Regnvand i toilet

Hej

Jeg skal snart til at lave badeværelse, og har tænkt lidt over det med at bruge rent vand i toilettet.
Mine tanker går på, simpelthen at lave et ekstra rør inde i væggen, lige bag toilettet. Når jeg nu alligevel skal have nye klinker, så betyder det jo ikke noget at lave en rille. 
 
Røret påtænker jeg at det skal gå op på loftet, hvor jeg så vil koble det til en lille tank, på måske 50 liter. Den tank skal så indeholde regnvand. Jeg vil så samle regnvand i tønder. Har tænkt på at koble en lille pumpe på. (Sprinkerpumpe fra bil måske?) Den skal så drives af solceller, og bare køre når solen skinner. Der skal selvfølgeligt være overløb på, så det render tilbage i regnvandstønden. 

Det vil jo betyde, at om sommeren, og så længe man har vand, kan man bruge det. Man kan jo bare lave det med to små balofix'er, så man kan skifte mellem rent vand og regnvand,

Hvad synes i om ideen? 

Mvh Lars
Hej Jeg skal snart til at lave badeværelse, og... Vis hele indlægget
114 svar
 Følg tråden
Der er 110 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
S Fabrin
Det er nu dig der skriver noget forfærdeligt vrøvl..
Jeg har det fra "hestens mule"
Min svigersøn arbejder ved energi Danmark hvor de handler med el, fra ind og udland, og visse vindmølle i Danmark producenterne får til tider penge for at man må stoppe deres møller.
Ja værkerne kan jo lukke ned, med det er åbenbart billigere/hurtigere at stoppe for vindmøllerne.

Vi prøver igen, i morgen --
Min lillebror er i bestyrelsen for et større vindmøllelaug. De er med i en sammenslutning hvor der holdes øje med prisen på strøm. Den har i perioder været negativ, hvilket betyder at de skal betale for at komme af med strømmen. Et enkelt døgn mistede man kr. 100,000. Nu lukker man kollektivt et meget stort antal møller når prisen kommer under, hvor slitage m.m. gør at det er en dårlig forretning.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja det er lidt underligt at elprisen kan være negativ, men det er jo sådan det er.
Der lukkes ned i blokke af 10 mw..
De tyske vindmøller må ikke lukke ned, det er noget med den måde deres tilskud er skruet sammen på.
Kraftværkerne bruger også at opvarme store mængder vand, for at brænde energien af, og kan jo så gemme energien i et vist omfang.

Vi prøver igen, i morgen --
Ja det system med at opvarme vand har vores lille kraftvarmeværk. De har investeret i en elpatron af de store.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis