Glasfiber på træbåd

Jeg er ejer af en gammel træbåd der skal have lagt glasfiber på,"ligklæde".
Jeg har erfaring med glasfiber arbejde men
ikke når det skal lægges på træ.Hvad med
afrensning af gammelt maling?Skal der evt.
primes med polyester.Er der nogen med erfaring.

------------------
selvbyggeren

Ilde stedt er den som ikke ved.
Ringere endnu den som ikke ved hvor han skal spørge!
Jeg er ejer af en gammel træbåd der skal have lagt... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

jeg har haft det på bådgalleri , er du derinde ? 

jeg kigger sommetider , det er en fin båd at se til.



Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Det er jeg glad for at du også synes , den har et flot skrog , og denhar lige de rammer jeg kunne tænke mig , det er kun træet jeg har været nervøs for .

Til RØRsmed. Jeg har ikke en dyt forstand på træ både, men det har jeg set at Erik Christensen (Lynæs) har  Og jeg fornemmer i et tidligere svar at han er klar til at give gode råd. Afstanden fra Bogense til Svendbord er da overkommelig, Kaffe på kanden ( herovre skal der lidt i også )  så kunne du  høste af erfaringens guld.

Konklusion Tryk på Kuvert ikonet under hans billede og navn og send en privat besked.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Når du nu længe har haft lyst til en træbåd, og ved hvad du "går ind", så synes jeg da ikke der er så meget at betænke sig på.

Og skulle du fortryde efter et par år, er det da bedre, end at gå og ærgre sig i årtier over man ikke fik udlevet den drøm, om at eje en træbåd.

Og vedligeholdelse af båd behøves jo ikke at være en plage, det er jo altid hyggelig at gå på havnen og arbejde, og nyde sammenholdet.

Men som ved køb af andre type både, er det jo altid en god ting, at have en Expert med, til at kikke tingene igennem, også ting som motor og gear, er det godt at få styr på, en ny indenbords motor koster jo en pæn sjat penge.


Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også