Montering af ny dør

Når man nu som os skal have sat en ny dør i, skal man så gøre det, før eller efter man har lagt sit trægulv? Der skal monetres både nye karme, samt et dørtrin. Vi vil nemlig gerne have en enkelt glasdør i, ud til vores entré. Hullet kan i se på billedet.


Jeg spørg kun for at blive klogere.

Når man nu som os skal have sat en ny dør i, skal... Vis hele indlægget
38 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, ingen problemer i at lave det selv, og er det som i mit tilfælde, er det bare en soldat og et par stykker tømmer, også ned med overstykkerne.


Se nu har jeg jo været kreativ i paint

Sådan ser grundplan ud på huset, og det er den dør hvor der er en grøn ring om, hvor jeg skal tage det stål tegl ud. Som sagt kan jeg oppe på 1 salen, gå ud på loft rummet, og stå lige over det sted, så der er ingen væg oppe over. Kan den væg være så bærende?

Hvad skal jeg bruge det tømmer til du skriver? Hvor skal det placeres?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Ned med overlæggeren og en række sten mere, og så op med en overlægger igen. Så svært er den slags da heller ikke, og så er hullet en række sten højere og det er lavet ordentligt.

MVH Leo



Sådan ser det ud fra stue siden nu

Og sådan fra entréen efter jeg har hugget puds af. Så vidt jeg kan se, er den kun sat i for at murstenene oppe over ikke skal falde ned. Tror ikke den bær noget andet end det?


Jeg spørg kun for at blive klogere.

Det tror jeg du har ret i. Næste skifte ligger på samme måde, dvs med fugerne lige over fugerne i bjælken, så det gør da operationen med at rykke overlæggeren et hak op nemmere.

MVH Leo

Annonce
Ja, den er ikke bærende, bare ned med overliggeren, og få den rykker op hvor den skal sidde.
så blev den rykket to rækker højere op. Ingen problem i det nej, Piece of cake
Tak for hjælpen

Jeg spørg kun for at blive klogere.

He he, vidste vi jo godt...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis