Opdatering af LDS

Nogle har måske lagt mærke til at LDS har været lidt ustabil her til aften og at man ikke har kunne skrive indlæg. Det skyldes at jeg har arbejdet på en større opdatering af forummet. Til at starte med vil man kun kunne se mindre nyheder i forummet, men opgraderingen åbner op for at vi kan udvide med en masse spændende features.

Jeg vender tilbage med detaljer om opdateringen. Indtil da, må I meget gerne skrive her, hvis I oplever fejl eller problemer.


Mvh. AllanE
Nogle har måske lagt mærke til at LDS har været... Vis hele indlægget
89 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Er det bedre nu med skriftstørrelsen?

Mvh. AllanE
Skrevet af AllanE på 27 jun 2009 11:36 



Dvs. det er stadig ikke muligt at indsætte billeder via URL, med mindre man selv skriver koderne.

Der er også en mindre bug med Quote / citat fuktionen.
Hej AllanE.
Ja det kan jeg se nu at det var de gamle mails der ikke virkede, nu funker det bare
Og teksten har en fin størelse nu.
Det eneste der så mangler nu, er at vi kun får en mail selvom flere har svaret på samme tråd.
Mange tak unge mand
Dvs. det er stadig ikke muligt at indsætte billeder via URL, med mindre man selv skriver koderne.

Aaaah nu forstår jeg hvad du mener! Nej, det er ikke muligt. Faktisk er det ikke meningen at man skal kunne gøre det - det er bare en haj som dig der ved hvordan man gør

Der er (mindre) sikkerhedsmæssige risici ved den nuværende løsning, hvor man kan rette direkte i html'en. Men det største problem er præcis det der sker her:

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aff/4/aft/133414/afv/topic/

I dit indlæg har du sat billeder/banner ind. Vi kan ikke styre størrelsen, fordi de ikke uploades via LDS (som automatisk skalerer billeder) og hele siden med indlægget ser nu helt forkert ud. Vi fjernede den "officielle" mulighed engang netop pga. af dette og fordi at billeder der ligger andre steder forsvinder på et tidspunkt. Og så er der døde billedlinks i LDS-indlæg, hvilket er synd.

Så muligheden kommer ikke (officielt). Jeg håber du vil bruge uploadfunktionen i stedet, så vi sikrer at LDS-indlæggende ser pæne ud.

Mvh. AllanE
Annonce
Størrelsen kan nogle boards godt selv rette til, men ikke dette her, og desværre heller ikke det nye phpbb som jeg benytter på mit forum.

Døde links kan også blive en problem på den måde ja, kan godt se det kan give en negativ effekt på SEO siden.

Upload funktionen kræver dog at man så skal have billederne liggende på egen maskine, hvilket godt kan give problemer hvis man linker til billeder, man ikke selv har rettigheder over.

Men skal nok huske ikke at indsætte billeder der pga. størrelsen ødelægger det flotte layout i har på forummet.

Er også selv tilhænger at fast brede som i også benytter, så skal nok huske at respektere dette.

Efter opdatering er det ikke muligt at rette i tidligere indlæg mere eller ?
For kan se jeg ikke har rettigheder til at redigere i andre indlæg end det sidste indlæg jeg har lavet i tråden.

Ville godt lige redigere det indlæg med de bannere...
Hehe....

Muligheden for at redigere er ændret, så man kan rette i sit indlæg op til 30 minutter efter man har skrevet det. Det har været et problem, at der er redigeret i indlæg, som andre har svaret på. Dvs. en tråd kan blive usammenhængen, når den oprindelige pludselig ændres...og man har pludselig svaret på noget, der ikke står mere.

Jeg har set det gjort på den måde andre steder og synes at det fungerer meget godt. Hvad synes I?

Mvh. AllanE
Helt enig, at det kan give problemer.

Men nogle gange kan man også rette sine "fejl" osv. i indlægget, eller lave det mere forståeligt.

At nogle sletter i deres indlægs mener jeg generelt ikke er et problem, men ved at flere større boards benytter det med tidsbegrænsning på redigeringen.

Personligt er jeg mest tilhænger af at man kan redigere i indlæggene, men kender også fra mine egne forum´s problemerne det kan give.

Ved ikke hvad brugerne generelt mener om det.
Billeder giv mig billeder

Her er en tråd af "blå mænd"

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 69 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis