Svært at skære i med vinkelsliber?

Hej derude,

Jeg har et spørgsmål til nogle, der har erfaring med vinkelslibere. Jeg studerer på DTU og leder efter et specielt materiale.
Problemstillingen er sådan set lidt bagvendt, da jeg leder efter et materiale som er meget svært at skære i med en vinkelsliber, enten fordi det ødelægger værktøjet, udvikler røg, splinter eller lignende? Men er der overhovedet et materiale, som en vinkelsliber ikke er spændende at gå i krig med?

På forhånd tak for hjælpen
Thomas Berg
Hej derude, Jeg har et spørgsmål til nogle, der... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo et fængslende problem :)

En af mine venner syntes, at det mest irriterende han nogensinde havde gjort, med en vinkelsliber var, at forsøge at skære et bildæk over. Gummi og wirer var svære at få skåret, og det svinede med røg og lugt.

Vi blev enige om at en lås dækket af bildæksmateriale (kørefladen) og med en farvepatron fra en bank indeni, må være noget af det bedste.

WS
Hej igen,

Endnu engang tak for hjælpen. Jeg kan fortælle jer, at vi har lavet første runde forsøg med materialer og vinkelsliber. En god kulskive til stål er rimelg ligeglad med det meste materiale. Den skærer igennem det meste som smør. Både forskellige former for plastisk, gummi, bildæk, beton, stål, fiberforstærket polymer, kevlar og træ. Det eneste som den ikke var specielt glad for, var det gode gamle tricks til tremmerne foran kældervinduer med et roterende rør indeni et yderrør.

Vi har lavet et meget hurtigt spørgeskema i forbindelse med projektet som I er velkomne til at udfylde, hvis i har en cykel og har lyst. Det findes her: http://www.toughlock.dk

Thomas
Skrevet af ThomasBerg den 13-05-2009 10:21
Hej igen,

Det eneste som den ikke var specielt glad for, var det gode gamle tricks til tremmerne foran kældervinduer med et roterende rør indeni et yderrør.

Det kan man måske komme forbi ved at skære lidt på skrå?