udfald på TV

Her efter ændringer til digitalt TV har vi købt et nyt fladskærms TV, vi har tagantenner, men kanalerne DR1, DR2, og TV2, falder hele tiden ud - især lige efter vi har tændt TVet.
Når det har hoppet ud og ind 5-10 min, er det lige som det stabilicerer sig.
Har du et bud på årsagen til problemet?
Her efter ændringer til digitalt TV har vi købt et... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
FM bliver sendt i VHF men i et meget begrænset område af VHF området. så har du både en FM antenne og en VHF så klip VHF'en af.
digitale tv signaler er på mange måder anderledes end analoge. men vedmindre man har udstyr der siger noget andet så skal antennen pege mod senderen.
I dag har jeg så igen kunne konstatere at det langt fra er alle antenne folk ved ved hvad de laver / arbejder med. så hvis man kløjs i det som almindelig GDS'er så er der nok ikke noget at sige til det selv om jeg ikke forstår at noget så simpelt kan give så store problemer.

Jacob
Hej Jacob: Hvad mener du med det du skriver?

Såvidt jeg har konstateret, er der ikke nogen af os, der har kløjs i noget som helst.

Jeg kender udmærket mit udstyr - har så ikke tænkt på, at få skilt antennerne fra hinanden, men billedet fejler ikke noget bortset fra de omtalte støjproblemer, og det skal jeg så forske lidt i.

Jeg syntes dog ikke dit svar hjælper manden i Svendborg. Det jeg siger til ham er, at hvis han ikke har fuld signal - (dette kan jo godt forekomme) - så skal han måle det og såvidt jeg ved fortæller den digitale modtager under de tekniske opsætninger hvor meget der er.

Det skriver han så, at han vil få nogle der ved lidt mere om hans TV til at se på. Vi skal jo have kredset problemet ind først, inden vi kan give gode råd - kan vi ikke blive enige om dette.

Min 2tal tekniker siger ihvertfald, at udfald i den stil sagtens kan skyldes manglende signal ved modtager. Er det ikke det - kan vi gå videre med plan B.

Dette er mit bedste bud pt.

 

Der er den ejendommelighed ved problemet, at det holder op efter 15-20. minuters sætten ud hele tiden.
Så derefter kan vi kigge hele aftenen uden problemer.

Der er en sender i Svenborg på kanal 25 så prøv den. Jeg kan da også have god signal på Videbæk men kvaliteten på sinalet kan svinge så meget at modtageren ikke kan finde ud af det så en justering er nødvendig og med det ny signal er der kun få cm at gøre med. Jeg har selv taget Holand her i sommers og Tysk og Norsk og Svensk + flere danske sendere og det er kun få cm og signalet er væk.
Hej: Ja - det er en ejendommelig verden det der digitale væsen. Siden i eftermiddags hvor vi sidst diskuterede emnet, har jeg kørt 100% fejlfrit - så hvis antenneanlægget var dårligt, ville det da ikke kunne lade sig gøre.

Nogen gange har jeg faktisk den overbevisning, at også TV-stationers tekniske udstyr skaber fejl - jeg har selv digitalt fotoudstyr til video i den professionelle ende og bare en smule drop-out på båndene, kan skabe fniller på skærmen - så det kan være begge steder.

Det svenliss i Svendborg beskriver, er meget lig det nomaden oplever også - så signalet kan faktisk svinge, og hvor meget det skal gå ned, før det skaber problemer, har jeg så ikke endnu fundet ud af.

Min signalmåler på modtageren viser altid 100%, men jeg bor jo også lige op ad en mast med kun 4 km i afstand.

Billedet står klokkerent i HD selvom signalet kommer ind på tværs af antennen. Dog så kan der, som jeg har beskrevet tidligere opstå støj, men på en skala indenfor 24 timers drift vil jeg tro det ikke kommer over 1 minut pr. døgn - så jeg kan leve med det - selvom det ser lidt træls ud.

Jeg tror, at svenliss har svingende signal, men det der nager mig er, at han siger det kun er i starten - så måske kan det være din modtager. Hvis du har mulighed for at prøve en anden, var det måske et forsøg værd for at indkredse årsagen lidt mere.

 

Annonce
Ja det kan også godt være fra senderen eller at du lige får overstyring da du bor så tæt på senderen.Viborg og Videbæk sender jo på kanal 40 så du kan nok kun se Videbæk da den er stærkest lige der hvor du bor.
Hej: Nomaden har sikkert ret i det, det sjove var, at da jeg her 1. november skulle indstille kanaler igen - da kunne jeg overhovedet ikke få mit Sony TV til at finde Videbæk på kanal 40. Der skulle en manuel indstilling til før det lykkedes.

Min 2tal forhandler i Herning siger, at han godt ved at Sony er lidt problematisk - det havde han også problemer med i forretningen. Software opdatering er vist også undervejs fra Sony som så vil søge at løse et problem med nogle af deres HD mpeg-4 tunere, men når man køber en dyr X model burde dette jo ikke kunne ske, men sådan er der så meget. Selv hans billige løse mpeg-4 boxe var bedre sagde han - så det er jo ikke ligefrem en professionel anbefaling.

Jeg ser på mit antenneudstyr her efter nytår - skal lige have ryddet op på loftet for at komme dertil og plads er der jo ikke når det er på hanebjælke afdelingen.

god jul til jer - håber, at svenliss får løst sit problem på en god måde.

 

Her på Thurø er der sket en udvikling. På loftet har vi en boks m. strøm til, og hvor kablet nede fra stuen går op til. Der er også antenne udtag så vi kan se TV på loftet, og det TV virker nu ikke.
Ved at slukke for strømmen til boksen, forsvandt udfaldene straks - men følgen er, at vi nu kun kan se dansk relaterede programmer, hvorimod de tyske + eurosport mm. ikke giver signal.
Vi må så tage den der fra, men er der én iblandt der lige kan sige hvad vi nu skal gøre er det selvfølgelig fint.
ser du de tyske på sattelit eller tager du dem på antenne fra Kil?
Jeg tager dem på tagantenne fra ?? måske Kiel.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis