Reparere eller udskifte taget (tagpap)

Hej. Jeg kigger lidt på et hus som er til sælg, 130 m2. Det er med tagpap. I tilstandsrapporten stårder som K3 at der er enkelte dampbuler i tagpappen,og anbefeles som minimum at buler udbredes. der er større nedbøjning af tagfladen, og der er risiko for at der vil henstå meget regnvand, og det kan trænger over tagpappets opkant. Der er indhentet tilbud fra "tæt tag derbigum" og de konkluderer at skifferbestrøningen på den gamle tagpap flere steder er slidt af,og så udtørres tagpap af uv stråler. Der er vandsamlinger. De mener at tagfladen er udtørret og trænger til renovering af taget,montering af 2 nye tagbrønde, montering af Dérbigum SP 4 på tagfladen o.s.v. De giver 15 års garanti. Prisen er ca. 50000.. Mit spørgesmål er, er det ikke bedre at udskifte taget helt, og i så fald, hvor meget dyrere er den løsning? Vh Zagor
Hej. Jeg kigger lidt på et hus som er til sælg... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener, at tagpap skal kunne ånde, så de dampe, som tjæreprodukter afgiver, har en mulighed for at komme væk. Det kan de ikke, hvis der ligger derbigum overnpå. Derimod kan de sagtens trænge igennem endnu et lag tagpap.
Har man penge nok, så er hældning selvfølgelig at foretrække, men der er immervæk forskel på 60.000 og 200.000 kroner. Jeg mener ikke, at fordelene ved hældning er 140.000 kroner værd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis