Hvad koster jordvarme?

Hej med jer.

Vi er ved at kigge på et hus med oliefyr. Der er ret meget grund til så tænkte at man måske skulle anlægge jordvarme. Men hvad koster det hvis man selv sørger for at grave slangerne ned i jorden? Huset er fra 1912 med hulmur isolering og efter isoleret på loftet, på 180 m2 men skal nok udbygges med 40-50 m2 mere senere.
28 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at bruge søgefunktionen. Emnet har været oppe flere gange.
Du kan tage en ca pris 100.000 og trække dine slanger fra.
Prøv evt. at ringe til en installatør af div. jordvarmeanlæg.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Har søgt har også prøvet NRGis udregner den siger det koster 120k for det hele installeret men jeg går ud fra at grave arbejdet er en stor del af det. Men har ikke fundet noget hvor prisen på selve udgravningen som jeg så kan regne fra. Men ja jeg kan naturligvis ringe og få et tilbud et sted.
Hej Freak1

Det er en god ide at få 2 - 3 tilbud på jordvarme, så I har noget at sammenligne med.

Jeg ville beregne 130.000 i alt til jeres hus. Så er der også penge til lidt ekstra radiator, der vil tjene sig hjem i det lange løb, fordi man kan holde lavere fremløbstemperatur. Så er der lige udgifter til at anlægge græsplæne bagefter, så det skal nok nå at blive 130 til sidst.

Men jordvarme er en skøn ting, det kører selv og i mit tilfælde er det i hvert fald rigtig billig varme.

Jeg installerede hele mit anlæg selv, fra A til Z.
Hej sælbygårn.

Tak for dit svar.

130.000 det er vel incl. alt også gravearbejde osv. ?

Er der ikke nogen ting man ikke selv MÅ lave ved sådan et anlæg? Hvad har dit anlæg kostet dig?
Vi har selv lige fået flere tilbud på Jordvarme. Fik så sent som igår tilbud på et IVT anlæg på 6 kW til 79.500 inkl. nedpløjning. Vi skal så selv lave lidt. Bl.a. skal vi selv få vores vvs´er og elektriker til at lave det klart til tilslutning, men vi skal alligevel have en vvs´er og elektriker ud og lave helt nye installationer. Og så skal vi selv lave boringer i soklen til gennemføring af rør. Vores hus er 180 kvm i eet plan, som bliver isoleret med 300 mm i gulv og loft samt 100 mm i ydervæggene.

 

Annonce
Jeg har lige fået tilbud med alt incl. for 128.000 hvis jeg selv kan grave det så kan jeg spare omkring 15000. hvis du er interreseret kan jeg give firmanavn.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Der er da en del forskell på priserne må man sige. Jeg troede faktisk at gravearbejdet var en større del end de 15.000 kr. Hvad er det man betaler for ? 100m? slange, kompressor + lidt rør og hvad mere?

Hvor meget regner i med at spare om året? Hvor længe går der før der er overskud?
Det er varmepumpen der koster. I de tilbud vi har fået, koster den mellem 50-60.000 kroner.

 

Mit system kostede 115.000 kroner alt i alt. Varmepumpe, varmtvandsbeholder, 700 m jordslanger, nedgravning, sprit, alt vvs og el, etablering af græsplæne, græsfrø, sammenkobling af sol og jordvarme, elmåler og 2 energimålere.

Man må lave alt på et centralvarmesystem selv, men du må ikke lave vand og el-arbejdet. Der er dog en del, der kan forberedes i den henseende. Skal der arbejdes med kølemiddel, må du heller ikke det (heldigvis). Er man et lav-det-selv-menneske kan det godt lade sig gøre, - men man skal læse installationsmanualen grundigt igennem, før man går igang. - Det er ikke en af de lette gør-det-selv-jobs, - men det er vel derfor dette forum findes!
Undskyld jeg opper min gamle tråd, men er der nogen der kan smide nogen links til firmaere der installere sådan et anlæg på sjælland?
Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis