Hvilken generator til hjemmebygget vindmølle/vindtubine

Hej forum. Jeg er helt ny herinde.

Går med en lille idé i min hjerne 

Vil bygge min egen vindtubine/mølle. I starten tænkte jeg på at bruge en bil generator og så eller´s lade strømmer ned på adskillelige bilakumulatore. Men det lader til efter lidt søgen rundt omkring på diverse sider at det ikke er det mest optimale. Da den kræver en del omdregninger.

Det kunne selvfølgelig ordnes ved at lave en gearing. Men så er spørgsmålet bare om tubinen så vil kunne trække generatoren rundt.

Nogen der har et svar på en bedre løsning end en bilgenerator?

Vh. Trytter.
Hej forum. Jeg er helt ny herinde. Går med en... Vis hele indlægget
284 svar
 Følg tråden
Der er 230 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce


hej til deltagerne i denne tråd. Der kan ikke være tale om et nyt perpetuum mobile projekt, da det for at fungere vil kræve at elektrolytten skal "fornyes" og ikke kun med (destileret/deminiraliseret) vand. mvh. anvi
det køre udemærket på regnvand og salt
og det virker som om at vandet bliver bedre og bedre
jeg har fået noget jernfyldt vand som skaber Brint af sig selv
måske er det pulveriseret jern blevet til en svag magnetit
jeg vil  forsøge med magnetit
det som findes på stranden i sandet
det har tålt saltvand i millioner af år uden at ruste
 og er strømledende
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Glædelig jul til alle, både de der tror på evighedsmaskiner og alle de andre.
Hej LSD´er. Jeg kan se at denne tråd stadig er åben. Under den store oprydning i hobbyrummet stod det klart for mig, at jeg og sikkert mange andre stod over for en "opgave" med alle de mange batteriboremaskiner, som pga. ubrugelige akkumulatorer er kaput til det oprindelige formål.
Så til sagen kan disse 12 til 18 volt motorer anvendes til små husstandsvindmøller? Det der med el. er ikke min stærke side, men nu er den ide givet videre. med venlig hilsen anvi
Hej.
Jeg er også gået igang med at bygge en VAWT. Jeg er ved at være færdig med vingerne og skal så igang med generator.
I den forbindelse har jeg så lige et par spørgsmål.

1) Hvor køber man 'wedge' formede Neodynamiske magneter billigst. ( har fundet en tysk og flere amerikanske sider, men de er ikke specialt billige) Så vis nogen har nogle links eller råd til forhandlere så sig endelig frem.

2) Har samme problem med 'Kobbertråden' til spole, hvor forhandles det og hvad hedder det helt nøjagtigt?

Det var mine to spørgsmål. (der kommer sikkert flere )

MVH KFR
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Neodyn magneter er altid dyre.

Lakeret kobbertråd kan du købe hos en elektromekaniker, men El-supply har det også http://el-supply.dk/?Gid=394&Page=2


Tak for linket. Nogen som kender en dansk eller bare nordisk forhandler af Neo magneter? MVH KFR
Prøv at kontakte Hindsbo Magneter i Roskilde.
http://www.magneter.dk/

mvh Mogens

PS: er spændt på at se nogle billeder af projektet - Slet skjult opfordring ;-)
Hejsa..

Er lige blevet færdig med mit dåse sol panel + el panel til ventilator, og er blevet ret grebet af alt det her grøn energi sjov..

Skal i gang med noget windturbine men er lidt på bar bund med alt det her strøm osv. Så vil gerne starte med at have lidt erfaring inden jeg bygger noget mere seriøst.

Jeg har pt. en "stator" + "svinghjul" fra en scooter, som jo normalt laver 12v strøm til lys+div på en scooter, så jeg overvejer at smække nogle vinger fast på svinghjulet og se hvad jeg kan få ud af det.

Men kan man overhovedet får noget ud af det? Vil det lave strøm? (Er godt klar over der nok skal mange omdr. til, men det er kun for at komme i gang og få lidt erfaring med det her..

 

Flobbi,

Den kan sagtens lave energi til dig, men som du nævner er det omdrejningerne der er lidt imod dig, men det kan du dog omgås på flere måder, enten ved at lave en gearing, men det indebærer tab. ellers kan man øge omkredsen af dit magnet hjul, så bliver hastigheden af magneterne højere i perifirien, når der er den samme omdrejnings hastighed. men så skal du til gengæld også have flere magneter (-: Det bedste ville være flere magneter, og flere spoler.. Så kan det blive godt ..
Der er yderligere 44 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også