Rundsav - anbefaling

Vi vil lægge et klikgulv i køkken og spisestue og de "brædder" skal jo skæres over. Jeg har tænkt mig at købe en rundsav. Og når gulvet er lagt så vil rundsaven ikke blive brugt ret meget ( nogle snit om året) så jeg leder lidt efter en rundsav som ikke koster en herregård, men også en som alligevel ikke er jem&fix skidt som kun holder den første dag.
Har lige ødelagt en bajonetsav fra jem&fix på under en time ved at save i en mørtelfuge.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Vi vil lægge et klikgulv i køkken og spisestue og... Vis hele indlægget
37 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du så få det lige nok ?
jeg tænker på det hvor man støder to stykker træ ende mod ende vil alt blive afsløret.
jeg har stadig til gode at lave et helt snore lige snit med en stiksav. stiksaven skulle være god nok og lige så klingerne.

Jacob
Jeg sætter et styrebræt på med 2 skruetvinger og så sætter jeg hastigheden ned på saven og tager det stille og roligt..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der findes også sådan en smart en her:
http://www.bosch-do-it.dk/boptocs2-dk/Product.jsp;jsessionid=F8CE3D8E0B5C968E2B0D0429126C5736.s038?country=DK&lang=da&division=hw&ccat_id=95251&object_id=23904
Og hvis linket ikke virker pga. en jsessionid, så kan man også finde den under

www.bosch-do-it.dk -> Værktøj -> Save -> Stationære maskiner -> PLS 300

Så har du en føring til "perfekte sav- og geringssnit" iflg. Bosch selv.
Skrevet af grandoldman på 09 okt 2009 08:27
Jeg sætter et styrebræt på med 2 skruetvinger og så sætter jeg hastigheden ned på saven og tager det stille og roligt..

Der hvor tråden knækker for mig er ved tage det stille og roligt.
En god rundsav og en tilhørende førings skinne kan jeg finde ud af at bruge.

Jacob
Annonce
stiksaven er et fantastisk stykke værktøj ingen tvivl om det. og skærer man noget der ikke er synligt på snitfladen kan det sagtens lade sig gøre at lave (lige) snit, men det er ikke optimalt hvis der er forkanten eller samlingen på en bordplade, der er rundsaven absolut det foretrukne maskinvalg..

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

Ja du har jo ret.. Jeg tænkte ikke på at vi også skal save på den lange led.. det er jo ikke muligt at købe brædder der passer 100% så der skal jo nok sluttes af med et halvt bræt som skal saves lå langs..
Men det koster jo næsten det samme som gulvet hvis man skal have en rundsav (dyksav) og en styrerskinne...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

well. det sidste bræt slutter jo under et panal/feje liste ikke ?
så den ville jeg ikke være nervøs for.

Jacob
well. det sidste bræt slutter jo under et panal/feje liste ikke ?
så den ville jeg ikke være nervøs for.

enig

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

Hej Andy. Jeg har foruden min Festool en ny Makita stiksav, du kan komme forbi og låne den, hvis du kan ordne det indenfor 14 dage, der er vist lidt klinger også.
NB. det er ikke et salgsfremstød, den er ikke til salg, men du må låne den. Adressen kender du jo.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis