Træpiller- Lav-dem selv?

Hej!

Har taget springet og bestilt et læs pillepressere i Kina, og ville høre om der var nogen som havde erfaring med at trykke sine egne piller? Gode råd modtages... 

Michael

Træpiller? Lav-dem-selv!

pillepresser.shoppinnet.com  

Hej! Har taget springet og bestilt et læs... Vis hele indlægget
47 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak

Nu ska du høre.
1. Savsmulden skal altså ikke være tør.... Der skal være mellem 10- og 15% vandindhold. Det burde være til at holde styr på. Smuld kan fåes allevegne....Gratis....
2. og hvad så hvis de hjemmelavede piller sviner mere? Det skulle jo bare have været kørt på forbrændingen istedet....
Jeg sørger alligevel for at rense risten hvor der kommer piller ud på fyret- hver dag...
2,5. 100 hk..Tjaa du ved tydeligvis hvad du snakker om...
Alle de steder som man kan finde på nettet hvor de bruger de små pressere, dokumenteret med video- det er humbug og propaganda... Eller hvad? Ved du hvad jeg tager sgu chancen....
3. Mht. el- omkostninge...
Har lige bygget hus om, og i den forbindelse er alt lys enten lavvolt, eller led...
Hvor mange w trækker dit fjernsyn ikke?
Led-fjernsyn kan anbefales...100w i drift 0,1 i standby....
Men man kan jo også på den anden side købe et Prosonic i Bilka....
Hvis du tæker over alt hvad du køber er miljøbesparende, så tager jeg virkelig hatten af, bukker og nejer...
4. Vindmølle i baghaven- måske ikk så dumt...
Man kunne jo tage konen med i baghaven, og få hende op på den ene af de 2 cykler man har monteret til en generator.
Så får man: 1. Dejlig motion. 2. Strøm.
Cykling er sundt, men hver mand sin hobby....

(PS) Ja, det er et initiativ jeg har taget med henblik på at gøre en forskel.
Har naturligvis gjort mig mange overvejelser mht. de ting du nævner.
Ellers havde du jo ikk kunne lufte dine vidtspredende meninger på denne tråd: "Træpiller- Lav-dem selv?"

Rigtig god dag fortsat.
Michael

Træpiller? Lav-dem-selv!

pillepresser.shoppinnet.com  

Hej Pillepresser.
Sidder og følger lidt med og kunne godt ønske lidt mere seriøsitet fra nogle af deltagerne.

Har et par spørgsmål.

Hvor stort (småt) skal granulaten være for maskinen (den bette) kan tygge det ?

Hvad sker der med maskinen hvis der ved et uheld sniger sig en klump træ med der er lidt større ?

Er der nogle erfaring med at stoppe halm i 'kalorius', efter det har været igennem hammermøllen ?


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Spændende projekt. Det afgørende er hvor solide der. Hvad kan de holde til. Reservedele?

Venlig hilsen

Jens

Pillepræsser

Jeg vil anbefale dig, at smide et link til din hjemmside og fortælle lidt mere om dine spændende præssere her:

http://www.stokerpro.dk/viewforum.php?f=102

Forhåbentlig bliver du mødt lidt mere imødekommende der.

Venlig hilsen

Jens

Linket ligger lidt tidligere i tråden

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

lyder spændende
er det sådan en presser man skal bruge bindemiddel til ? , eller kører det bare uden tilsætnings stoffer af nogen art
på forhånd tak for svaret
Man kan da fyre med fedt fra mink blandet med savsmuld og det kan give meget varme. Jeg kender nogle der fyre med det og det gir bare varme og det lugter af fryture. Der er så meget fedt fra pelsning af mink så kan man nok få det bilig!
Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis