Engelsk mc

Hej alle..
Jeg ville høre om der er nogle herinde der har erfaring med engelske mc´er?
Jeg overvejer at købe en gammel en af slagsen f.eks Ariel eller en Ajs en cylindret
Norton og Triumph er blevet lidt for dyre og Bsa er ikke lige mig, men altså er det noget der er til at have med at gøre for sådan en gør det selv´er
eller hvad siger i?
Det er nok mest sådan noget legetøj for voksne, men bare lyden af sådan en gammel enstamper får nakkehårene til at rejse sig på mig...( Det er musik )

Specielt en Ariel VB600 ville jeg blive kiste glad for at høre nogle kloge ord om..!
Hvad med reservedele osv. til sådan en svend??

Hilsen ame
Hej alle.. Jeg ville høre om der er nogle herinde... Vis hele indlægget
113 svar
 Følg tråden
Der er 90 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Fine videoer, der passer din Ariel jo lige ind og dejlig lyd..

Tænkte på er der egentlig noget jeg skal være særlig opmærksom på når jeg nu får min?Alle køretøjer har vel sine svagheder, er der noget på en VB´er
man skal holde særligt øje med?

Mvh. ame

Ame,

Du skal holde øje med alle de normale ting for motorcykler, så du er sikker på den er i forsvarlig forfatning. Men det tror jeg nu ikke din lider under.

En VB er ikke en sports maskine, så det er ikke en maskine der kører med høje omdrejninger. Den skal tøffe afsted stille og roligt, og alt efter gearing en tophastighed på mellem 80-100 kmh.

Hvis den får olie og benzin er cyklen glad, og du skal ikke bekymre dig med mindre der kommer underlige lyde... (-:

Mvh
Kim Mortensen

Fint, synes ihvertfald den lød sund og rask da jeg prøvede den.
Og nej en ræser er det bestemt ikke, men sjæl det har den, jeg var "solgt" med det samme da jeg så den, den måtte jeg bare eje..

Tror jeg vil skilde den ad til vinter, jeg kan jo se hvordan det skal gøres på din hjemmeside..
Findes der ikke noget litteratur på dansk om en vb`er, altså med arbejdstegninger osv.?

Har fundet en del på engelsk, meen må indrømme der er en del fagudtryk
hvor jeg er stået af, men selvfølgelig er billeder jo også en stor hjælp..

Mvh. ame

Ame,

Inde du tager noget fra hinanden på den cykel skal du nok lave en plan for hvad du fil lave.. Jeg ved at den cykel skal være rigtig godt sat sammen, så det vil være synd at f.eks tage motoren fra hinanden uden grund. Ellers er der vel bare hjulene, forgaffel, skærme og tank der kan laves noget ved. Der findes ikke meget literatur på Dansk, der er dog den gængse værksteds manual, kan faktisk ikke huske om den ar på dansk eller engelsk, men det lærer man hurtigt..

Jeg vil anbefale dig at bestille reservedels kataloget fra www.draganfly.co.uk, der er mange rigtig gode forklaringerog illustrationer det vil hjælpe dig meget...

Mvh
Kim Mortesnen
Den manual og det katalog må jeg ha´ fat i..
 
Nej nej, jeg vil ikke skille motoren ad, jeg er ikke tilhænger af det der med at skille tingene ad i tide og utide..
Tidligere ejer har lavet den side af sagen og han har haft eget mekanikker værksted i over 20 år, så jeg har tiltro til at den er iorden.
Men jeg kunne godt tænke mig som du foreslår at tage hjul, tank, skærme osv. af så jeg rigtig kan komme til at pudse i alle kroge..
Og bygge lidt om måske, men rigtig nok det skal være gennemtænkt først, så det ikke ender med at ligne en gang hjemmefusk..!

Mvh. ame
Annonce

Hehe, så overtager jeg Arielen på lørdag nu er den blevet synet og det hele.
Den skulle have et nyt batteri og så var den fit for fight..
Tager turen fra Kolding og til det Odenske over den gamle Lillebæltsbro med stop på Karoline grillen, det må næsten være obligatorisk..
Det blir kanon at få kørt en ornlig tur på den "nye" Ariel.

Mvh. ame

Ame,

Tillykke med det, set bliver spændende at høre om dine oplevelser, specielt når du f.eks kører ind på en tanklstation, og der kommer en ældre mand forbi, og lige vil kikke på maskinen..

Mvh
Kim Mortensen

Hej, så har jeg rigtig fået testet Arielen her i weekenden selvom vejret jo ikke har været det bedste, så lykkedes det mig at få den kørt hjem i nogenlunde tørvejr, hader at køre mc i regnvejr...
Kim du skrev at man tjekker oliesystemet ved at kigge ned i olietanken når motoren kører og så se om det cirkulere, det gjorde jeg igår og det virker fint.

Og 2 ting jeg skal have ordnet..

1: Der er ikke nogen choker på, der er kun knappen til tipperen, chokeren er pillet af, så nu skal jeg have fat i sådan en, tror den bliver lidt nemmere at starte når jeg får choker på..!

2: Tror den kører med sidevognsgearing, ved 80kmt kører den med ret høje omdrejninger og det er som om den mangler et gear mere ?
Kan se der er lidt skrue arbejde for at komme ind til kædehjulet..
Men ellers er der vel ingen problemer i at skifte det??

P.S. billeder kommer senere.

Mvh. ame

 

ame,

Ja det er bare lidt skruearbejde, du skal have koblingen af før du kan tage yderdækslet af primær kassen.. husk skivernes rækkefølge i koblingen, og pas på det nåle leje som koblingen kører på... nålene skal være løse = falder ud på gulved hvis man ikke passer på.. (derfor lav aldrig motorcykel i en sandkasse eller grusgrav...)

Du kan se lidt på min hjemmeside hvordan de ser under kædekassens låg...
http://www.fmx.dk/projects/kg500/img_3480.jpg

Selv om det er en anden type Ariel, er det 99,9 % det samme der skal gøres.

Mvh
Kim Mortensen

Hej Kim..

Ok, jeg kigger på din side, måske laver jeg det sammen med en der har skruet i sådan noget før, det er godtnok lavet på en anden måde en jeg ellers har været vant til..

Glemte at fortælle at sælger kan starte den uden problemer og han er 70..!
Må sige jeg er lidt imponeret af ham, har kørt Ariel siden han var 18, og har lige kørt til træf i Tyskland, ca. 900km hver vej.
Måske det bare er et spørgsmål om træning fra min side.

Mvh. ame

Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også