afstand

Der er vel ikke en, som let kan se, hvor langt der er fra Bogense til Fakse Ladeplads sønden om SJ.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er vel ikke en, som let kan se, hvor langt der... Vis hele indlægget
40 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det har du ret i Dr Lyn. Men hvem er de lokale på strækningen mellem Bogense og Fakse Ladeplads? Omkring 115 sm er vel ret præsist. Nogle steder er der strøm imod og andre steder er den med, nogle steder er vinden imod og andre steder ikke. Først når man er fremme ved men hvor lang tid det har taget.

Venlig hilsen
Knud
Nu tager turen vel det samme i afstand uanset strøm og vind eftersom tøffen ikke har sejl på. Jeg lagde en rute i Garmins Mapsource som jeg selv ville sejle den i vores Maxi 77 og jo det er gennem Bøgestrømmen. Man sejler da ikke syd om Sjælland uden at nyde den tur..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

grom . jeg er fuldt ud tilfreds med din vurdering, endelig er det jo ikke sikkert at, det ikke foretages afstikkere, hvis vejret er OK.
det var bare sådan cirka. Så vidt vides har de 14 dage til at nå hjem.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Næ det fangede jeg.. Men Dr_Lyn 's udtalelse om at det var gæt. og man får forskellige svar så er det jo fordi man ikke svarer på spørgsmålet.
Jeg ville nok stikke ind omkring Skælskør, det har en utrolig god pizza med salat og kebab.. Karrebæksminde skal da også lige have et visit for der oser af turistfælde og en kold fadøl på kajen. Og når man ankommer til Fakse Ladeplads skal man da lige have en skippergryde med mørbrad hvis de stadig laver den... Man bliver jo sulten efter turen gennem Bøgestrømmen og så over Fakse Bugt.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Ja - rent gætteri var det ikke. Brugte Det Levende Søkorts ruteplanlægger. Og ja - Bøgestrømmen er da bestemt noget der skal nydes.

Har nogle i øvrigt været gennem Guldborgsund på strækningen Nykøbing - Gedser for nyligt? Vil gerne den vej i løbet af sommeren, men har hørt fra enkelte at renden ikke længere vedligeholdes og derfor er helt ned til 1,30 dyb. Er dette sandt, kan jeg ikke passere.
Annonce
Skrevet af jonkjensen på 08 jul 2009 20:09

Har nogle i øvrigt været gennem Guldborgsund på strækningen Nykøbing - Gedser for nyligt? Vil gerne den vej i løbet af sommeren, men har hørt fra enkelte at renden ikke længere vedligeholdes og derfor er helt ned til 1,30 dyb. Er dette sandt, kan jeg ikke passere.
Hej JonkJensen.

Jeg var gennem Guldborgsund sidste sommer, med en slæbebåd. Vi havde stak omkring en meter, og skubbede en pram med godt 1,5meters dybgang, og vi kom da igennem.
Bøjer osv stod rigtig, men det er som sagt et år siden, så ved ikke om der er sket ændringer dernede.

Mvh
Sømanden.

Skønt. Så gør jeg forsøget, stikker omkring 1,55. Mange tak. Kunne se i søkortene at der oprindeligt skulle være 2,3 meter hele vejen igennem, men hørte fra Gedserfiskere, at de havde taget bund et par steder på vej igennem. De stikker så også 20 - 30 cm mere end mig.
Så er tøffen solgt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Ti'løk håber begge parter er glade og tilfredse.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Tillykke. Er det dig eller ny ejer der tager turen over?
Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis