Opdatering af LDS

Nogle har måske lagt mærke til at LDS har været lidt ustabil her til aften og at man ikke har kunne skrive indlæg. Det skyldes at jeg har arbejdet på en større opdatering af forummet. Til at starte med vil man kun kunne se mindre nyheder i forummet, men opgraderingen åbner op for at vi kan udvide med en masse spændende features.

Jeg vender tilbage med detaljer om opdateringen. Indtil da, må I meget gerne skrive her, hvis I oplever fejl eller problemer.


Mvh. AllanE
Nogle har måske lagt mærke til at LDS har været... Vis hele indlægget
89 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja nu kan vi da svare ordentligt igen og putte små smilies på også, se det er da en begyndelse.
Hør Allan tror du ikke firmaet du har skrevet til er gået konkurs ?
Ok, spændende nyt.

Der er kommet en helt ny editor, som indtil videre ser endnu bedre ud end den tidligere. Med den her kan man også indsætte billeder i teksten og meget andet (bl.a. automatisk gøre links klikbare). Og så virker den mere stabil + ser pænere ud.


Gider I at prøve én gang til, om det også virker hos jer?

Mvh. AllanE
Ja nu virker det igen, før kunne jeg ikke oprette nye indlæg, eller skrive i boxen hvor man kan indsætte

Kan man slå fra så man ikke automatisk får, en mail ved svar på indlæg? (udover at fjerne fluebenet hver gang)

mvh jens
Ja, det ser meget bedre ud, men syntes da ikke der er væsentligt flere muligheder end den første vi havde.

Der kan bla. stadig ikke indsættes video / media / billeder via url, men kun ved  upload/tilføjelse af filer.

Men denne virker altså, så er jo et KÆMPE plus....
Annonce
Så mangler vi bare at få fikset det irreterende problem med at den hopper tilbage til side 1. ved svar i de længere indlæg....

Hmmmm...svarede faktisk tidligere, men indlægget er her ikke. Håber det er mig der roder rundt - sig til hvis I andre oplever indlæg der ikke gemmes korrekt.

Jens: Nej det er ikke muligt at kunne indstille at man ikke vil have fluebenet sat for emails ved nye indlæg. Desværre skal det gøres manuelt hver gang for nu. Så snart der kommer en mulighed for det (fra firmaet bag forumsoftwaren), vil jeg kigge på hvordan vi kan få det til at virke her.

Koludabyg: Den nye editor kan meget mere end jeg har aktiveret her. Problemet/udfordringen er bare, at det bliver meget omfattende og dermed meget lidt brugervenligt. F.eks. er der en billede-håndteringsfunktion, hvor man kan redigere billeder og meget andet. Umiddelbart kan vi bare ikke bruge den, da det giver alle adgang til at rette/slette alle billeder der er brugt på LDS. Også f.eks. billeder brugt til layoutet. De har nok tænkt det mere til administrator. Men jeg vil prøve om vi kan gøre noget, så det kan bruges.

Mht. at der hoppes til første side, så er det virkelig irriterende. De havde faktisk fixet det i en tidligere version, men problemet kom igen. Deres fokus er ikke helt på "vores side", da de arbejder på den næste store version. Men jeg rykker dem jævnligt


Mvh. AllanE

det kunne være lettere at få billedeloftet op med ca 2 mp. ind i forummet.
6mp. istedet for 4 mp.!!!
og "indbygge" en lille billederedigerings progam. i lds.
bare en simpel model. der kan håndtere fleste billedfiler.
lige fra mobilcam til dslr.
og alle mellem liggende modeller er medregnet. incl. video.!
hvis man ikke har billederedigerings program ved hånden.
hvis opdateringen af lds. tillader det.!

 
Skrevet af AllanE på 04 mar 2012 10:45

Koludabyg:
Den nye editor kan meget mere end jeg har aktiveret her. Problemet/udfordringen er bare, at det bliver meget omfattende og dermed meget lidt brugervenligt. F.eks. er der en billede-håndteringsfunktion, hvor man kan redigere billeder og meget andet. Umiddelbart kan vi bare ikke bruge den, da det giver alle adgang til at rette/slette alle billeder der er brugt på LDS. Også f.eks. billeder brugt til layoutet. De har nok tænkt det mere til administrator. Men jeg vil prøve om vi kan gøre noget, så det kan bruges.
Ja, det er ikke hensigtsmæssigt, og helt klart en admin editor så.

Det med billeder havde også bare været en nice to have feature, man kan sagtens klare sig uden,  hvis man har tilganga til html i editoren.

Den nye her mangler dog også html, hvilket også giver en del begrænsinger, så håber at de får fikset den nye, så det atter bliver muligt at benytte html igen.

Denne giver dog mulighed for copy/paste direkte i indlægget, hvilket jeg har savnet flere gange, specielt hvor  man svarer på indlæg med flere spørgsmål, og gerne vil dele deres quote op i flere dele.

Skrevet af AllanE på 04 mar 2012 10:45

Mht. at der hoppes til første side, så er det virkelig irriterende. De havde faktisk fixet det i en tidligere version, men problemet kom igen. Deres fokus er ikke helt på "vores side", da de arbejder på den næste store version. Men jeg rykker dem jævnligt

Ja, og vi krydser fingre for at de fixer det, men de bruger nok hellere deres kræfter til den nye version, men kan være jeres ihærdighed på et tidspunkt giver pote, for så stort problem burde det ikke være for udviklerne at rette....

Skrevet af hans2.hansen på 04 mar 2012 09:17

hvornår kommer søgefeltet.

måske efter opdaterings virvaret.!!! :-)



Jeg har tilføjet en ny søgefunktion. Prøv den ved at klikke på "Søg" i menuen.

Den er ikke perfekt (det er bare en Google-søgemaskine), men bedre end ingenting.

Hvad siger I til det?


Mvh. AllanE
Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis