Engelsk mc

Hej alle..
Jeg ville høre om der er nogle herinde der har erfaring med engelske mc´er?
Jeg overvejer at købe en gammel en af slagsen f.eks Ariel eller en Ajs en cylindret
Norton og Triumph er blevet lidt for dyre og Bsa er ikke lige mig, men altså er det noget der er til at have med at gøre for sådan en gør det selv´er
eller hvad siger i?
Det er nok mest sådan noget legetøj for voksne, men bare lyden af sådan en gammel enstamper får nakkehårene til at rejse sig på mig...( Det er musik )

Specielt en Ariel VB600 ville jeg blive kiste glad for at høre nogle kloge ord om..!
Hvad med reservedele osv. til sådan en svend??

Hilsen ame
Hej alle.. Jeg ville høre om der er nogle herinde... Vis hele indlægget
113 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tillykke med det. Jeg håber at du finder ud af noget. Personligt kan jeg også godt lide de gamle maskiner, og drømmer da også jævnligt om en. Men har måtte erkende at der er andre ting der har højere priotet. Men måske engang... Ja og undskyld men dette er jo også kun snik snak.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Når der nu snakkes Ariel, så har jeg drømt om en Ariel Square Four siden jeg som dreng så sådan en. Det var forøvrigt en håndværkermotorcykel med sidevogn til materialetransport.

http://www.realclassic.co.uk/squarefour06010500.html

 


Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Helt fint med mig..

Jeg forventer heller ikke det hele her skal være super seriøst, men det irritere mig bare når folk skriver sådan nogle negative indlæg i tråde de tilsyneladende slet ikke interessere sig for??

Nå, men jeg hørte sådan en Ariel kører den anden dag,
det var sgu en oplevelse..haha
I tomgang lyder det som en fiskekutter og da den fik lidt gas lød det nærmest som tordenvejr, det skulle være den originale potte der er på..
Gadvidst hvad mine naboer siger hvis jeg køber den??

hilsen ame
Ariel Square Four, den model har jeg aldrig set før.
Det er jo en hel racermaskine med hele 42hk..!
Der er altså noget over sådan nogle gamle maskiner
Specielt dem fra 50`erne af er jeg helt vild med, enkelt og funktionelt så man kan se hvad der er hvad og ikke som mc`er idag med alt det plastik og gejl.
Hvor mange forskellige modeller har Ariel egentlig lavet??

Hilsen ame
Annonce
Der er en ret god gennem gang af Ariel Her.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

En Ariel Square Four har jo fire cylindre anbragt to og to, som navnet siger, så der er INGEN lyd af fiskekutter her, men derimod sød musik!

http://www.youtube.com/watch?v=XoNG8FGh2ww

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?

Ja se det var ellers en fin side med Ariel, men hvor er VB600´eren?
Jeg kunne kun finde Redhunteren, men den er nu også sød..hehe

Jeg kan nu ellers godt lide lyden af sådan en en cylindret 600cc, men det kræver vidst lidt øvelse at sparke sådan en fyr igang..!
Det må da være noget jeg kan finde ud af at lave, kun en cylinder og en gearkasse
jeg er da trods alt maskinarbejder..

Hilsen ame

Det er ret simpelt, men genialt lavet.
Jeg har lånt et par billeder fra siden jeg tidliger linkede til.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Ja, de var slet ikke så tossede dengang..
Hvordan er det med tændingen på sådan en?
Er det ikke noget med høj og lav tænding?
Og så er der vidst noget med at folk tit sætter noget andet tændingsværk på,
det er noget med det er et lidt ømt punkt på de gamle der
har jeg ladet mig fortælle.

Hilsen ame
Der er yderligere 93 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også