Dieselmotoren funktioner

Overskriften antyder at jeg nok kommer med flere ting, efterhånden, som jeg skal ha' samlet det hele, jeg købte motoren med alle ledninger klippet ved motor, og intet instrumentbræt.
Min motor er modsat Forden i Tøffen udstyret med forvarmere, jeg husker fra tidligere tider at, der var en art glødetråd i instumentbrættet, og når den var godt opvarmet startede man. Men har denne tråd andre funktioner end blot at melde, nu er det tid, og kunne man ligså godt bare tælle til X. Jeg er iøvrigt int. i at købe sådan en, hvis nogen skulle ha' en til overs.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Overskriften antyder at jeg nok kommer med flere... Vis hele indlægget
101 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej lynæs

nå jo forresten kender dem godt ligner til forveksling en anden type fra CARCO med de samme specifikationer - CARCO er bare lidt billigere vistnok omkring 300 - 400kr men fungerer fint uden problemer også med ladning begge veje..........god frokost.

mvh michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Her er en løsning, jeg tror på. Det er dog ikke det rigtige skillerelæ. Men et simpelt relæ. Kunne ikke lige finde et billede af det helt rigtige.


Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej Lynæs

Ser rigtigt ud - den type du har fundet er også fin til opgaven, den jeg snakkede om CARCO kan vist fåes v/palby tror jeg? men kan undersøges ellers har vi den i firmaet, men der kommer jeg ikke ned, her mens det er koldt udenfor :-)

mvh michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Hvis du mener den er god, kan den vel sendes, ellers haster det ikke motoren er jo ikke i båden.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej igen
Jep no problemos - det er nok den bedste løsning når man tænker på pris - og jo det er jo alt for koldt til at putte motor i :-) men det er da rart at have det hele klart.........jeg tænkte på hvis du skulle gøre det rigtig godt på motoren med ledninger - så kunne du investere i noget vulkaniseringstape kan fås ved mekonomen bla.a. - og så pakke ledn. ind i det du får et godt stabilt og fremfor alt tørt ledningsnet - det koster ca. en lille hund for en rulle men det er hammergodt - det er det samme som man bruger i bilernes maskinrum, så tror jeg godt du kender det.
mvh michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Annonce
hej lynæs
hvad har du malet din fine motor med???
Jeg har brugt sort hammerlak. Mest for at slippe for grunding først.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
ok 1000 tak for det hurtige svar skal til at male min her når temp. kommer lidt op har lige købt hammerite hjem så det nok noget af det samme.
mit blander jeg bare med sort og grå for at komme lidt tætter på den org. farve
Jeg havde muligheden for at varme hele motoren op til 40gr inden malingen blev sprøjtet på. Det gjorde det lidt lettere.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
ja man har vel en ovn i køknet :-) hvilken temp. har du ladet det tøre på efter det var malet?? og hvor længe
Der er yderligere 71 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også