montering af flamingobats i terrændæk

  • Hej alle.

    Ved emnet har været oppe mange gange, men synes generalt jeg mangler lidt omkring flamingobats montering.

    Ellers er det vel sådan her:

    Væk med gulvbrædder.
    Væk med strøer.
    Ned til "råt" terræn.
    Grus på til du når den ønskede højde 
    *flamingobats.
    Armerings-jernnet.
    Varmeslanger.
    Beton.
    Dampspærre.
    14 mm. svømmende gulv.


         
* Her er jeg i tvivl om man ligger 2 lag flamingobats af en given tykkelse,  
   og det andet lag, ligger man modsat/forbandt for at minimere kuldebroer, eller   man bare ligger et lag bats, og så armeringsjern på..? 


Jeg spørg kun for at blive klogere.

Hej alle. Ved emnet har været oppe mange gange... Vis hele indlægget
91 svar
 Følg tråden
Der er 70 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
er 10 cm 0,6 grus ikke nok? det er vel bare til at gøre underlaget i vatter? så tykkelsen betyder vel ikke noget

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Til Orla - hvad er årsagen til at der skal fjernes muld i bunden under sand/grus?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
nu hedder jeg ikke orla, men det er jo et organisk materiale, dvs det har kun en "vis levetid", så går det i forrådelse, og så kan dit gulv synke og derved arbejde. Derfor man skal ned til at fast grund.. :) tror det er derfor

Jeg spørg kun for at blive klogere.

men fiaght du har nok overtalt mig til at købe færdigt beton alligvel, fremfor at blande selv, da pris forskellen ikke er ret stor, men hvor køber man færdigt beton henne på fyn/odense? og hvad koster det præcist? Ang afretningsgrus, hvor tykt et lag skal man min komme på? 10 cm er det fint nok?

er 10 cm 0,6 grus ikke nok? det er vel bare til at gøre underlaget i vatter? så tykkelsen betyder vel ikke noget

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Jeg vil stille mig lidt skepsis over for at I kan nå at udlægge den leverede beton, hvis I ikke er ret rutinerede. Selvfølgelig hvis din svigerfar er en haj til det, så du blot skal trille det ind, - så kan det måske gå.

 

Men beton er altså nemmest at arbejde med når den er friskblandet, - tror I risikere at have en dynge beton på en presenning i haven, som er nærmest umuligt at arbejde med. Hvis jeg skal være ærlig så det nok næsten nået det punkt inden du har fået lavet de første ledere, hvis du ikke har prøvet før.

Jeg ville som en anden også foreslog, klart anbefale at hyre en murer/støber til at lægge gulvet, så du og svigerfar bare skal koncentrere jer om at trille betonen ind til ham, - det kan såmænd også være rigeligt hårdt.

Ekstra plus, - du sparer en formue på spartel bagefter, for murerens gulv vil givetvis være meget mere jævn, end det du selv kan lave.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
dynge beton på presseningen? det bliver vel pumpet direkte ind i rummet hvor man skal bruge det?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Ja pardon, jeg kom til at blande dit spørgsmål, hvor du har hjælp af din far, med spørgsmålet fra JC som har hjælp af sin svigerfar. Det var JC som skulle have det på en presenning i haven.
Så i dit tilfælde bliver det istedet fat i en rutineret murer/støber med erfaring i flydebeton, så er det lagt på næsten ingen tid.
istedet for at lave ledere, kan man så ikke bare sætte nogle snorre flere steder på tværs af rummet som er i vatter, og så bare sørge af betonen kommer op lige og rammer dem, så ved man vel også at gulvet er lagt lige ?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Vi er pt. igang med en større renovering af et hus.

Der blev brugt pumpevogn til at få betonen ind i huset, pga. den store afstand fra vejen til huset.
Det tog under 2 timer så var betonen pumpet ind og rettet af.


hvordan rettede du det af ?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også