ikke godkendt badeværelse

Hej

Jeg har nedgang til min kælder fra min stuelejlighed. Jeg har efterhånden fået lavet det meste i beboelig standard (ikke godkendt og kan ikke godkendes), men det er blevet nogle rigtig gode ekstra kvadratmeter.

Turen er nu kommet til det der var den tidligere ejers lille værksted. Da jeg fik det rydddet viste det sig at der var afløb til både toilet, håndvask og i gulvet og det virker. Det har i tidernes morgen været et toilet/badeværelse. Der løber diverse varme og brugsvandsrør under loftet som bare er et pudset loft. Væggene er rå. Der er strøm, men det skal der kigges på da det ikke er lavet efter foreskrifterne.

Jeg vil gerne have lavet et brugbart badeværelse/bryggers. Evt med mulighed for senere opsætning af brusekabine.

Hvordan ville i gribe det an? Det kan jo aldrig blive godkendt,- ville i så lave det efter alle kunstens regler. Eller "nøjes" med at få lavet strøm af en autoriseret, lagt rør ind i væggen og så vådrumssikre,- og derudover lave det nemmest/billigst?

mvh jan
Hej Jeg har nedgang til min kælder fra min... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hvis der nu er et badeværelse, så vil man i en tilstandsrapport forholde sig til det, uanset om det er godkendt eller ej vil jeg mene. Feks så stod der også forskelligt om min kælder, og konstruktionen af trappen fra stueetagen og ned til kælderen, selvom hullet i gulvet og trappen slet ikke må være der.

Ha ha den med hobbyen var god .... tror jeg skal undlade at lade kommunen komme ind over. Nu er der jo teknisk set et badeværelse nu. Så jeg kan da ikke få på hattepullen for at renoverer det. Jeg må bare finde ud af om huset er født med det badeværelse. Jeg har vist nogle gamle skitser et sted over kælderen, men dog ikke over kloakker m.m.

Kloakken løber sjovt nok om bag ved huset, og ned i haven, hvor jeg under et dæksel kan se at den fortsætter videre ned mod en parallel gade. Vores grund skråner den vej ned, så nok en logisk nok løsning.
Kloakkerne i det omtalte badeværelse virker godt nok. Jeg holdt noget havefest hvor jeg satte et intermistisk toilet op i rummet, og håndvask, og det fungere umiddelbart fint.
jeg vil lige fortælle at du godt kan få kældergodkent til bebolese men du skal overholde nogle regler ( kan du få at vide hvilke på komunen) og at du også kan få godkendt et wc i kælderen !

kender 2 der har fået det gjort uden problemer

 

Jeg kan også tage fejl. Og jeg skal nok gøre opmærksom på det, når det sker... hvis du lever så længe...

 

http://www.espersen-glasius.dk

yep,- netop det med at bestemte regler skal overholdes og dem kan jeg ikke leve op til. Bla så skal man i odense i hvert fald have kælderen eller noget af den i niveau med jorden udenfor. Og det kan jeg ikke opfylde,- har skam forhørt mig :)
Derudover er der vinduesstørrelse, loftshøjde m.m.

Men jeg har hørt om at man bla i århus er begyndt at slække på reglerne så kældre og loftsrum, som alligevel bliver brugt til beboelse er begyndt at kunne blive godkendt. Det startede for nogle år siden da der var mere pres på boligmarkedet.

mvh jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også