er der så sort skærm - så der kan godt være noget om snakken.

Jeg ved ikke hvor masten står i dit område, men jeg ved at der står en lidt syd for Odense, men om der står nogen i dit område ved jeg ikke, men det kan du jo få at vide hos TV forhandleren.

 

Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis