Engelsk mc

Hej alle..
Jeg ville høre om der er nogle herinde der har erfaring med engelske mc´er?
Jeg overvejer at købe en gammel en af slagsen f.eks Ariel eller en Ajs en cylindret
Norton og Triumph er blevet lidt for dyre og Bsa er ikke lige mig, men altså er det noget der er til at have med at gøre for sådan en gør det selv´er
eller hvad siger i?
Det er nok mest sådan noget legetøj for voksne, men bare lyden af sådan en gammel enstamper får nakkehårene til at rejse sig på mig...( Det er musik )

Specielt en Ariel VB600 ville jeg blive kiste glad for at høre nogle kloge ord om..!
Hvad med reservedele osv. til sådan en svend??

Hilsen ame
Hej alle.. Jeg ville høre om der er nogle herinde... Vis hele indlægget
113 svar
 Følg tråden
Der er 100 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja helt sikkert... Det gælder om at holde sig i form.. og hvis man bare engang imellem starter en VB600, så ligger man måske et par år til sin levetid (-: motion er ikke dårligt..

Ja jeg haraldrig kørt så langt på min maskine.. Jeg er også imponeret over dem der tager så langt på de gamle maskiner...

Mvh
Kim Mortensen

Nu har jeg gogglet mig frem til at chokeren kan fåes både med kabel og med en smart vippearm så man slipper for kablet, er det noget der dur??

Regner med at købe og montere sådan en..

Mvh. ame

Efter hvad jeg kan huske, er det originale en choker med kabel.

Mvh
Kim Mortensen
Nå, så har jeg været på indkøb, olie, additiv, autosol
og hvad man nu skal bruge for at køre mc..
Det nye batteri viste sig at lække lidt, der var hældt rigeligt meget væske på, det kan alu ikke lide..!
Så nu er jeg igang med autosolen,
og konesædet er afmonteret..!

Mvh. ame
Virkelig en spændende tråd, en af de bedste jeg har læst her på LDS, det mangler bare en ting >>>ame<<< hvornå må vi se "dyret" !!!!

MVH

Annonce

Ja ja, ved det godt må snart tage mig sammen med det kammera.
Men det er jo sommer, så jeg er jo ude og køre..hehe

Mvh.ame

Karburator mysteriet..!

Da jeg ville montere chokerspjæld opdagede jeg at gasspjældet er så slidt at det kan sidde og rokke 1mm til hver side når det er lukket helt.!!!!
Der er forsøgt med noget lodning/pudsning, men godt ser det ikke ud,
og nålen ser også godt brugt ud.

Ufatteligt at den trods det kan starte og køre uden problemer,
nu er jeg ved at få fingre i en ny Amal, som en VB600 skulle gå rigtig godt med..
Jeg har allieret mig med en lokal ekspert, den skal jo justeres ind når den nye karburator kommer på, det blir spændende..

Mvh.ame

ame,

1mm frem og tilbage, hmm tja.. det man min IHVERTFALD også...hvorfor skifte det når det kører ude mærket.. Disse maskiner er ikker raket teknologi, og du vil være overrasket over hvad der kan gå på disse maskiner hvor de stadig kører.....

Har lige hjulpet en ven med en Ariel VH, begge ventil styr havde helt ekstremt meget slid.. ja 1mm kunne ikke gøre det.. men den kørte fint nok alligevel.. grunden til den var taget fra hinanden var noget helt andet... der var gået en flig af stemplet så der var hul, og noget af stemplet var brændt fast på cylinderen .... Du får måske lidt bedre(stabil) tomgang med en ny carb, men ellers ville jeg bare montere karburatoren igen, og se at få sat nogle km på speedometeret..

I starten da jeg fik min maskine ud at køre bekymrede jeg mig også over alle mulige lyde, og hvor jeg nu kunne mærke vibrationer.. men man kan bruge al sin tid på at finde imperfektioneristedet på at nyde maskinen... Jeg har ændret holdning.. Når noget går i stykker, så skal det laves.. ellers skal den bare køres på-..

Hvis du skal have en ny carb, der er renoveret skal du ligge en god sjat penge i ...

Mvh
Kim Mortensen

Mvh
Kim Mortensen

Hej Kim

Karburatoren er skam monteret igen, nu har jeg jo set hvordan den ser ud,
har lige været ude og køre en lang fin tur. Men så dyr synes jeg nu heller ikke den nye Amal er 1100kr. det er da billig nok og hvis den så kommer til at køre perfekt tomgang så vil jeg gerne ofre det.

Men jeg kan sagtens genkende hvad du skriver, jeg har nok også kørt og lagt lidt for meget mærke til lyde osv.
Som om man venter på hvornår der opstår et problem, men nu har jeg kørt en del på den og har ikke haft nogle stop endnu.

Idag fik den for første gang lidt gas, en 90 stykker var jeg oppe på, fin acceleration og lyden med fuld gas det er klasse..

Mvh.ame

Hej alle..

Her er et billed af cyklen som jeg lovede, der er flere på mc-galleriet.

Mvh.ame

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også