afstand

Der er vel ikke en, som let kan se, hvor langt der er fra Bogense til Fakse Ladeplads sønden om SJ.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er vel ikke en, som let kan se, hvor langt der... Vis hele indlægget
40 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
grandoldman.
Det er bare ikke rigtig hvad du påstår og jeg er sikker på at alle myndigheder som har med dette at gøre vil krumme tæer hvis de så hvad du her svarer. Jeg gør ihvertfald!!!
Jeg vil ikke håbe at censorer rundt om i danmark har samme mening som dig.
Jeg må da tillade mig at spørge om hvad indsigt du har i dette emne.
Min personlige mening er at du ikke har den rette kompetance når du udtaler dig at man ikke skal kunne pensum.
Sådan noget vrøvl ! vil jeg pænt tillade mig at sige,
Jeg mente bare at folk nok ville vide lidt mere om sejllads hvis de fik en insigt teoretisk og lidt praktisk så ville visse sejlere være bedre rustet til at begive sig ud i dette denne dejlige verden.
Nok om dette emne og slut herfra.

sorenkran

Det er vel ikke specielt venligt at betvivle andres indsigt, bede om " aktindsigt " og så undlade at beskrive sin egen. Men faktum er vel at, ganske få dumper. Det uheldige er efter min mening at, man gi'r kursisterne den tro at, de nu er rustet til sejlads, hvilket jeg har set mange uheldige følger af. Overdreven selvtillid i det element er ikke særligt godt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg kan kun henvise til min egen undervisning og til min censors og lærers udtalelser.

Dulighedsbeviset er 100 % frivilligt - skipper af 3. grad er noget helt andet.
Med et dulighedsbevis i lommen får man da ikke lov til at sejle noget erhvervsskib af nogen art. Du dumper ikke selv om du ikke kan genkende et eneste skib på lysføring eller signaler som kugler og tønder.
Rammer du ved siden af din rute i den beregning dumper du heller ikke. for du har kendskabt til kompas, lys og tønder.

Jeg er da ikke den eneste der har korset mig over hvordan folk sejler selvom de har beviset i lommen.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Uha, uha
Jeg har skam duelighedsbevis. Og jeg stikker ca halvanden meter, så med en god vejrudsigt tør jeg da godt. Men hvis man stikker omkring de to meter, hva så? Og vejret kan blive dårligt, sigten kan blive lav, så hjælper et gammelt duelighedsbevis i kistebænken altså ikke. De fleste både i dag sejler med små marginaler i Bøgestrømmen.

Venlig hilsen
Knud
Til knudr.
Det var egentligt slut herfra men jeg må da reagere på dit svar som jeg startede denne debat med.
Det var venligt ment (Det er altid svært at skrive kryptisk)
Det var bare lidt for at puste til ilden og jeg skal love for at der kom flammer,
men det er også iorden for det var meningen at man skulle reagere....
Det er altid godt at argumentere for og imod. Men oplevelser med hvad folk forkert gør selvom de har lært noget kan vi ikke bruge til noget.
Så længe det meneskeilge er en faktor vil der altid ske nogle fejl.
Det sker også i den kommersielle del af det maritime. Det kommer som regel i nyhederne.
Tak for alles deltagen og hav en rigtig god sommer.


Min indsigt i denne verden......Lods.... er en af de titler der kan være skrevet på mit visitkort.

sorenkran

Annonce
Skrevet af sorenkran på 12 jul 2009 19:15
Til knudr.
Det var egentligt slut herfra men jeg må da reagere på dit svar som jeg startede denne debat med.
Det var venligt ment (Det er altid svært at skrive kryptisk)
Det var bare lidt for at puste til ilden og jeg skal love for at der kom flammer,
men det er også iorden for det var meningen at man skulle reagere....
Det er altid godt at argumentere for og imod. Men oplevelser med hvad folk forkert gør selvom de har lært noget kan vi ikke bruge til noget.
Så længe det meneskeilge er en faktor vil der altid ske nogle fejl.
Det sker også i den kommersielle del af det maritime. Det kommer som regel i nyhederne.
Tak for alles deltagen og hav en rigtig god sommer.


Min indsigt i denne verden......Lods.... er en af de titler der kan være skrevet på mit visitkort.


For det første så handler denne tråd jo ikke om hvilke beviser man har og for det andet så er du nok begyndt på et højre niveau udi at lære at sejle end vi andre har. Jeg har taget et dulighedsbevis og gik da op i det med liv og sjæl. Og det er der også mange der gør som ikke tager sådan et aftenskolebevis.. (hvad det er i mine øjne.) De krav der er til at få et dulighedsbevis er simpelthen for slappe. Men jeg fik at vide at det var bedre at mange vidste lidt mod få der vidste meget.. Jeg kan umiddelbart ikke se hvorfor en der er Lods ved mere om hvordan man får dulighedsbevis end en der har taget det.. ?

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg har også overvejet at få lods på mit visitkort, det er nemlig ikke en beskyttet titel og enhver kan kalde sig det, men nok ikke få et job som sådan.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Ja så er Tøffen draget af mod Faxe Ladeplads i det fineste motorbådsvejr, man kan tænke sig, de havde fornuftigt nok købt en navigator med plotter til at finde vejen for sig.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Så er handelen endeligt afsluttet! Tillykke nok en gang. Det er nu et dejligt spring der er i Tøffen.
Jeg har altså haft pengene en lille uge, jeg hørte de passerede Storebæltsbroen kl. 19 og ville ind til Skælskør

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis