motor sider fast

er der en der kan give mig et godt råd til at få løsnet stemplerne i min gamle albin motor?? ud over at smide den væk
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har den stået stille længe? Du kan se om du kan få noget letflydende olie ned over stemplerne f.eks WD40 og lad den stå et par dage se så om det kan lade sig gøre.

toppakningen var gået så der var kommet lidt vand ind og har så dannet lidt rust.

har pillet topstykket af og ja tænkte på om man kunne varme lidt på stemplet. er det en god eller dårlig ide.

Når du nu har toppen af alligevel, ville jeg ikke have nogen betænkeligheder ved at fylde rustolie oven på stempler, så de lige var dækket. Lad det stå et døgn eller to. Tag derefter en træklods, der passer nogenlunde, sæt den ned oven på stempel og slå moderat ovenpå med en lidt kraftig hammer, og se om du ikke kan fornemme, det eller de løsner sig
WD40 er ikke noget værd. Brug rigtig penetration olie.. og som softice skriver lad det virke nogle dage hvor du evt. hælder lidt mere over hvis det er forsvundet

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
penetrationsolie.....
Hvad er der galt med WD40? Den er tyndtflydende og penentrere fint.
Biltema.dk i Aalborg har det http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=82850

Man burde da kunne købe det samme sted som man køber WD40

Det kan kaldes rustløsner. Nogle kalder det rustfjerner.
penetration [pEni'treiSFn] s 1 indtrængen; 2 gennemtrængen; 3 skarpsindighed.

det betyder blot at det er en meget tynd olie som trænger ind gennem de mindste "huller" faktisk flyder det gennem mindre huller end f.eks. vand kan.

Det kan fås på spray og alm. flaske. De må have det i den nærmeste autoudstyrsbutik.

Svendborg

Skrevet af softice den 11-03-2009 23:09
Hvad er der galt med WD40? Den er tyndtflydende og penentrere fint.

WD40 er efter min mening mest solgt pga et stort reklame budget. Der er mere silicone i end noget andet. Bærehinden er ikke ret stærk og det burde aldrig bruges til andet end dørlister i bilen om vinteren og til dørhængsler.
Hvis man smører et hængsel med WD40 og et andet med rigtig olie vil det med WD40 pive igen efter kort tid.. Prøv selv.

Svendborg

Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis