Hvilken generator til hjemmebygget vindmølle/vindtubine

Hej forum. Jeg er helt ny herinde.

Går med en lille idé i min hjerne 

Vil bygge min egen vindtubine/mølle. I starten tænkte jeg på at bruge en bil generator og så eller´s lade strømmer ned på adskillelige bilakumulatore. Men det lader til efter lidt søgen rundt omkring på diverse sider at det ikke er det mest optimale. Da den kræver en del omdregninger.

Det kunne selvfølgelig ordnes ved at lave en gearing. Men så er spørgsmålet bare om tubinen så vil kunne trække generatoren rundt.

Nogen der har et svar på en bedre løsning end en bilgenerator?

Vh. Trytter.
Hej forum. Jeg er helt ny herinde. Går med en... Vis hele indlægget
284 svar
 Følg tråden
Der er 260 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

jeg er stadig igang med min vawt, jeg har valgt at bestille min generator færdig. fra ebay den skulle gi 750-1500watt ved 300 omdrejninger.  planen er at koncentrere sig om at producere en vinge delen. generatoren jeg håber snart at modtage er en pmg generator som ikke har jernkerne og derfor vil starte om ved selv en lav vindstyrke


Spændende, håber at du vil dele yderligere informationer og detaljer i takt med udviklingen.

Og måske også nogle billeder 😉


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Hvis det kunne have interesse vil jeg gerne bytte min generator til nogle solpaneler. Jeg må indse at jeg har ikke pladsen til at sætte min generator op her i et tæt bebygget boligområde. Det er den der vist bygges på de foregående tråde helt i starten.

Ja lad os endeligt høre mere, jeg kunne godt bruge en 1-2KW mølle hos mig, og har også overvejet GDS vejen


Mvh

Morten

Det er den der er billeder af på side 5 af denne tråd. Bygget op omkring et peugeot forhjulsnav med dets leje. Og 2 bremseskiver med 24 neodymium magneter... jeg monterede 3 h4 bil pærer efter enretter på den og du skal bruge kræfter (ikke så mange omdrejninger) for at få dem til at lyse... jeg har specielt designet den til lave omdrejninger, ca 1kw.. hvis man er seriøs interesseret kan vi aftale at jeg hiver den frem og demonstrerer.. bremseskiverne er nok lidt rustne efter at have ligget i et skur i nogle år..

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

hej kim, ligenu venter jeg på Pmg generatoren kommer i en pakke, jeg har allerede vinge delen til en vawt.  som nok skal laves i en noget større målestok hvis det skal ku levere 750-1500watt.

 


så lige en ting. når møllen er klar til at flyve så skal der jo også findes en styring som dels bremse og regulere møllen under drift

Mit ´lille´ næste projekt består i 3 stk vinger fra en helikopter a 3,5 meter 3 x 98 cm vognbund kryds finer cirkler og et baghjuls leje fra toyta aygo og så den allerede omtalte generator. men savner nogle andre vindmølle nørder at dele ideer med. bare for at gi en ide om hvad vi snakker om er er et billede af vingerne....

Hvor filan finder man lige helikopter vinger? Fordi det var da en smart idé Kan du teste hvor du bor? det ligner et villa kvarter? Hvis du har brug for test plads på landet, så lægger jeg gerne grund til Bor på landet. SOm bremse kunne du jo bruge en bremsecaliber + mekanismen fra en bil EL håndbremse


Mvh

Morten

Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også