Engelsk mc

Hej alle..
Jeg ville høre om der er nogle herinde der har erfaring med engelske mc´er?
Jeg overvejer at købe en gammel en af slagsen f.eks Ariel eller en Ajs en cylindret
Norton og Triumph er blevet lidt for dyre og Bsa er ikke lige mig, men altså er det noget der er til at have med at gøre for sådan en gør det selv´er
eller hvad siger i?
Det er nok mest sådan noget legetøj for voksne, men bare lyden af sådan en gammel enstamper får nakkehårene til at rejse sig på mig...( Det er musik )

Specielt en Ariel VB600 ville jeg blive kiste glad for at høre nogle kloge ord om..!
Hvad med reservedele osv. til sådan en svend??

Hilsen ame
Hej alle.. Jeg ville høre om der er nogle herinde... Vis hele indlægget
113 svar
 Følg tråden
Der er 70 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal ikke høre noget fra min side.. (-: det er hver persons individuelle cykel..Har bla et medlem der hatr haft sin cykel siden ny.. han har jo malet den andre farver, og sat andet forhjul på der bremsede bedre.. Det er en brugs cykel og ikke en museums stykke.. Originaltistandsat cykler kan man finde alle vegne..

Det må vente til vinter, så skal den ha´ en lille overhaling..
Men den er lige som jeg vil ha´ den, mekanisk iorden lader det til og det kosmetiske
kan jeg jo gå og eksperimentere lidt med.

Lyden fejler ihvertfald ikke noget, det er simpelthen balsam for øregangene..hehe
Jeg blev faktisk forbavset over så kvik den er når man starter og så op til de 60,
70 stykker, jeg holdt for rødt i et par lyskryds og ingen problemer med at komme først afsted, men efter 70 så kommer bilerne sgu efter en..!

Måske skulle jeg lave den om til caferæser..

ame

Men jeg vil hellere end gerne være behjælpelig i fremtiden. du kan altid ringe, der en MANGE der er villige til at hjælpe...

Mvh
Kim Mortensen

Ja, jeg glemte vidst helt at takke for hjælpen, men den får du ihvertfald nu.
Som en anden skrev er det guld værd at kende nogle med forstand på sagerne når man skal igang i veteranbranchen.
Og det må jeg give ham evigt ret i..!

ame

Du er velkommen, og glad for vi holder endnu en Ariel på gaden i en ny ejers navn. jeg har modtaget din indmeldelse, og den bliver processeret så snart som muligt..

Jeg bruger min til at køre på arbejde på når det er rigtig godt vejr, og til at køre til bageren om morgnen for at hente morgenbrød.. så får man altid en lille snak med nogle af de lokale som tilfældigvis havde en Ariel da de var yngre (-:

Mvh
Kim Mortensen

Det lyder perfekt, veteranforsikring er tilsyneladende lidt omstændeligt..
Man skal være medlem af en klub og indsende billeder af køretøjet osv.
Det fortalte en venlig, men bestemt dame mig i telefonen her til morgen.!

Når jeg får den hjem skal jeg godtnok ud og køre en tur, hehe sådan en Søndag morgen
tror jeg den kan vægge et helt villakvarter..

ame

Annonce
Hej Ame
Har selv haft Ariel VB600, husk det er en sideventil motor, kan træke en hest, har også haft flere andre Ariel mc, og har stadig, lyt ikke til de tåber, reservedele er rimelige billige i england til Ariel og en hvilken som helst engelsk mc, men Ariel så er det Draganfly mc du skal kontakte for reservedele, og jeg ved hvad jeg taler om, har både Ariel, Bsa og Norton. Men du skriver du har haft japansk før, du skal ikke køre en vb 600 som en japansk, men du lyder fornuftig, du finder hurtigt ud af det, held og lykke, skriv hvis du skal havde nogle fif, tjek også Ariel klubbens hjemmeside
Undskyld AME
Havde kun fået læst første side, godt du har fået din Ariel Tillykke, godt du har fundet Ariel klubben, kun flinke folk der, så har du også fundet de rigtige og spørge hvor reservedele er til gode priser

Hej Norton.

Tak for de pæne ord og en mere med forstand på Ariel her på lds, det går jo over al forventning..

Ja jeg skal nok køre den pænt, tror slet ikke den kan køres som en japaner det bliver
man vidst hurtigt træt af, den skal ud på de små veje og tøffe af sted, stille og roligt
eller en aften tur ud og købe en is et sted..

ame

ame,

Modtog du de nødvendige informationer, kunne du åbne dokumenterne..

Mvh
Kim Mortensen

Hej Kim.

Ingen problemer der og pengene for medlemskabet er betalt.
Nu skal jeg lige ha´ sendt sagerne til forsikringen så skulle alt være iorden.

mvh. ame

Der er yderligere 33 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også