Billige tagsten

Hej vi skal til at have lagt tagsten på vores hus her til foråret og jeg vil gerne have lidt priser hjem.

Budgettet er ved at være lidt stramt her til sidst - så det skal være i den billige ende !

Undertaget er lavet som fastundertag, altså med tagpap og 18mm krydsfiner plader - så hvis det ikke er tagstenen ikke er 100% tæt er det ikke et problem.

Det er et gammelt hus (fra 1900) som er pudset, havde forestillet mig enten en almindelig beton tegl er noget ala gamle dansk vingetegl men de er lidt dyrer der hvor jeg har kigget.
Stenen skal igrunden være sorte (Ikke glasseret, men almindelig mat)
29 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville ikke vælge en betontagsten hvis du kan lide et vingetegl.

Så meget dyrere er et vingetegl altså ikke frem for betontagsten.

Den billigste betontagsten du kan få herhjemme er benders, men kvaliteten er altså også derefter, B&C tagstenen fra monier er altså klasser bedre, men stadig med den lave 15 års produktgaranti.

Jeg ville hellere smide de 20% mere, og få 30 eller 50 års garanti på et rigtigt tegltag frem for at spare de penge, også evt. få en engoberet tagsten, så du er sikker på den holder sig flot og algefri i årene frem.

Du har jo valgt den dyreste løsning med fast undertag nu, så ville være lidt syndt at skulle spare pengene væk på tagbelægningen nu.

Kan du lide tagsten fra importøren V.Meyer, kan jeg da evt. give dig en rigtig god pris på dem, så du slipper for at skulle vælge en billigere og ringere tagsten.

V.Meyer levere også betontagsten, deres leveres bare med 30 års garanti, den fåes dog ikke som "protector" altså i en overfladebehandlet udgave.
tak for input. er ikke så meget i de forskellige mærker endnu. kan du komme med nogle ca kvadret meter priser på de mærker du nævner?
Har også overvejet tyskland men ved ikke om prisforskellen er så stor ?

kan godt være det er dumt at spare 5% nu men man vil jo gerne holde det indefor budgettet så jeg ikke skal til at låne flere penge.

Angående undertag så er der 2 i familen som er tægdækkere så skulle næsten lave det, når de nu de havde pappet og tiden til at brænde det på - så skulle kun købe krydsfineren :-D

Desuden er svigerfar tagmaler så han skal nok give taget engang algemiddel ind i mellem...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jamen den billige betontagsten fra benders kan fåes helt ned til 30,- pr. m2
B&C betontagstenen skal du regne med omkring 60,- pr m2.
Lertegl i den billige ende 70-80,- pr m2.

Men det er jo også specielstenene der koster væsentligt mere, så har du mange af dem, kan prisforskellene mellem dem hurtigt blive store.

Tror ikke det er så meget billigere fra tyskland, men er da værd at undersøge.

Nu ved jeg heller ikke hvor stort dit tag er, og hvad dit budget er.

Men benders til 30,- pr. m2 ville altså være mit absolut sidste valg.
Min tag er sådan set ikke ret stort. et almindelig 45graders, tag dog med en kvist midt på huset i ene side.

Jeg regnede med af specialsten at det kun var rygningssten ca 15meter.
Ved skotrende ved kvist vil jeg bare skære de almindelige tagsten til,
Ved sternen vil jeg ikke købe de sten der går ned over sternen, men lave et sternbræt hvor der er savet ud til dem. (Ved ikke lige hvad det hedder)

vil tror at mit tag ca er 150 m2 men skal lige have det målt op.

Jeg har som sagt lavet undertag og har lægter til taget også. og havde håbet på at sten og stern kunne holde sig på ca 30
har ca 50 tilbage i mit budget.
Stenene der går ned over vindskederne hedder vindskedetegl, skæres der ud for teglene hedder vindskederne hakkebrædder.

Bruger du hakkebrædder, skal du stadig benytte dobbeltvinget tagsten i den ene side, så du ikke har den synlige fals.

Har du ca. 30 tilbage til tegl, og har kun 150 m2, vil jeg da mene at du har penge nok til en tegltag frem for betontagsten.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
okay mange tak - vender lige tilbage, hvis du ville komme med et tilbud på de V.Meyer men tager nok lige rundt og ser lidt forskellige tagsten inden.
Jeg har et tilbud på røde vingetagsten med fuld garanti, en lille smule farveafvigelse, men ikke noget et foto vil kunne vise. Pris 3kr / stk. = ca. 47.50/kvm + moms. Stenene er dansk producerede fra Højslev teglværk. Randers tegl har iøvrigt et tagberegningsprogram, hvor man indtaster tagets mål og får en færdig produktliste. Matsorte teglsten er temmeligt dyre, såfremt der er tale om blådæmpede, da det indebærer en ekstra brænding. Denne proces har jeg selv levet af de sidste 13 år, både tagsten og mursten, alle solgt gennem Randers Tegl, de har den fordel at de er gennemfarvede og ikke skal males på overskæringer, men er altså, som sagt ret dyre.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
He he, se det kan man kalde et tilbud.

Om blådæmpet er dyr eller ej, så er den efter min mening den flotteste ubehandlede overflade man kan få vingeteglet i.

Har i ikke et billde af et hus med de der blådæmpet, så vi andre også kan begynde og savle....

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også