Mystisk Peugeot 405

Jeg har en peugeot 405 1,6i st.car fra 1995/96 som opfører sig meget mærkeligt og indtil nu har det kostet mig over 6000 i mekanikerregninger uden resultat. Er der nogen her der kan hjælpe mig vil jeg blive ovenud lykkelig :)

Symptomer: Jeg kan køre ud af landevejen, pludselig mister den fart også selvom jeg træder på speederen, hvis jeg kobler ud går motoren i stå, derefter kan jeg have svært ved at starte den igen, nogen gange vil den med det samme, nogen gange efter 10 min, nogen gange 1 time og andre gange først dagen efter.
Jeg har prøvet to gange, at hvis jeg blev ved med, at træde på speederen så gav pludselig et ryk, hvorefter motoren gav gas igen og bilen kunne køre videre uden problemer.
Jeg har holdt øje med om der skulle være sammentræf i "anfaldene", det er der ikke, det kan ske i vådt vejr, tørt vejr, efter frost eller tåge, op af bakke, ned af bakke, på korte ture, på lange ture, i starten af en tankfuld, i slutningen af en tankfuld.
Det eneste jeg har kunnet mærke en forskel ved er hvis jeg tilsætter karburatorvæske, så er det ligesom om den kører bedre, men "anfaldene" forsvinder dog ikke. Jeg ved heller ikke om det er en god idé med karburatorvæske for jeg ved faktisk ikke om min bil har karburator.
Efter sådan et "anfald" kan der godt gå uger før det sker igen. Hver gang den har været til mekaniker har han fejlmålt den og fundet ingenting, ligesom den har fået skiftet benzinpumpen, tændrør, relæ, lavet eftersyn med smøring mm og benzintanken er blevet tømt.
Hvad kan det være og hvad kan jeg gøre ?

Jeg har en peugeot 405 1,6i st.car fra 1995/96 som... Vis hele indlægget
45 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vi kan så advare mod vores kur - især hvis man vasker og støvsuger den også. Vores lavede lige ekstra ventilation i motorblokken her til morgen, da den smed en plejlstang ud gennem siden.

Så vi er nok færdige med Peugeot for denne gang. Ellers en dejlig bil, men Pininfarina, der designede den, har garanteret hverken haft nøgler, pengepung eller mobiltelefon, der skulle lægges af nogen steder.

Nogen herinde, der kan bruge en til reservedele? Der medfølger 5 cm. tandstangsslør og et spændende centrallåsesystem (skal låses i bagbords side og låses op i styrbord) foruden nye tændrør og tændrørskabler

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Lampesonden prøv at afmonterte stikkene sider ved venstre forlygte dette var fejlen ved min med næsten de samme symtomer
Jeg tror fejlen er fundet, jeg ellers tæt på at give op og sige farvel til min kære bil men men så tog mekanikeren den ind en sidste gang og rodede med den i 3 dage, tror jeg.
Ham der lavede den er polsk og sagde flere gange "its a weird car" "its a weird car"..... men den dag jeg hentede den sagde han "I am sure its working now" og den har kørt pænt siden.
Det han fandt frem til var, at det var startspæren som var problemet og den er blevet afmonteret.
Jeg håber virkelig ikke jeg nogen sinde kommer til at opleve flere af den slags periodiske fejl, for det er virkelig nervepirende
Det er altid en rigtig god ide at fjerne en sådan fordømt alarm. Efter min mening er disse eftermonterede tyverialarmer noget Fanden har opfundet på en for ham og alle andre rigtig dårlig dag.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis