Peogeot 106 1,5 diesel med knækket tandrem

Hej. Er der nogen der ved om ventilerne er blevet beskadiget når tandremmen er knækket på sådan en motor? Eller er der plads til ventilerne??
Og hvordan kan man være sikker på at få taktet motoren korrekt igen, enten med det nuværende eller evt et andet topstykke? Altså hvordan skal ventilerne stå i forhold til stemplerne?
Hej. Er der nogen der ved om ventilerne er blevet... Vis hele indlægget
37 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Aner det ikke. Jeg købte bilen med knækket tandrem. Måske den forrige ejer ikke har vidst den skulle skiftes eller hvad ved jeg. Nu må vi se hvor længe den kører....
Jeg drikker bestemt ikke for meget!, men jeg har da ladt mig fortælle, at i nød kan man bruge sprit til at undersøge om en ventil er skæv. Sprit er jo både tynder end vand og petrolum.
mvh
alte

<p>&#160;</p>
Nej jeg har ikke givet det hvide ud af øjnene, men det var jo heller ikke til at vide om den overhovedet kunne køre.
Så blev den finjusteret. Det vil sige at koldstartsacceleratoren (som den vidst hedder) den havde jeg ved en fejl kommet til at løsne, hvilket gjorde at den ikke fik nok at leve af når den var kold. Og så lige lidt justering af knasthjulet, og lidt strøm på batteriet. Så springer den igang som et majskorn i en varm gryde olie. Og den går rigtig lækkert. Så opperationen lykkedes med lidt hjælp hist og pist fra. Tak til alle! Og glædelig jul.

PS: Synes bare jeg lige vil hovere lidt over mit ventil arbejde..... Men måske jeg bare har været heldig??
Annonce
Din "hoveren" er dig meget vel undt!
Det er altid meget inspirerende at høre, når et LDS projekt lykkes.
Lad nu være med at snakke om det, medens bilen hører på det, idet den ellers vil bryde sammen kort tid efter!
I lige måde god Jul-Du har jo faktisk allerede fået julegaven!

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg var godt nok i tvivl om den nogensinde ville komme ud at køre. Men med en god portion stædighed oveni hjælpen herfra, samt en mekaniker. Så kan mange ting lykkes. Hvordan det så kan være at ventilerne ikke var bukkede, det kan man så gætte på fra nu af til juleaften

Men jeg er i hvert fald godt tilfreds med resultatet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis