Billige tagsten

Hej vi skal til at have lagt tagsten på vores hus her til foråret og jeg vil gerne have lidt priser hjem.

Budgettet er ved at være lidt stramt her til sidst - så det skal være i den billige ende !

Undertaget er lavet som fastundertag, altså med tagpap og 18mm krydsfiner plader - så hvis det ikke er tagstenen ikke er 100% tæt er det ikke et problem.

Det er et gammelt hus (fra 1900) som er pudset, havde forestillet mig enten en almindelig beton tegl er noget ala gamle dansk vingetegl men de er lidt dyrer der hvor jeg har kigget.
Stenen skal igrunden være sorte (Ikke glasseret, men almindelig mat)
Hej vi skal til at have lagt tagsten på vores hus... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
skal snart i gang med taget. og har fået et tilbud. på benders.tagsten.
de er vel ikke helt dårlige der er 30 års garanti
og de er gennemfarvet så midster de vel ikke farven eller hva?

 do it youselv

Skrevet af M. Andresen på 16 nov 2009 19:10
hehe den udtalelse lugter langt væk af "kan det ikke være anderledes, er de ok" :-) Er det sådan den skal tolkes.. Det bliver ikke nemli ikke anderledes men rart at vide hvis jeg skal se lidt ekstra efter vedligeholdelsen af taget i dets levetid..
Svaret "det er okay" var til lynæs...

Men kan da også lige svare dig.

Benders er den billigste betontagsten på markedet, så du skal nok heller ikke forvente den er på højde med de andre tagsten.

Benders betontagstenen er den svageste betontagsten, og du skal derved forvente flere knækkede tagsten, specielt ved lægningen af dem.

Holdbarhedsmæssigt er den nok lidt ringere end de andre, men hvor meget vides ikke.

Som sagt det er den billigste, og man skal derfor heller ikke forvente alt for meget.

Men jeg er som Lynæs også mere til tegl frem for betontagsten.

Og ja, de falmer også selvom de er gennemfarvet.

Efter bare 1 år, vil de være falmet i farven, i forhold til samme tagsten der har ligget i skygge.

hmm det skal jeg sq lige have gravet lidt i.. det lyder sq lige ringe nok til min smag...

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

lynæs det lyder som noget af et tilbud kan du evt skaffe flere hvis jeg beslutter mig for dem ?
Annonce
ja

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
tak det lyder godt.
har du en mail eller noget man kan få fat i dig på ?
hvis du går ind på min side, er der en postkasse.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej!

Mit tag står også foran en udskiftning næste år og i den forbindelse havde jeg egentlig regnet med at skulle have Benders tag sten på. Men nu er jeg kommet noget i tvivl....
Er der nogen der kan forklare mig, hvad det er der gør Benders dårligere end andre beton tagsten?
Hvilke alternativer der er? IBF har jeg hørt meget godt om, men ingen erfaring med det selv.
Huset er fra 1979 og med eternit på nu, der skal selvfølgelig en beregning til for at se om det kan bære det tungere beton, men hvordan forstærker man egentligt spær jeg har googlet frem og tilbage uden resultat.
Huset er på 198m2 med valm og tilbuddet på Benders lyder på godt 52000 inkl. alt også tagrender i alu zink.

mvh
Vonsild
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også