Har jeg dummet mig? Plankegulv vs spånplader!!!

Hej

Jeg bliver nødt til at have lidt hjælp. Jeg er i gang med at totalrenovere et soveværelse i vores 2-plans parcelhus fra 1980. Under gulvtæppet var der gulv-spånplader og jeg var så naiv og tro at de lå ovenpå strøer.

Jeg har derfor indkøbt et lækkert ege-plankegulv fra PA savværk med dimensionerne 25mm X 160 mm, samt skruer osv....

Min plan var at fjerne spånpladerne og derefter lægge plankegulvet på strøerne således at "højden" på gulvet passer med det tilstødende rum (vores entre). Jeg savede derfor en plade over og trak en halv spånplade (22 mm) op. Til min store overraskelse (ja - jeg er ny i faget og ved tilsyneladende for lidt om konstruktioner) lå spånpladerne blot ovenpå isoleringen (kun adskilt af en tynd "brun plade" (kan ikke huske hvad det hedder).

Hvad vil folk foreslå jeg gør? Trækker hele lortet op og smider nogen strøer ned?

Håber nogen kan hjælp en fortvivlet GDS-mand....
Hej Jeg bliver nødt til at have lidt hjælp. Jeg... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
endnu en gang tak for hjælpen. Tror at resten af min viden skal indhentes via knofedt :-)

Beklager jeg skal have det hele penslet ud, men vil gerne være helt sikker på det bliver 100% korrekt (hvis man kan sige det)..
Henrikhp.

Det skal du ikke beklage vi kan jo ikke vide alt mellem himmel og jord, så det er helt ok Henrik, held og lykke med dit projekt.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis