Dantherm ventilation HRV5

Har i dag fået et tilbud på sådan et anlæg af en ventilationsmand som også er Nilan forhandler. Er der nogen der kender til Dantherms produkter. jeg er i tvivl om hvad jeg skal vælge. valget står mellem Nilan comfort 300 eller  HRV5 prisen er stort set den samme men, Danthermen er med hygrostat og kan indstilles til at køre når luftfugtigheden er over det man har indstilt den til. hvorimod Nilanen kører hele tiden.
hvad skal jeg vælge? jeg har hørt positivt om Nilan comfort 300 man kan ikke finde meget om Danthermen.

Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Har i dag fået et tilbud på sådan et anlæg af en... Vis hele indlægget
77 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lige bestilt et Dantherm hch5 anlæg med fjernbetjening og en vandvarmeflade som jeg regner med skal monteres så den blæser varmt luft ind i rummene. Er der nogen der har en bedre ide for som jer kan læse af de emner der kører lige nu er det med at anlægget ikke fryser til. Jeg har fået alle delene for 25600 og så skal jeg selv sætte kassen op. Jeg har et gammelt anlæg i forvejen så alle rør er lagt og så kommer der selvfølgelig en vvs og tilslutter vand til varmefladen og Jysk Ventilation kommer og stiller anlægget ind men er der noget jeg skal ha i mende inden jeg får det hele sat igang
Skrevet af mgs på 04 feb 2012 09:40
ja det der er lidt ulempen ved modstrøms veksleren når det bliver hård frost sættes den ud af drift. jeg har nu altid været tilhænger af rotorveksleren som jeg også har idag og mit kører uden problemer selvom den siger -15 udenfor.

har i prøvet at åbne jeres anlæg og se hvor meget is der sidder der inde i modstrømsveksleren.


Ja, der er ingen is. Det er derfor den kører "defrost" hvor den kører mere luft ud end ind.
Hej,

ERR11 opstår når indblæsningstemperaturen er lavere end 5 gr - så stopper ventilationen.
Kan skyldes at T2 og T3 temperaturføleren er forbyttet.

Da maskinen jo er frossen kan den være sbvær at få igang. Men mener at du kan gå over i installer-mode hvor du tvinger ventilationen til at køre - efter en ½ times tid er du sikkert ved at have varmet systemet op igen og så skulle den køre igen.

Lige omkring afløbsslangen, så invester et par hundrede kroner i en termostatstyret varmetråd - så undgås der tilisning med deraf følgende vandskader.
Jeg prøvede bare at slukke for skidtet og tænde det igen. Det hjalp åbenbart, men synes udsugningstemperaturen ser noget mistænkelig lavt ud. Virker lidt sært at udsugningstemperaturen skulle være lavere end indblæsningstemperaturen

Spændende...

Nu bor vi jo begge indenfor en radius af ca. 50 km og min siger lige nu "def" udsug 13 grader, indblæs 13 grader, udeluft -6, RH% 21 holdt op mod en stuetemperatur på 21 grader (det er jo lørdag) ;-)

Hundefar

Annonce
Jeg ville checke at temperaturfølerne sidder rigtigt. Af med det 6 skruer på fronten og check så mærkningingen på de 4 sensorer.

Øverst til Højre = T1
Nederst til venstre = T2
Øverst til venstre = T3
Nederst til højre = T4

Skulle en af dem sidde i fejl position, så flyt den på plads iht ovenstående.
@Jocumsen,

Jeg så lige din fjernbetjenings indstilling - du har sat dit anlæg til at køre på "bortrejst".

Prøv lige at køre over på manuel og øg hastighed til niveau 3.

Har du ikke betjeningsvejledningen til fjernbetjeningen?
Hej Flop,

Nu kører vi kun på manuel trin 1 og hvis vi stillede vores på trin 3 vill det da lyde som om vi var ombord på en færge :-) Men helt lydløs på trin 1.

Nu er det altså et billede af en seng der er på hans fjernbetjening og det er vel noget med at den sænker hastigheden om natten......

kh :-)

Hundefar

Hej Flop

Det er bare natsænkning der er slået til. Da den står på auto kan den finde på at skrue op på trin 3 om aftenen afhængig af luftfugtigheden og det orker jeg ikke at høre på når jeg skal sove. Derfor natsænkning...
Skrevet af Jokumsen på 04 feb 2012 18:09
Jeg prøvede bare at slukke for skidtet og tænde det igen. Det hjalp åbenbart, men synes udsugningstemperaturen ser noget mistænkelig lavt ud. Virker lidt sært at udsugningstemperaturen skulle være lavere end indblæsningstemperaturen


Ja, det er imponerende at den kan lave 10 grader og -8 grader til +16 grader!
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis