Montering af ny dør

Når man nu som os skal have sat en ny dør i, skal man så gøre det, før eller efter man har lagt sit trægulv? Der skal monetres både nye karme, samt et dørtrin. Vi vil nemlig gerne have en enkelt glasdør i, ud til vores entré. Hullet kan i se på billedet.


Jeg spørg kun for at blive klogere.

Når man nu som os skal have sat en ny dør i, skal... Vis hele indlægget
38 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hvis du fjerner stålteglet skal du lave noget aflastning af loftet på begge sider af dørhullet der kan sagtens ligge noget bærende bjælke fra 1.sals konstruktionen over dørhullet..
det er da ellers en ordentlig tur du er i gang med :-)
god fornøjelse :-)

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

korrect boso.. men når der er glas i døren er der vel lige et visuelt hensyn man skal overveje og hvis daugaard24 helst gør hullet større er det vel i grunden bedst at råde til aflastning så der ikke lige pludselig ligger en halv 1.sal i entreen :-)

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

Har lige set rigtigt efter, og der forsætter faktisk ikke nogen væg oppe over. Der er faktisk ikke noget oppe over væggen der, andet end et loft rum man kan gå ud på, dvs jeg faktisk kan stå/gå lige ind over hvor døren der er. Så den bære som ikke noget hvad jeg kan se.

Jeg spørg kun for at blive klogere.

du skal vide om der i etageadskillesen ligger bjælkeender og hviler af ovenpå muren, det er sådan set det det hele handler om. hvis du ikke ka komme til at se det er mit råd at lave den før nævnte afstivning. det kan få fatale konsekvenser hvis muren bærer en del af 1.sals konstruktionen :-)

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

Annonce


Dette er oppe fra loftet hvor man går oven over døren. Du går lige over døren ved den første rockwool side man kan se herfra. Dvs det er lige under bræde gulvet døren er.

Jeg spørg kun for at blive klogere.

hvad er det der er pakket ind i rockwoll ?

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

Det er forskalning/væg af træ de har prøvet at isolere inde fra loftet. Det må være fra før krigen.

Jeg spørg kun for at blive klogere.

det ser jo meget regulært ud.. men er der ikke noget der hedder better be save than sorry.... :-)
man kan aldrig være 100 % sikker på at der ikke en gang i tidernes morgen var mangel på byggematerialer og man derfor lavede lidt fiksfakserier for at få tingene til at lykkes.. jeg lavede selv 1 sal for et par år siden og der var netop lidt sjov i etageadskillensen i den ene ende af huset.. det betyder at jeg hvis jeg skulle gøre det du vil lave, i den ene side af entreen bare ville ku fjerne hvad jeg har lyst til uden problemer, men i den anden side ville være nødt til at aflaste lofterne som jeg har foreslået dig.
så ud fra det vil jeg sige sikkerhed frem for andet.. :-)

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

Hvordan skal jeg så præcis stive det af siger du? hvad gør jeg i praksis? Kan jeg evt slå pudslaget af oppe over, for at se om der bare ligger mursten, eller om der kan være en bjælke som du snakker om? Og hvad nu hvis der kun er mursten, og ikke andet?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis