Sprøjtepistol til indendørs

Hej!

Jeg er ved at male mine gipslofter med filt... hvid selvfølgelig... Har lavet badeværelse og køkken og det ser bare super godt ud..

Malet med rulle...

Nu er jeg så i gang med stuen hvor hele den ene endevæg er vinduesparti med meget stort lysindfald (læs at solen står lige på)

Jeg kan simpelthen ikke få loftet i orden med rullen... Har malet fire gange nu og uanset hvad jeg gør, kan jeg se hvor jeg har kørt rullen til... både længderetning og sideretning...

Jeg har prøvet både at male på langs og på tværs af rummet men ligelidt hjælper det... jeg kan bare se hvor rullen har kørt som "skjolder"

Jeg bruger Hygæa's Proff maling i glans 2... købt i farvehandelen...

Nu er jeg nået dertil hvor jeg overvejer at købe en sprøjtepistol til indendørs i håb om at jeg så kan gøre det mere ens...

Væggene skal også males og der er ikke gulv på endnu så afdækning er ikke det største problem...

Men er der nogen af disse sprøjter jeg skal kigge på frem for andre?
26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du kan kigge www.bosch.dk under sprøtepistol. de grønne serie. men sprøtepistol støver mere end malerule.!!!
jeg er med på at det støver... men det er også ligemeget :) somsagt skal alt andet males... der er hverken gulv, kontakter, lister eller noget oppe... og væggene skal males også :)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
så er det bare en tom rum.? så kan du bare "skyde" alt der skal males... med en sprøtepistol.!!!
Jeg vil nu helst male væggene med rulle for de bliver lige en tand mere råhvide hvor loftet er helt hvidt
jeg tyder på du skal bruge lavtryks typen. af malerpistol. jeg mener at man skaffe en bøjelig dysse.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
jeg ville godt nok helst ha en på el
el modellen til dem kan du skaffe en bøjelig dysse til el malerpistol til loftet.
Hvis du skal købe en elsprøjte, så køb en Wagner de holder.
Lyder sgu underligt at du ikke kan få dem ordentlige med rulle. De burde jo være fyldt ud efter så mange lag. Du burde kunne få dem ordentlige. Min teori er, at enten kører du rullen tør,- eller også bør du købe en anden maling. Har ikke den store tiltro til Hygæa

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 

Jeg er ik nogen haj til at male men de andre rum er da blevet ganske fine... Tror problemet ligger i at solen står nedefra og op på loftet om morgenen sådan set.... (toppen af en høj bakke og 2 sal)

Jeg har os overvejet andet maling... muligvis dyrups... kører ned i dyrup butikken og hører om de har sådan en sprøjte jeg kan leje weekenden over.. og så har de måske os noget maling :)

har set sådan en Air-Liner eller sådan noget hed den... der havde  man en bøtte med 5 liter i den ene hånd hvor der gik en slange ned i fra pistolen som man havde i den anden... og så satte man trykluft på beholderen... og sprøjtede løs...

Men jeg kan ik finde den nogen steder :(

Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også