montering af flamingobats i terrændæk

  • Hej alle.

    Ved emnet har været oppe mange gange, men synes generalt jeg mangler lidt omkring flamingobats montering.

    Ellers er det vel sådan her:

    Væk med gulvbrædder.
    Væk med strøer.
    Ned til "råt" terræn.
    Grus på til du når den ønskede højde 
    *flamingobats.
    Armerings-jernnet.
    Varmeslanger.
    Beton.
    Dampspærre.
    14 mm. svømmende gulv.


         
* Her er jeg i tvivl om man ligger 2 lag flamingobats af en given tykkelse,  
   og det andet lag, ligger man modsat/forbandt for at minimere kuldebroer, eller   man bare ligger et lag bats, og så armeringsjern på..? 


Jeg spørg kun for at blive klogere.

Hej alle. Ved emnet har været oppe mange gange... Vis hele indlægget
91 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
@Fiahgt Jeg har støbt to gulve (15m2 og 7m2) indtil videre, hvor jeg selv har blandet og det tager lang tid :) Men, det jeg tænker på, er om du havde transportbånd eller hvordan du fik betonen indenfor? Situationen, for mig, er nemlig den at jeg er ved at renovere kælder, hvor der godt nok er fin adgang fra haven, men det ligger langt fra vejen. Kan man få betonen ind på andre måder? mvh Jørgen
Der er et rør på ca 1,5m meter i enden af båndet, jeg mener at et "standard" bånd er 12 meter langt. Det vil sige 12 meter fra langt fra enden af bilen. Og så kommer det ud af røret der. Men det kan jo sagtens løbe ned af en plade eller en slidske bare du udnytter tyngdekraften for de bånd du kan leje kan ikke følge med det der sidder på bilen.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skrevet af Fiahgt den 23-03-2009 17:56
Der er et rør på ca 1,5m meter i enden af båndet, jeg mener at et "standard" bånd er 12 meter langt. Det vil sige 12 meter fra langt fra enden af bilen. Og så kommer det ud af røret der. Men det kan jo sagtens løbe ned af en plade eller en slidske bare du udnytter tyngdekraften for de bånd du kan leje kan ikke følge med det der sidder på bilen.

Tusind tak for informationen.  Men jeg har 30 meter fra vejen (hen over et par buske), og hvis den kun er 12 meter lang vil der nok være mindst 15-20 meter hen til vores terrassedør, samt 7-10 meter ind til rummet. Lyder ret omstændigt, hvis jeg skal lave slidsker eller lign. til det.

Tror jeg skal have svigerfar i sving igen :)

mvh
Jørgen
Er der ikke en indkørsel eller noget de kan holde i for at komme tættere på. Alternativit kan de jo komme og læsse det af ude i haven på en presssing og så skal det jo kun køres ind men så skal det nok ikke være flydebeton

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Skrevet af Fiahgt den 24-03-2009 08:00
Er der ikke en indkørsel eller noget de kan holde i for at komme tættere på. Alternativit kan de jo komme og læsse det af ude i haven på en presssing og så skal det jo kun køres ind men så skal det nok ikke være flydebeton


Man kan ikke komme tættere på, men det lyder ikke som en helt tosset ide med at læsse det af på en pressening. Jeg må lige undersøge, hvor lang tid man har fra aflæsning til det ikke kan bearbejdes mere. Tak for ideen mvh Jørgen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Vil tro du nok kan kan klare at vente et par timer inden du skal have det lagt ud men det burde du sikkert også sagtens kunne nå.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Vil tro du nok kan kan klare at vente et par timer inden du skal have det lagt ud men det burde du sikkert også sagtens kunne nå.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Har lige et tillægsspørgsmål mere... Når jeg nu har lagt afretningsgrus ud og skal have det vibreret, er der så noget jeg skal være opmærksom på? vi har jo et hus fra år 1900, hvor soklen rundt er kampesten. Skal jeg evt bare leje den letteste pladevibrator, for at undgå at grusset skubber soklen ud under muren, eller er det bare mig der er for forsigtigt?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Ja mit er fra 1925 og jeg tog nu ikke hensyn men er også rimelig kølig hvad angår det der. Men tror ikke du skal tænke for meget over det der.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

men fiaght du har nok overtalt mig til at købe færdigt beton alligvel, fremfor at blande selv, da pris forskellen ikke er ret stor, men hvor køber man færdigt beton henne på fyn/odense? og hvad koster det præcist? Ang afretningsgrus, hvor tykt et lag skal man min komme på? 10 cm er det fint nok?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også