Rundsav - anbefaling

Vi vil lægge et klikgulv i køkken og spisestue og de "brædder" skal jo skæres over. Jeg har tænkt mig at købe en rundsav. Og når gulvet er lagt så vil rundsaven ikke blive brugt ret meget ( nogle snit om året) så jeg leder lidt efter en rundsav som ikke koster en herregård, men også en som alligevel ikke er jem&fix skidt som kun holder den første dag.
Har lige ødelagt en bajonetsav fra jem&fix på under en time ved at save i en mørtelfuge.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Vi vil lægge et klikgulv i køkken og spisestue og... Vis hele indlægget
37 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
En Mikita??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Drop håndrundsaven - den flosser også i træet og den får du det heller ikke lige med. Du skal have en kapsav.

Jeg har selv købt en del Ferm-værktøj. Det er sq bare noget med noget power. Har selv håndrundsaven i Premium Power serien. Den er god nok og så er du fri for ledning, men stadig vil jeg ikke anbefale den til et gulv.

Jeg ville i stedet gå efter en kap geringssav a'la: http://www.primusdanmark.dk/msm1021-afkorter-mmoms-124375-p-796.html

Jeg har selv kun en grøn Bosch PCM 8S (laseren er i øvrigt ubrugelig), som jeg er 99 procent tilfreds med (den sidste procent ville være der hvis laseren var ordentlig), men den koster også næsten det dobbelte.
Jeg valgte ikke den nævnte ferm kap geringssav da jeg var usikker på nøjagtigheden af saven og også skulle bruge den til andet end blot et gulv. Men jeg har excentersliber, multisliber i Ferm, et Ferm Premium Power værktøjssæt: http://www.primusdanmark.dk/ferm-premium-power-tilbud-mmoms-399375-p-976.html og lidt forskelligt andet småværktøj. Det er Hollandsk kvalitetskontrol men produceret i Kina (men Bosch er jo også produceret i østlandene). Jeg er faktisk imponeret over kvaliteten. Alt "Premium Power" er udstyret med et display, der er arbejdslys og laser på håndrundsav og vist også stiksav. Bajonetsaven er iøvrigt blevet brugt flittigt og den kører bare derudaf. Har skåret da nogle vægge over med den efterhånden. Slagboremaskinen er med metalborepatron, motorbremse og så er den så kraftig at du skal holde godt fast hvis du kører for fuld kraft.

Du får bare ca. den dobbelte mængde værktøj til 1/3 af Makita-priser og så er det altså noget mere lækkert end Harald Nyborgs det bedste Power Craft og lign.
efter min mening får du ikke bedre kvalitet kontra pris end hos Makita.....der er altid noget der er bedre, men det koster tilgengæld også det dobbelte

det der Ferm har jeg dog aldrig hørt om

http://www.lyrk.dk
Men du kan også gå efter sådan et multiværktøj a'la: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60903046 - du kan få værktøj der skærer i træ og det ser på video'er ganske let og elegant ud. Jeg ved ikke om den ovenstående passer værktøj med f.eks. Fein som har værktøj til træbearbejdning, men Fein er desværre lige godt 1000 kr. dyrere. Men det kan jo undersøges.
Nej, men jeg blev helt vildt overrasket over at få den kvalitet jeg fik i Ferm's Premium Power (batteri-serie) og hvis jeg sammenligner med DeWalt/Makita/Hitachi ville et tilsvarende sæt koste det dobbelte af hvad jeg har givet. Og kvaliteten har absolut ikke skuffet mig. Jeg var selv meget skeptisk, men synes det så ud til at være godt nok. Jeg ringede til primus danmark for at høre lidt nærmere og tænkte: jeg har jo 14 dages fortrydelsesret, men den har der ikke været brug for.

Selve sålen på stiksav og rundsav er støbt og ikke sådan en gang tynd blik som Power Craft og Skil f.eks. har. Det er noget værre hø. Som sagt er jeg meget positiv overfor mærket. Men jeg vil dog ikke undlade at sige, at jeg ikke har testet særlig meget af det værktøj som ikke har ligget i Premium Power serien. Det er kun excentersliber jeg har brugt udover Premium Power. I dag er jeg slet ikke i tvivl om at jeg ville købe værktøj fra Power-serien eller Premium Power serien fra Ferm igen.
Jeg går og renoverer et helt hus - bajonetsav, håndrundsav og slagboremaskine fra i Premium Power serie er blevet brugt rigtig meget og har ikke ligget stille de sidste 5 måneder hvor jeg har ejet det. Jeg mener også der er 5 års garanti på serien. Du skulle prøve det.
jeg ville blive overrasket hvis det bare vare halvt så god som kvalitets værktøj (nej Dewalt er ikke med her

http://www.lyrk.dk
Well, måske er Festool en klasse for sig selv, men det er det jo i forhold til alt. Power Premium serien er altså lækker. Hvis du bor på fyn må du gerne komme forbi og se det.

Men okay, en Slagboremaskine med 18V lithium batteri og lader koster jo i sig selv også 1243,75 kr incl. moms, hvilket jo er noget mere end f.eks. den grønne bosch. Til gengæld arbejder den som en Dewalt 18V Lithium maskine med slag (en af de eneste tilsvarende maskiner jeg har prøvet) - dog kun med 2 gear mod Dewalt'ens 3.
Men den koster jo også kun mellem 1/3 og 1/2 af Dewalt'ens pris.
Jeg cyklede ned i det lokale byggemarked og købte, for den nette sum af kr. 88, en æske med blandede klinger.
De er en halv gang tykkere end dem jeg ellers har og passer i maskinen.. Nu saver den vinkelret ned i træet.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis