Sprøjtepistol til indendørs

Hej!

Jeg er ved at male mine gipslofter med filt... hvid selvfølgelig... Har lavet badeværelse og køkken og det ser bare super godt ud..

Malet med rulle...

Nu er jeg så i gang med stuen hvor hele den ene endevæg er vinduesparti med meget stort lysindfald (læs at solen står lige på)

Jeg kan simpelthen ikke få loftet i orden med rullen... Har malet fire gange nu og uanset hvad jeg gør, kan jeg se hvor jeg har kørt rullen til... både længderetning og sideretning...

Jeg har prøvet både at male på langs og på tværs af rummet men ligelidt hjælper det... jeg kan bare se hvor rullen har kørt som "skjolder"

Jeg bruger Hygæa's Proff maling i glans 2... købt i farvehandelen...

Nu er jeg nået dertil hvor jeg overvejer at købe en sprøjtepistol til indendørs i håb om at jeg så kan gøre det mere ens...

Væggene skal også males og der er ikke gulv på endnu så afdækning er ikke det største problem...

Men er der nogen af disse sprøjter jeg skal kigge på frem for andre?
Hej! Jeg er ved at male mine gipslofter med... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Var i bauhause hvor der var en mand fra wagner der lave en demo af deres wallperfect w665. Den har jeg tænkt mig at bruge i hele huset. Den skal holdes ret tæt på emnet for ellers så er det de sviner lidt. Man skal huske at dække af men det skal man jo også med en rulle. De har den til 999 i XL byg fra i morgen. Jeg har så købt en extra dyse der er lidt finere der skal bruges til træværk og trælåger i køkkenet.
Ja det kan jeg se... sådan en tror jeg sgu jeg fiser ud og henter... den er jo ikke specielt dyr
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
så blev der købt wagner sprøjtepistol fra Wagner... Så vil jeg bare prøve at over i Dyrup butikken og spørge efter om de har noget fornuftigt loftmaling :)
Ham manden i bauhause sagde at alt maling kan bruges men det skal fortyndes med ca. 10% vand. Men man kan vist også få noget der er beregnet til sprøjter det er nok bare dyere. Men skriv endelig om dine erfaringer mens jeg venter på at de får min hjem
Ja, I er nok nødt til at fortynde det. Passer meget godt med ca 10 procent. Det er det jeg plejer at gøre

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Ja der står også i procuren at det skal fortyndes minimum 10%... Men der er en fin målestok med der passer til koppen på pistolen...

Jeg satser lidt på at hælde en liter vand i hele spanden og røre den op... så er den klar :)
Så fik jeg snakket med Dyrup.... Han sagde at jeg skulle holde mig langt væk fra Hygæa's maling fremover... de er blevet solgt til et andet firma og laver ikke kvalitetsvarer mere... (skal han jo sige) ;) Men han var reel nok for anbefalede mig også andre mærker som han ikke havde i butikken...

Så det blev til en Dyrups loftmaling som jeg prøver at sprøjte på :) Så nu står den bare på afdækning af de øverste 30cm af væggene i stuen :)
Jamen jeg tror han har ret.

Har efterhånden prøvet en del forskellige malinger. Og må klart sige, at Dyrup og Flugger har de bedste vægmalinger. Og det er lige før jeg tror at Dyrups nok er bedre at sprøjte med end Fluggers. Flugger 5 er lidt mere sej i det.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Nu vi er inde på malingen kan i så forslå en maling man kan bruge både til dørkarme, væge og træ lofter? Så man ikke skal dække af først på karmen og så bagefter på væggen.
Jeg er meget, meget spændt på at høre om Jeres erfaringer! :)
God arbejdslyst, sagde ham, der skal igang med et stort køkken/alrum.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også