Hvad skal vi dog beklæde vores hus med....?

Hejsa....
Vi er i fuld gang med at bygge vores hus.... Vi er halvt færdige og skal nu bestemme os for beklædningen.... Det var fra starten planen at det skulle beklædes med lodrette cedertræsplanker, men det er blevet lidt for dyrt for os.... Nu tænker vi måske at lave noget pudset op (man kan vist få nogle gipspladelignende moduler som kan pudses op) - samt felter med lodret træbeklædning.... Men vi kan overhovedet ikke finde ud af det...
Er der nogle der har nogle forslag til gode løsninger....

Vi vil gerne have det ser elegant og flot ud - er bange for at det kommer til at ligne et sommerhus... :-)

Det er et aflangt hus med etfaldstag - huset er altså lidt over dobbelt så langt som på billedet...

Håber nogle kan hjælpe os, da vi er gået helt blank... :-)
(gerne med henvisninger til billeder eller lign...)

Mange hilsener
nybyggerne

Hejsa.... Vi er i fuld gang med at bygge vores... Vis hele indlægget
40 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Okay, det fordi du ikke havde de specielle bats med i den pris så..

Men så havde den pris langt fra været realistisk.

Men med alm. terrænbats kan det sikkert klare i det prislejde ja.

Jeg er helt enig, af samme grund ville jeg heller ikke selv bygge et træhus i dag, med mindre det bliver skalmuret eller på anden møde gjort helt tæt med fugt påvirkninger udefra.

Men med fornuftig ventilation og træbeskyttelse kan træhuse godt holde en del år, bare ikke mindst 100 år som hvis det mures op.
Det du snakker om cru er det ikke også det man ser i f.eks. frankrig ? man har noget isolering med en tynd plade på som man pudser. når man så er færdig maler man huset lyserødt eller en anden fesen farve.

ellers kunne man jo bruge tjærede egetræs planker. monteret med A4 skruer. giv det en omgang tjære hvert år de først par år og så ellers hvert tredje år. så holder det de næste 500 år.

Jacob
Hej Jakob og Koluda.

Ja Jakob, lige som resten af Europasystemet, det er dog bedst med batts istedet for styropor plader, som bruges meget i resten af Europa, og prisen jeg nævner er MED batts ja...  

Jeg har tidligere været i denne tråd : http://www.lav-det-selv.dk/Forum/af...afv/topic/ hvor der er masser af links, dog er prisen på 19€ nævnt i tråden, for 100mm batt incl. puds/alt tilbehør og 50mm er selvf. billigere. Tror hvis i følger Bauhaus linket er der priser på 50mm.

Kun perfekt er "godt nok"

Det er lidt sjovt med det klima, vi har - lige præcis træ har det svært, hvor det hos vore "brødre" hinsidans har langt bedre vilkår.

Har faktisk haft tegninger liggende på et træhus á la JeanCrepe's - hvor jeg vil beklæde facaden med keramiske "celleklinker" på alu-skinner. En relativ dyr løsning (i 1999), men til gengæld i princippet vedligeholdelsesfri i hele sin levetid.

Men hvad giver man en træfacade som JeanCrepe's i levetid? I trykket træ, afsluttet 30 cm over jord og med drypnæse skulle det nemt kunne holde 40 år med alm. vedligehold - og langt længere, hvis man virkelig er over det med maling/træbeskyttelse.


Mvh.

Jan R.

hejsa

Min erfaring er, udover prisen at cedertræ er elendigt som beklædning og især i de længder du skal bruge ,jeg ville vælge douglasgran med fer og not.

Hilsen Tømreren


God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

Annonce
Så evt lave nogen,som foreslået løsninger med zink under vinduer,helt ned til sokkelen.'

Hilsen Tømeren

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

du kan prøve at lade dig insprere af svensk byggestil. den byggestil har altid facineret mig...

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

Skrevet af Dumle på 30 sep 2009 08:14

hejsa

Min erfaring er, udover prisen at cedertræ er elendigt som beklædning

Kan vi få udbydet dette ?
For her er vi da helt uenige...

men bare der er langt melem ,nogle gode kvaliteter af cedertræ,for jo cedertræ i sig selv er jo fremragende..
håber du forstår hvad jeg mener :-)
Tømreren

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

sådan er det jo generelt med træ.. det er sjældent at markedes billigste er det bedste.. tit bliver der nok købt ind efter pris og ikke formål.

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også