Dieselmotoren funktioner

Overskriften antyder at jeg nok kommer med flere ting, efterhånden, som jeg skal ha' samlet det hele, jeg købte motoren med alle ledninger klippet ved motor, og intet instrumentbræt.
Min motor er modsat Forden i Tøffen udstyret med forvarmere, jeg husker fra tidligere tider at, der var en art glødetråd i instumentbrættet, og når den var godt opvarmet startede man. Men har denne tråd andre funktioner end blot at melde, nu er det tid, og kunne man ligså godt bare tælle til X. Jeg er iøvrigt int. i at købe sådan en, hvis nogen skulle ha' en til overs.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Overskriften antyder at jeg nok kommer med flere... Vis hele indlægget
101 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
det samme i en week end.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
jeg har lige været nede og sætte de sidste rør og slanger på min nyinstalation nu mangler jeg bare lidt tøvejr så jeg kan åbne bundventilen og dreje nøglen må indrømme at jeg glæder mig lidt til at foråret viser sit milde ansigt.

der er altid solskin bag skyerne

Hej igen, hvilke instrumenter har i til overvågning mm. og hvilke er uundværlige.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Min motor (Yanmar) har standard panel med kontrollamper og alarmer.
Voltmeter til kontr. af ladespænding og skillerelæ.
Olietryksmanometer.
Kølevandstemp.til kontrol af termostat.
Timetæller til olieskift og service.
Hilsen Joy håber på snarligt forår.

<p>&#160;</p> <p><strong><em>&#160;&#160;&#160; KH</em></strong></p>
Hej Erik

tak for sidst hyggeligt at få et kig på motoren - jeg har to stk af de brede spadestik til generatoren - jeg ka jo bare sende dem til dig - via det danske fodtussevæsen - mangler bare en adresse -

mvh michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Annonce
Hej Michael, selv tak, jeg fandt nogle ved maskinhandleren, da jeg hentede en ny rem i stedet for den, du var lidt utilfreds med. Ja hyggeligt at møde nogen, man kun har et alias på. Nu mangler jeg bare lige et stykke 6kv ledning til skillerelæ og videre. Har lige sat krympeflex på alle ender.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej Erik
Det nemlig rigtigt med at få et ansigt på - ok med stik - jeg smider dem i kassen igen - jeg tænkte på ??? uha grimt tænke !!!!!
du kunne jo godt starte motoren op inden du smider den i båden - så ved du om alt er iorden og samtidig med er det møj nemmere at tjekke om den er tæt osv......lader m.m. den står jo supergodt på stativet - og det er også nemmere at justere på gas armen - det kræver bare en vandslange en spand en dunk med lidt diesel og et par slanger dertil - hjælper dig gerne med den lille opgave----bestikkelse iform af en kop kaffe hjælper gevaldigt på sagen :-)

Instrument panel er ikke nødvendigt for at starte den op vi kan bare lave en prøvelampe til at sætte på D+ og en løs lampe til olietryk - starteren kortslutter vi bare - pærenemt - hva syns du en go' ide' eller hva...

mvh michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

hej Michael jeg skal da lige love for, du får gode ideer, det er nok ikke meget pt. jeg hellere ville være med til, du bestemmer suverænt tidspunktet.
der er noget med at generatoren skal være forbundet, ikke ?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
hej erik
ja det skal den jeg kan tage et løst batteri med - og jo jeg er sommetider go til de lyse ideer - engang i næste uge ????

michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Hej Michael , fint med batteri, jeg skal jo lige ha' lavet det beslag til vandpumpen, og det bli'r ASAP. Så mon ikke det er på plads i løbet af Tirsdag, og så ska' jeg vel ha' Tunet kaffemaskinen. Da jeg ikke selv drikker kaffe, vil et hint om foretrukket mærke komme belejligt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er yderligere 61 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også