udfald på TV

Her efter ændringer til digitalt TV har vi købt et nyt fladskærms TV, vi har tagantenner, men kanalerne DR1, DR2, og TV2, falder hele tiden ud - især lige efter vi har tændt TVet.
Når det har hoppet ud og ind 5-10 min, er det lige som det stabilicerer sig.
Har du et bud på årsagen til problemet?
Her efter ændringer til digitalt TV har vi købt et... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Iøvrigt er det kun tagantenner jeg har.
Hej igen: Efter et stykke tid har jeg nu fået flyttet min antenne og rettet den ind på K40 Videbæk med direkte forbindelse uden fniller. Jeg kan bare ikke få mit dyre Sony TV til at fastholde forbindelsen til DR 1 og 2 - enten forsvinder signalet eller også er der huller i forbindelsen. Det er kun de 2 kanaler. Som nævnt tidligere har jeg omkring 4-5 km i luftlinje til masten - så den digitale verden er noget lusket. Jeg har så på et ældre TV en Philips digitalbox til 250 kr. som fint finder alle kanalerne på K40 og MUX 1 som den foreskriver, men det kan den dyre tuner åbenbart ikke finde ud af - så jo mere teknik jo værre åbenbart. DR 1+2 kan kun tages på K26 og det er jo et sted i langbortistand ude i østjylland og det kører heller ikke for godt da det er sidelæns ind på antennen. Der var nogle kloge hoveder der foreslog at jeg skulle prøve at lave en ny tilslutning - så det er gjort, men det blev jo ikke bedre - der er stadig problemer med DR.

 

Hvis du aktuelt anvender en retningsbestemt UHF antenne til formålet kunne du jo prøve at skifte til en digital antenne (ja jeg ved godt at der intet digitalt er over antennen, men det er jo det kaldes, og de er mindre retningsafhængige) af denne type .

Hvad viser dit fjernsyn i den tekniske opsætning når der er udfald? Er det både signalstyrke og modtagekvalitet der falder, eller er det kun den ene?

Du kunne jo prøve at dreje antennen mod Viborg den kan måske være bedre. Du kan over styre ved at tage Videbæk da du bor tæt på. Jeg bor tæt på Viborg og tager Videbæk bedre en Viborg prøv dig frem.
Annonce
Hej: På DR forsvinder signalstyrken nærmest fuldstændig på K 26. De stationer der ligger på Videbæk K 40 mister ikke signal. K 26 ligger sikkert langt væk. Det er i dag lykkedes at få min satelitmodtager som også har DBT til at modtage DR+TV2 på K40. Jeg bruger denne modtager på Astra - og til at optage f.eks. udsendelser man ikke kan se pga den station fjernsynet kld 40x3000 er indstillet til. Der er ingen overstyring på hverken DR eller TV2 på K40 på denne modtager. Tilbage er så det tekniske vidunder Sony kld 40x3000 som tilsyneladende IKKE vil acceptere DR på K40. Jeg tror ikke det hjælper at vende antennen - den vendte jo før netop på Viborg pga overstyring fra Videbæk i den analoge sendetid. Jeg tror, der er noget galt med teknikken i Sony'en, men min reparatør kan ikke se nogen problem da de har haft den inde på værkstedet og indstille den, men her virker dette ikke.

 

Har lige læst på Digatal forum at der er problemer med flere Sony tv der falder ud så det er nok dit tv der er problemer med.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis