Ødelagt prædikestol

I onsdags, tidlig morgen tog Ann og jeg masten af vores Maxi 77 og lagde den klar til at vognmanden kunne hente den torsdag morgen.
Der fejlede båden intet og havnen lå død hen i blæst og storm.
Torsdag morgen da Ann ankommer i havnen er båden allerede oppe på lastbilen, selv om Ann ankommer før aftalt tid.
I dag tager vi så ned for at lige vaske båden og lidt. Men ak, prædikestolen har fået et ordenligt fur og er helt skæv.. Gelcoaten er knækket og sprunget af ved en af fødderne.
Den er nok trykket 30 til 40 cm til styrbord siden. dvs at bagbord siden står lige op og styrbord hælder mere til siden end  den skal.
Jeg ringer jo til vognmanden og "suk" han har ikke ødelagt noget, det må være da den lå i vandet at en anden har påsejlet båden og ikke efterladt noget visitkort.. Men på siden af båden er der ikke spor af påsejling og jeg tror heller ikke den er påsejlet.
Det blæste meget, men det blæste væk fra vores båd så det kan ikke være vind der har skubbet/blæst en anden ind i vores båd, hvis der overhovedet har været andre i havne i den storm.

Jeg ved ikke om det kan betale sig at bruge forsikringen, har ikke nærlæst den endnu vedr. selvrisiko og sådan. Bliver bare lige nød til at få noget luft.

Sådan en prædikestol?? kan man få rettet sådan en op igen, eller skal man have en ny til knap 7.000 kr.
Umiddelbart ser det ikke ud til at fiberen har taget skade, men der skal laves noget gelcoat rep.

Ja.. nu kan man så bare sidde i dårligt humør.. og ærge sig over at folk kan være så uærlige.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

I onsdags, tidlig morgen tog Ann og jeg masten af... Vis hele indlægget
50 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg husker en Laurin 32, som kom lidt hurtigt og bukkede sin prædikestol på en pæl. Jeg hjalp ham med at rette den tilbgage. Vi satte kraftigt tovværk på under bukkestedet over omkring styrbord bropæl, og satte hans skødespil på over bukkestedet og over til bagbord pæl, og så trak vi stille og roligt prædikestolen tilbage til normal facon, det blev lidt bulet lige i bukket, men ellers var der ikke noget at se af skaden. Da båden lå i vandet, var der ikke noget pres på befæstigelserne, skulle man gøre det på land, skulle det nok være kæde på den faste side.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Sådan en prædike stol kan altså også være en farlig ting at have på skivet, jeg så engang en af mine bekendte der krøllede sin kone imellem bolværket og prædikestolen
Jeg tror slet ikke man må bruge levende mennesker som gallionsfigur.
Men hvis man kan finde ud af at krølle med prædikestol kan man vel også med stævnen..

Jeg ved at jeg får ikke lov til at tage prædikestol og søgelænder af.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hmmm ! Jamen så har du da heller ikke længere noget der er rørt op i en spand, med stakit og lokum

Og opskriften på en krøllet kone:
Man er nybegynder der har set at nabobåden går ind på pladsen for sejl (i dette tilfælde mit skiv) Så når jeg kan så må han da også kunne, han glemte bare lige at "læse" vindretningen, så han kommer ind på en lænser med god luft
Annonce
Så lykkedes det at tage nogle billeder.. de kan se her i mit google album

PS. Billederne kan forstørres på det lille forstørrelsesglas øverst til højre for billederne.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Så er det da rigtigt tydeligt at det er din Chafør abe der har lave den skade.
Begrundelse : Havde det været en anden båd eller bolværket, var din "klampe" også beskadiget.

V.h.  Håndværkeren
det er et gremme sted at den er bukket

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Gad vide hvad han har smidt den imod... ??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

det ser ud til at den har drejet runt og ramte kranbummen da den er kommet over kejen og skulle sænket ned på ladet af vognen
rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis