Jorden Rundt....

På denne side kan du følge den 16 årige australske pige Jessica Watson, der i sin pinkfarvede S&S (Sparkman and Stephens) 34 med navnet "Ella´s Pink Lady" vil prøve at blive den yngste der solo- og uden følgebåde sejler jorden rundt. Klik på billedet.



 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

På denne side kan du følge den 16 årige australske... Vis hele indlægget
62 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af jbr på 24 okt 2009 16:50

Eller også har coasteren ikke haft behørigt udkik.



Den tager vi lige en gang til, så også jeg -en semigammel overstyrmand med 23 års erfaring på havet kan følge med....

Tidligere i tråden står, at hun vist har gemt at sætte kollisionsalarmen til..

Jeg må spørge mig selv, hvordan dette pigebarn skulle kunne holde noget der bare ligner behørig udkig, som foreskrevet i Søvejsreglerne, når hun er alene i sin lille båd.

Jeg klipper lige
Regel 05: Udkig
I ethvert skib skal der altid holdes behørig udkig såvel ved brug af syn og hørelse som ved brug af alle forhåndenværende midler, der er hensigtsmæssige under de foreliggende omstændigheder og forhold, således at der kan foretages en fuldstændig vurdering af situationen og af faren for sammenstød.

Jeg har stor respekt for de der færdes på havet i ders fritid, men kun når det foregår på en forsvarlig måde. Heldigvis gælder det for de fleste.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Kære Hr. Chr.
Du ved lige så godt som jeg at de regler ikke bliver overholdt i den grad de er tiltænkt, vi behøver ikke bevæge os ret langt væk for at opleve det.
Jeg tager flere gange om året Færgen Bøjden Fynshav når jeg skal hjem til Fyn. Færgen sejler selv sin computerstyrede rute som skipper kan følge på en skærm oppe på broen. Men både han og Styrmanden sidder og slapre i kaffe og blødt brød bagerst på broen, hvor de ikke har en jorddisk chance for at se om der kommer en "jolle" på tværs. Jeg tror ikke engang de vil kunne høre det hvis de sejlede en sådan ned
Jeg personligt ville aldrig stole 100 % på sådan noget elektronisk skrammel der er i vore dages skibe og både, og sejle alene rundt på det store hav ude i verden, er som sådan ikke en bedrift ! Som sagt frygter kun en tåbe ikke havet
Se da Jochua Slocum sejlede jorden rundt alene var det en bedrift som var til at tage på. Men dengang var havene heller ikke fyldt op med skibe der sejler på computere og "Tåber" der vil bevise hvor Tåbelige de er.
Husker du Charlie Rivel, han sagde: kan man ikke blive til noget i denne verden, kan man altid blive til grin.
Er der noget at sige til man (ælsker 3.person ental = ansvarsfraskrivelse) nyder at komme på LDS 

Tonen er frisk og frejdig - for enkelte også lidt fyldige om maven  - men et sted i cyberspace jeg gerne tilbringer tid og ja, det hænder da at tråden bliver brudt men alt-i-alt meget oplysende..

Af og til ryger en finke - altså lidt itråden med hende og pinden - af panden for slet ikke at tænke på sveden

Damn nice Mustang - er sikker på - med den rette påhængsmotor - den ville gøre opsigt på og i havnen

www.milady.dk  - Danmarks eneste S30 hjemmeside - Vi sejler som vinden blæser

Jep, men det er lidt dumt at det lille flueben bliver ved med at kommer igen og igen.. jeg slår det fra i IE, firefox og corme.. intet hjælper.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Brug en fluesmækker *Griner*

www.milady.dk  - Danmarks eneste S30 hjemmeside - Vi sejler som vinden blæser

Skrevet af Chr. på 10 nov 2009 00:22


Den tager vi lige en gang til, så også jeg -en semigammel overstyrmand med 23 års erfaring på havet kan følge med....

Tidligere i tråden står, at hun vist har gemt at sætte kollisionsalarmen til..

Jeg må spørge mig selv, hvordan dette pigebarn skulle kunne holde noget der bare ligner behørig udkig, som foreskrevet i Søvejsreglerne, når hun er alene i sin lille båd.

Jeg klipper lige
Regel 05: Udkig
I ethvert skib skal der altid holdes behørig udkig såvel ved brug af syn og hørelse som ved brug af alle forhåndenværende midler, der er hensigtsmæssige under de foreliggende omstændigheder og forhold, således at der kan foretages en fuldstændig vurdering af situationen og af faren for sammenstød.

Jeg har stor respekt for de der færdes på havet i ders fritid, men kun når det foregår på en forsvarlig måde. Heldigvis gælder det for de fleste.

Chr.
Men i virkeligheden er det vel Regel 2, Ansvar, der er rigtig interessant. Særligt i lyset af, at det er en ikke myndig person, der krydser rundt på egen hånd. 
Men så er det jo godt at man har Sø- og Handelsretten :-)

Chr. Det du skriver er naturligvis rigtigt... og glæder både fritidsfartøjer OG erhvervsfartøjer
Som jeg skrev var 2 kollisionsalarmer aktive.... og ja, alligevel skal der holdes behørigt udkik... også på coasteren...

En ikke myndig person.... Lars ON... gider du ikke lige definere den i forhold til australsk lov, i internationalt farvand? Jeg kender nemlig ikke nok til de ting, til at jeg kan kommentere på dem, udover, at jeg egentlig tror, at de dernede er lidt ligeglade med Sø- og Handelsretten og myndighedsalder i DK

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Ja der er jo nok en grund til at så mange skibe er indregistreret i Panama !
Skrevet af jbr på 11 nov 2009 13:38
En ikke myndig person.... Lars ON... gider du ikke lige definere den i forhold til australsk lov, i internationalt farvand? Jeg kender nemlig ikke nok til de ting, til at jeg kan kommentere på dem, udover, at jeg egentlig tror, at de dernede er lidt ligeglade med Sø- og Handelsretten og myndighedsalder i DK

Nu var det jo sådan set ikke dit indlæg jeg havde en kommentar til, så der er for så vidt ingen grund til at du skulle føle dig forpligtet til at kommentere mit indlæg. 

Men det sagt, så er det da nogen spændende spørgsmål, du er blevet inspiret til at stille, selvom dine tolkninger i relation til DK må stå for din egen regning.
 
Det at befinde sig i internationalt farvand gør ikke nogen ansvarsfri over for anden person eller anden persons ejendom, til trods for at nogen måske opfører sig så man skulle tro det. Begrebet Sø- og Handelsret er ikke en unik dansk institution. Stort set - om ikke alle - lande har en sådan. I engelsktalende lande hedder den almindeligvis "Maritime and Commercial Court". Det meste heraf kan du næppe være ubekendt med. Måske er du også bekendt med hvilke forhold, der afgør om sagen skal føres ved Sø- og Handelsretten i landet hvor anklager eller anklagedes fartøj er indregisreret, men det er jeg ikke. 

Til trods for din lidt kryptiske formulering tror jeg også du er med så langt, at fartøjschefen i det konkrete tilfælde ikke er myndig i forhold til lovgivningen i det land skibet er indregistreret. Og deraf følger jo det spændende forhold at "aben" for en eventuel ansvarspådragende handlinger almindeligvis sendes en generation tilbage. Forældrene skal jo så formodentlig godtgøre, at de har optrådt som "bonus pater"  ved at sende tøsen alene til havs, som forudsætning for at deres forsikringsselskab (hvilket man vel må håbe de har) skal punge ud til en sagføring og eventuel erstatning....... Den forklaring gad jeg godt høre.
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også