Træpiller- Lav-dem selv?

Hej!

Har taget springet og bestilt et læs pillepressere i Kina, og ville høre om der var nogen som havde erfaring med at trykke sine egne piller? Gode råd modtages... 

Michael

Træpiller? Lav-dem-selv!

pillepresser.shoppinnet.com  

Hej! Har taget springet og bestilt et læs... Vis hele indlægget
47 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg så nogen der brugte deres hestemøg fra stalde i deres stoker. De strøede med spåner i stalden og pressede det når det var brugt der. Ret så genialt genbrug

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Skrevet af ktm på 27 nov 2009 08:36
Det er meget farligt at tro, at kinerserne ikke kan selv.
På mange måder er de fuldt ud på omgangshøjde med de bedste vestlige færdigheder.
Jeg har en god ven, der stod for opførelsen at en stor kemisk fabrik i Kina, og han startede ud med en grundig mistillid, som vi vel alle pga uvidenhed har. Hans mistillid blev vendt til at være vældig imponeret. Der er mange fjolser, lige som der er i Vesten, men der er rigtignok også mange skarpe typer.
F.eks. fik han lavet nogle store rustfrie tanke, hvortil der stilles nogle meget hårde internationale krav. Det var tanke, han havde regnet med at skulle købe i Europa, og gruede for transportomkostningerne pga, størrelsen osv. De viste sig at der fandtes lokale firmaer, som uden problemer kunne lave disse i en superflot kvalitet, der så rigeligt levede op til alle mulige krav.
Det er blot et ud af utallige eksempler, men klart var der visse meget højt specialicerede maskiner, der blev købt i Vesten.
En fabrik der måske ville tage 4-5 år at opføre i USA eller EU tog i Kina blot 3 år, og så kørte den perfekt.
Hvis vi bliver ved med at leve på laurbærene fra fortiden, kan vi risikere at vågne op til en fæl virkelighed, hvis vi bliver ved med at tro at kinserne er så dumme, så dumme.
Husker man, hvorledes vi grinede af japanske biler i de tidlige tredsere? Det grin er vist nok tørret af fjæset i dag?
Det er meget farligt at blive for selvfed!
Genetisk set har vi alle stort set samme potentiale, asiater, afrikaner, tyrker, europæer, u name it,  forskellen er hvor godt/hvordan vi bliver uddannet og jeg er slet ikke i tvivl om at kineserne er fremme i trusserne der ! De laurbær blade du nævner er vist allerede meget visne  Det er sq på tide vi får taget os sammen her i den vestlige verden  Personligt mener jeg at vores griskhed står for en stor del af problemet, og der kommer vi danskere nok til at skulle sluge en kamel eller to ! Det kan jo ikke hænge sammen at en vvs´er skal have 1500,- i timen og at man kan få lavet autoriseret service på sin bil syd for grænsen for halv pris.


Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Det tror jeg du har rigtig meget ret i!

Med venlig hilsen
ktm

 

Tak..

DangMan.. Hestemøg, den havde jeg overset. Ret genialt, faktisk... Har du evt. et link til en side...?

Til alle: "Kina skal man ikke grine af"...
Ham der Jante, som alle vi danskere går og klapper på ryggen- han bliver snart trampet ned i den sønderjyske muld.
Vi kan desværre ikke kun leve af stolthed og tradition med næsen i sky- de tider er forbi.

Håber på noget feedback vedr. piller til brændsel... Meget gerne alternative muligheder...

Michael

Træpiller? Lav-dem-selv!

pillepresser.shoppinnet.com  

Hvorfor jeg har skrevet så negativt omkring kinesiske produkter, har flere årsager:
1. Kinesere KAN lave kvalitet - desværre er den en lille procentdel og til priser, danskere er for nærige til at betale.
2. Hovedparten af kinesiske produkter bliver solgt på konkurrence i Vesten. Den der køber billigt ind, jorder konkurrenterne.
3. Bagslag via reklamationer? Spørg dem, der importerer industrimaskiner, entreprenørmaskiner, trykkerimaskiner, forbrugsvarer osv.
... der er plads!
4. Jeg har personligt været involveret i maskiner til 10% af prisen i DK. På den ene side rager de danske importører en stor fortjeneste til sig - pga. serviceomkostningerne, hedde det sig. På den anden side er den gennemsnitlige kvalitet i Kina så ringe, at det vil være for kostbart at køre med - FORDI vores timelønninger er så fantastiske, at vi ikke har råd til at lade en servicetekniker pille lidt et par timer + kørsel + bil + udetillæg + tillæg for hastetilkald + miljøomkostninger + moms
5. Det vil gå kineserne som japanerne lige efter krigen. Plagiater i stride strømme - og SÅ pludseligt kan de selv - og i interessante kvaliteter.

 

Annonce
Mon ikke også de vestlige importører i deres grådighed køber og importerer de allerbilligste produkter der overhovedet findes i Kinesien og så klapper en smuk avance på, hvorved prisen her til lands ikke bliver så fordelagtig som den kunne blive.
Derved skaber man skuffelse, når man ikke får en bare nogenlunde ordentlig kvalitet, men får lov til at betale en relativ høj pris som føle af en tåbelig høj fortjeneste til importørern.
Det betyder så at der vedligeholdes en opfattelse af at kinesiske produkter er noget lort.
Jeg er overbevist om at der i Kinesien allerede findes mange produkter, der fint kan hamle op med vestlige, men dem ser vi blot ikke endnu.


Med venlig hilsen
ktm

 

... klogt og intilligent!

 

Tak.

Er der nogen mulighed for at vi kan holde os til trådens oprindelige mening...?
Fint nok med holdninger- måske kunne man lave en" politisk tråd" her på lav-det-selv....

Aaahj vel.
Fiol-violinistisk parti, lav-det-selv....

Træpiller med mere....

Michael

Træpiller? Lav-dem-selv!

pillepresser.shoppinnet.com  

Aaahj vel.
Fiol-violinistisk parti, lav-det-selv....

Enten er du på dope eller er jeg, jeg fatter -

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Det kunne aldrig falde mig ind at håne initiativer! MEN seriøsiteten i dit projekt er svær at finde. De flatbed-møller du vil sælge, er ikke i stand til at presse hårdt nok. Du skal have min. 100 HK til rådighed. Og hvor vil du finde al den tørre savsmuld? Ønsker du at anvende andet materiale, som græs, grene, løv eller papir - skal der produceres så store mængder, idet brændværdien falder - ligesom du pludselig bliver befængt med slagger og større mængder smuld. Heller ikke vandindhold kan du styre. Husk nu at fratrække el-omkostningen når du beregner besparelse. Men det næste bliver måske en gør-det-selv vindmølle til baghaven?

 

Der er yderligere 27 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis