Nyt tag - undertag eller sten med fuge?

Hej: Jeg vil gerne skifte mit tag ud pt. tegl fra 50'erne med nyt glasseret tag. Min holdning til undertag er med et ? over hovedet, for hvis det går i stykker eller andet - var det så ikke bedre at bruge en tagsten med fuge indbygget. Allerhelst så jeg gerne et nyt tag med understrygning. Hvad siger reglerne efter dagens standard.

 

Hej: Jeg vil gerne skifte mit tag ud pt. tegl fra... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ok - det var måske en røverhistore - tror det var en gammel murermester der bildte mig ind at en eventuel kvalitets-forskellen skulle ligge i gasbrændte (nye sten) vs. kulbrændte (gamle sten).... Konklusionen er nok bare at nye sten ikke nødvendigvis er bedre kvalitet end de gamle.

Anyways, undertag er selvfølgelig uundværligt hvis fugerne ikke er understrøget/overstrøget.

Pointen er vel at har man "et godt gammel tag" kan man relativt nemt give det nogle flere leveår med den rette behandling.

I disse klima/resource-tider er det jo heller uvæsentligt om man kan strække levetiden lidt.
(tagsten=ler er ikke en uendelig resource)



Mvh Jax
Det er ikke noget, som gi'r bekymringer de første 50 år og det er kun det rødbrændende, det gule er det meget mere af.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Endnu en grund til at værne om det sparsomme røde ler - for gule tagsten er da bare grimme!

Mvh Jax
lige en kommentar til det med glaseret tegl,jeg syntes der er gået mode i dem, syntes folk skulle være mere kritisk med hvad der passer til husets stil,men nu ser de muligheden for at få billige glaseret tegl,uanset om det klæder ejendommen eller not.

Tømreren

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også